Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Rift på forben ?
Forfatter: 
Dato:  09-09-2005 21:51
Jeg har været så uheldig i dag at min hest faldte af mystiske årsager under ridetur jeg faldte heldigvis ikke af og hun kom hurtig på benene igen men pådrog sig en hudafskrabning på mulen og en grim rift på forbenet som ikke kan syes da det er åben,jeg har så renset det og smurt sårplaster og sår heling på plus jeg har bundet stedet ind med bandage, her til aften tog jeg bandagen af så stedet ku få luft,hvad plejer i at gøre ved grimme rifter ? hun er så heldigvis ren gående og af denne årsag har jeg ikke haft dyrlæge. mvh katrine.

B-) Rigtige kvinder rider islandske heste B-)
0
0
Svar på denne tråd

Sår/flænge
Forfatter: 
Dato:  10-09-2005 19:41
Det første jeg gør er at tjekke om hestens stivkrampe-vaccination er i orden. Er den ikke tilkaldes dyrlægen akut!!

Dernæst renser jeg såret og smører det i en sårgel, som lader væske komme fra såret, men sørger for at der ikke kan trænge noget ind til såret. Hvis hesten har meget ondt smører jeg lidt lokalbedøvende creme rundt om såret. Så bandagerer jeg og lader hesten gå med bandagen (skifter hver dag, hvor såret får luft i ca. 1-2 timer!) Hesten går på fold, såfremt såret ikke sidder direkte på et led, som vil rive op i det ved bevægelse.

Dybe sår og flænger lader jeg en dyrlæge sy. Jeg kan ikke forstå hvorfor du ikke kan sy en åben flænge??? Det er jo netop det man syr for, (altså så såret kan lukke sig!)
0
0
Svar på denne tråd

Line....
Forfatter: 
Dato:  10-09-2005 21:26
Hun er så stivkrampe vaccineret så der er ikke noget der,jeg vil da ikke mene at stedet kan syes da der ikke hænger noget skind det er helt åbent,men nu har jeg købt noget sår heling fra blue horce så mon ik det sku ku du såret ser pænt ud nu sååh. mvh katrine

B-) Rigtige kvinder rider islandske heste B-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider