Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hjælp! Hvad har i i stalden???
Forfatter: 
Dato:  19-09-2005 11:13
Da jeg nu snart skal have heste hjemme, vil jeg høre hvad man skal have i stalden?

Min liste :

Diverse Strigler

Hovrenser

Helosansalve

Sæbespåner

Sårsalve

Kan ikke lige komme på mere, men der mangler sikkert en del, så ville blive glad for at høre om hvad i har til jeres hestehold hjemme?

På forhånd tak,

KH Line

0
0
Svar på denne tråd

Vi har altid...
Forfatter: 
Dato:  19-09-2005 11:46
... et par ekstra grimer hængende - og et utal af grimeskafter.

Vi har ikke mange forskellige strigler - hele soigneringen kan såmænd klares med en jernstrigle, en plasticstrigle, en stiv kardæsk, en blød børste og en hovrenser - men til gengæld har vi 3 sæt: et sæt til bilen (som vi bruger når vi er på rideskolen), et sæt til stalden som vi allesammen bruger + et ekstra sæt, hvis én af hestene skulle få noget "skidt" i huden/pelsen som kunne ske at smitte.

Vi har en del spande i forskellige størrelser, med og uden låg. Vi har mange svampe og klude - og vore gamle håndklæder ender allesammen i stalden.

I "medicinskabet" har vi sæbespåner, blå biotex (som bruges oftere end sæbespåner), sårsalve, fluespray, sårtjære og engangs-isposer.

Hilsen Sif

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  19-09-2005 13:54
ikke så mange ting:

1 Frede og 1 Shetter:-)

1 sadel
1 trense
1 Hackamore
2 underlag,
4-5 grimer
4-5 trækketove,
1 kasse med forskellige strigler, børster, hovrensere,hovolie, pensel osv,
1 sæt forbensgamascher,
2 sæt bagbensgamascher,
1 sæt klokker
2 regndækkener
1 ulddækken
1 Golden Stribe skridttæppe
1 kasse med diverse salver, termometer, vacc.kort osv.
1 fluegardin
longetov
longepisk
2 fluehætter
en masse spande til foder og vask
3 hvide fodertønder

Ellers har vi alle de fælles ting som trillebør, greb, skovl, koste osv.
Det var vist det.

Hilsen Christina

Smil, det varmer... B-)

Rid på det bedste, rid Frederiksborg.
0
0
Svar på denne tråd

bandager
Forfatter: 
Dato:  19-09-2005 14:07
sørg for at have bandager
håndklæder (rene)
og klude til evt sår og skrammer.
Og masser af spande.
En hammer og knivtang hvis din hest har sko på.
Det er træls ikke at have værktøj hvis skoen sidder løs.(plus værktøj til reparation af hegn)
Så kan man jo også have brug for hovfedt.
Sørg for at foder er i lukkede tønder hvis det skal stå sammen med hestene.
SÅ kan jeg ikke lige komme på mere.
Held og lykke med bedriften.
Venlig hilsen Lone
0
0
Svar på denne tråd

En sindssyg
Forfatter: 
Dato:  19-09-2005 15:30
Vigtig ting : En Skum slukker , pulverslukker i tilfælde af brand .

Illum
0
0
Svar på denne tråd

Hvis det brænder
Forfatter: 
Dato:  19-09-2005 15:47
Er en´pulver slukker intet værd i en stald, det er kun vand der dur, taler desværre at better erfaring. Halmen ulmer nemlig og skummen holder den kun nede men slukker ikke ilden.

Hilsen Michelle
0
0
Svar på denne tråd

Nu har man jo
Forfatter: 
Dato:  19-09-2005 15:49
Andet end halm i stalden ????

Illum med skumslukker og vandslange på 60 meter i stalden ..
0
0
Svar på denne tråd

Sikke et pænt svar
Forfatter: 
Dato:  19-09-2005 16:00
Det er da klart at der anden end halm i stalden, men det jeg ville sige var at man endelig ikke må tro at en skumslukker kan klare det alene,og derfor skrev jeg om halmen.

Hilsen Michelle.
0
0
Svar på denne tråd

ved evnt. sygdom
Forfatter: 
Dato:  19-09-2005 19:56
ER det en god ide at have et termometer liggende.
Mvh. Gunvor
0
0
Svar på denne tråd

Mange tak for alle jeres svar =0)
Forfatter: 
Dato:  19-09-2005 20:43
Der er en som skriver engangsisposer, godt være det er dumt spørgsmål, men hvad er det til? Hævelser?

Og blå biotex? Er det det man normalt vasker tøj i?
Skal det bruges på samme måde som sæbespåner og er det bedre?

Jeg skal vist også have skumslukker og vandslange derinde, havde ikke tænkt så langt endnu. Er der nogle som har røgalarmer op i stalden eller går hestene i panik hvis den starter? Men hellere paniske heste end en nedbrændt stald måske.

Havde også glemt det med hovfedt. Kan huske dengang jeg arbejdede for travtræner Palle Gunther brugte de i stalden noget der var rigtig godt. Det var vist gult agtigt i farven, nogle som kender det? Hvad med sådan noget som blåsten, bruger man stadig det?

KH Line
0
0
Svar på denne tråd

Is og vaskepulver...
Forfatter: 
Dato:  20-09-2005 15:16
Isposer virker på heste som på mennesker. De kan forhindre en skade i at hæve hvis du er hurtig! Blå Biotex er det bedste til at rense sår i, det kan man ikke undvære. Hovfedt bruger vi ikke hos mig, jeg tror ikke på idéen om at putte fedt (eller olie) på hestehove. Ellers har jeg div. kompres og selvklæbende bandager til skader på dumme steder (kan også bruges til plaster til mig selv! :-)) Engangsvaskeklude, svampe og vat, er også en god idé at have. Og som Lone siger, et utal af håndklæder, især nu hvor vi er på vej ind i muk-sæsonen. Signe P.s. En skarp kniv og en god saks kan man heller ikke leve uden! :-)
0
0
Svar på denne tråd

Blå biotex
Forfatter: 
Dato:  21-09-2005 08:19
Ja, det er den, man også vasker tøj i! Den er guld værd! Der er enzymer i, der fjerner bakterier... Jeg har håndklæder, engangs-vaskeklude, svampe, spande, skin-healer, helosan, blå-sten-salve, flue-spray i alle mulige former, termometer, bandager, tape, saks, plaster, kompresser, sår-rens, jod-sprit, og så kan jeg ikke huske mere... Men lad nu være med, at gå ud og købe det hele. Du får skrabt nok til dig efterhånden, helt uden du opdager det... ;-D
Mvh. Maja, Højbo's Fiona og Skov's Pangaya

HUSK; Et bid er aldrig stærkere end den hånd, der holder tøjlen! 8-)
0
0
Svar på denne tråd

en falck-kasse
Forfatter: 
Dato:  22-09-2005 14:28
syntes jeg er vigtigt i en en stald. Der findes mange pudsige (pincet; Meget godt at have en sådan nær, hvis der skulle komme en ambulance-hottie vandrede ind i stalden, og man har et langt hår siddende mellem ens bryn :-)), men også nyttige ting i en sådan én: Chlor-hexadinspray Desinficerende servietter tjærespray vet-flex brandtæpper isposer sår-gel plaster åre-presser osv osv selvfølgelig koster det en klat om året, men så er der altid garanteret transport til dr.dyr.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider