|
|
| Bomløs sadel |
| Forfatter:  |
Kathrine Schultz |
| Dato:  |
16-09-2005 16:55 |
|
Jeg overvejer at købe en bomløs sadel, da jeg gerne vil have en, der kan passe begge mine heste, som er ret forskellige i bygningen.
Har i nogle erfaringer med brugen af bomløs sadel kontra normal sadel med bom? Og kan man bruge den bomløse som eneste sadel?
Jeg har kig på en der hedder Barefoot Cheyenne og en der hedder Karl fra Karlslund. Har i erfaringer med dem? Evt hvilken en der er bedst til islændere?
Copycat
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej.... |
|
|
Hej
Jeg har sadlen fra Barefoot og den er jeg utrolig glad for og det er min hest også.
Jeg har dog en anden "normal" sadel, som jeg bruger til spring og nogle gange dressur.
Men jeg kan kun anbefale bomløse sadler og ikke noget dårligt at sige om dem.
Det skal måske også lige med, at jeg red 93 km. over tre dage i min bomløse sadel i sommers og hverken jeg eller hesten var ømme bagefter. Så der mener jeg i hvert fald den bestod sin prøve med succes.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bomløs.. |
|
|
jeg har en sadel magen til den Anne skriver om. Og 2 meget forskelligt bygget heste. Hoppen er rund og drægtig med faktisk ingen sadelleje. Min hingst er ung og smal og meget muskelfattig.Og sadlen ligger bare perfekt på dem begge. Der er ingen fare for tryg eller en låst skulder. Der er så desværre ikke så meget benstøtte, men findes i en dressur model med mere støtte.
Og så sidder man bare så enormt godt i den.Og kan rigtig føle hesten .Vi er godt tilfreds med den både mine heste og jeg.
Hilsen
Marianne Olesen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ville vælge en med fiber bom |
|
|
da jeg ikke mener konsekvent ridning med bomløs er godt for hestens ryg, men prøv på JO-PO.dk der er masser af Islandske modeller
Venlig Hilsen
Line K. Jeppesen
Nordsjælland
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet