Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Foder til Shetlændere ?
Forfatter: 
Dato:  15-09-2005 10:26
D.1/10 får vi 2 staldmascotter her til Skovvang. :-D

Det er 2 Shetlændere på 1½ og 7 år, på henholdsvis 88 og 90 cm, de er ikke vant til at lave noget, og vi vil da også kun trække ture med dem o.lign. - måske på sigt vil vi tilkøre den ældste af dem, men som det er nu og frem skal de altså ikke yde noget stort i det daglige.

De har indtil nu levet af græs, hø og gulerødder det seneste års tid, og ser fine ud, men jeg vil dog gerne sikre mig at de er dækket ordentligt ind, lige som vore øvrige heste i stalden.

Når de kommer til os fortsætter de med adgang til græs året rundt og de fortsætter også med at komme på natbox, (med bundstrøelse af vårbyghalm), og udover at vi vil fortsætte med at give dem hø og gulerødder, får de naturligvis også en saltsten, og så havde vi ellers tænkt os at give dem tilskudsfoderet "Regulator Complete".

Men - vi vil meget gerne høre hvordan ANDRE Shetlandsejere griber deres fodring an ???
Så fortæl - fortæl... ;-D

VH Mette
0
0
Svar på denne tråd

Vores shetter.
Forfatter: 
Dato:  15-09-2005 10:41
Han bliver redet et par gange om ugen, står på græs om dagen, om natten står han på spåner og får wrap - derudover har han en saltsten og så får han cavalor ponnymix, så han er dækket ind med vitaminer..

.
Hilsner Lisab.

Hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

Regulator go' ide.
Forfatter: 
Dato:  15-09-2005 11:42
Shetlaendere er meget lidt kraevende og har ikke brug for stort mere end hoe og vitaminer. Jeg selv har brugt Eggersman vitaminer til min, men er nu gaaet over til Regulator, da vores anden hest faar det.

Vores shetter stortrives paa den kost (se billeder paa praesentation - han trives faktisk FOR godt :) ), baade naar han har fri og naar han i perioder arbejder. De er jo primaere kandidater for forfangenhed, saa bedst ikke at give dem kerne el. fuldfoder.

mvh
Carter

MINIATURE KØREPONY SÆLGES
(se præsentation for billeder)
0
0
Svar på denne tråd

min shetter
Forfatter: 
Dato:  15-09-2005 12:32
går i løsdrift med vores plage, den får fri hø og selvfølgelig en gulle i ny og næ. derudover giver jeg ham 2 håndfulde Musli moment fra Pavo med 15 sunde urter så ved jeg han er dækket ind og det er billig fodring.
Skippers pels er flot og han har masser af energi. så det taler for sig. :0)

www.pavo.dk
Hilsen

Clara, Cici

og

Klat Mølle Perle

Hvis du har en haflinger og bor i østjylland så kontakt mig!
haflinger og friesere
0
0
Svar på denne tråd

Jeg giver
Forfatter: 
Dato:  15-09-2005 16:02
min shetter på 14 år og 94 cm, roepiller, lucerne, hvidløg og Regulator Complete og 3-5 kg wrap.

Bimboe

Der hvor volden går ind, går forstanden ud.

Har du overvejet en Homøopat?
www.homeotreat.dk
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider