Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Er det for tidligt?
Forfatter: 
Dato:  13-09-2005 16:22
Heej.. Da jeg var ude og ride igår opdagede jeg at min pony var begyndt og få vinterpels. Faktisk rimelig meget. Fryser han? Skal jeg begynde og tage dem ind og stå om natten? Og hvis de skal ind og stå er det så for tidligt at give ham vinterdækken på?
Hilsen Mette og hendes elskede Balou<'3
0
0
Svar på denne tråd

venter....
Forfatter: 
Dato:  13-09-2005 16:37
jeg venter med dækken.. der er alt for varmt i stalden. men ellers lig et overgangsdækken på men kun hvis han ikke omkommer af varme.
det er jo meget forskelligt fra stald til stald hvor varmt der er.......
0
0
Svar på denne tråd

Næh....
Forfatter: 
Dato:  13-09-2005 17:13
Han fryser nok ikke.

Men temperaturen ER jo faldene..Det blive rikke bare vinter over 1 nat :-)

Så han lægger nok bare langsomt vinterpels til fra nu af, og grunden til at hans pels allerede nu er ved at være lidt tyk, hænger nok sammen med at nogle af nætterne er en smule kolde, og han derfor helt naturligt udvikler ny pels.

Det gør mine også nu. Og de går også stadigt ude om natten.

Så vent du bare lidt endnu med dækken, og følg med i om han begynder at ryste når det bliver lidt koldere om morgenen. Det varer nok lidt endnu før nogle heste overhovedet begynder at fryse. De fleste ville jo hvis de ikke får dækken på, stadig lave nok pels til at holde varmen.. 8-)

Christel

"Man har vel et standpunkt til man bliver klogere?"

0
0
Svar på denne tråd

Mine heste
Forfatter: 
Dato:  13-09-2005 21:05
altså ridehestene, er inde om natten, da det er for koldt for dem at gå ude.

Min ene ride hest har jeg givet et fleece dækken på her til aften inde i boksen. Min stald er ikke spec. varm.

Mange er begyndt at lægge dækken på deres heste, altså overgangs dækken. Men tænk på dig selv hvordan du klær dig, kan du gå i kortærmet, er det jo sikkert varmt nok.

Mine 2 plage og shetlænderen går stadig ude, men de må også gerne sætte vinterpels.
0
0
Svar på denne tråd

Fingerregel
Forfatter: 
Dato:  14-09-2005 10:59
Jeg har en finger-regel som siger at når det når under 10 grader, så skal heste som ikke skal sætte for meget vinterpels have overtøj på. (ud fra desvisen at hestes komfort temperatur liger på 10-15 grader) den har jeg kørt efter de sidste par år, men i år tror jeg jeg dropper dækkenerne fordi jeg tror ikke på jeg kommer til at ride ret meget (p.g.a. hovedopgave og specialeskrivning) og hvorfor skulle krikken så slæbe rundt på overtøj. Har dog investeret i regntøj så han kan få det på når det bliver alt for fugtigt og jeg gerne vil kunne ride.

I princippet skal man så give noget overtøj på som svare til at hesten kan holde en tempratur på ca 10grader - jeg har gjort det med regntøj fra 10grader til 6-7 grader og så kommer der overgangsdækken med 100gram fyld i (nogle starter på dette hvilket også er ok)og når vi kommer ned omkring frost, hedder det 200-300gram og i frostvejr 300-400grams for. Jeg har altid kun brugt 1 dækken af gangen selvom flere bruger mere - men min satte slet ikke pels med denne fremgangsmåde, også selv om han var klippet på hals,bring og i lysken (ikke under maven!) og tror at det var fordi han ikke fik klippet maven (for alle dem som fik det de satte pels og skulle klippet 2-4 gange i løbet af vinteren - hvor vi kunne nøjes med den ene gang ( og JA klipningen ser lidt sjovt ud - men hvorfor klippe hesten på steder hvor den ikke sveder?)

Charlotte
0
0
Svar på denne tråd

Vinterpels..
Forfatter: 
Dato:  14-09-2005 19:01
Tak for svarene.. men det er fordi jeg vil helt ikke have han sætter vinterpels så derfor vil jeg give ham dækken på! Er der andre der har givet deres dækken på?
0
0
Svar på denne tråd

Regdækken
Forfatter: 
Dato:  15-09-2005 09:12
Min hoppe får regndækken på idag, så du kan godt lægge dækken på din hest nu. Men ikke et vinterdækken, det er det for varmt til!

Mvh. Maja, Højbo's Fiona og Skov's Pangaya

HUSK; Et bid er aldrig stærkere end den hånd, der holder tøjlen! 8-)
0
0
Svar på denne tråd

overgangsdækken
Forfatter: 
Dato:  15-09-2005 09:44
har min dejlige hoppe gået med de sidste 14 dage om natten og når det har regnet. og været koldt i luften da hun har været snottet hele tiden ellers. hun begynder så at komme ind om natten nu da der blir så koldt samtididig med det regner også. så er det jo ren fugt i luften. det passer skam også damen rigtig fint at være i sin varme boks om natten ;-D

Knuz Anita og Lulle :-P

0
0
Svar på denne tråd

trallalej
Forfatter: 
Dato:  17-09-2005 17:59
vores har også haft dækken på de sidste par nætter men kun den ene har haft overgangs dækken på de 2 andre kunne nøjes med regn dækken, det skal lige siges at vores stadig går ude om natten og de kommer først ind om natten lørdag den 1/11-05.

DER ER VORES NYE STALD NEMLIG FÆRDIG OG INDFLYTNINGS KLAR!!!!

ihh hvor jeg altså glæder mig (y) ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider