Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

hjælp kat med betændt øje
Forfatter: 
Dato:  09-09-2005 18:15
hjælp min stald kat har fået killinger og den ene kan ikke åbne øjet og man kan se der løber noget væske ud af øjet engang i mellem.Hvad kan jeg gøre kan jeg bruge kamille the eller er der noget der er bedre at bruge
0
0
Svar på denne tråd

Det var ikke lige
Forfatter: 
Dato:  09-09-2005 18:31
sådan et indlæg jeg havde forventet at læse herinde, men det er dog en staldkat det handler om O:)

- og så har jeg selv katte og kan tale med om dem...

Vask det i lunt (mod det mere kølige end varme) og mild saltvandsopløsning. Evt. køb saltvandspipetter til øjnbrug på apoteket. Gå i gang snarest og lad kun resultat vente på sig 1-2 døgn. Hvis det ikke er i tydelig bedring efter det tidsrum, er det synd for katten hvis du ikke kontakter og får tid til behandling hos dyrlægen!

Moller :-D
0
0
Svar på denne tråd

kamillethe
Forfatter: 
Dato:  09-09-2005 18:32
Hejsa
Prøv med kamillethe - det hjælper tit.

Det KAN være kattesyge, og så skal katten vaccineres (eller slås ihjel), men det bestemmer ejeren af stalden vel. Man kan naturligvis også få medicinsalve til at putte i øjet, men det skal du have hos en dyrlæge på recept.

Mvh. Lene
0
0
Svar på denne tråd

Man skal endelig ikke...
Forfatter: 
Dato:  09-09-2005 22:16
...Bruge kamillethe mod øjenbetændelse. Det er en gammel skrøne, og kan risikere at skade mere end det gavner.
Man kan nogle gange tage det i opløbet med saltvand som Moller skriver, men det lyder lidt som om du er kommet over det stadie. Så skal man have noget stads hos dyrlægen.

God bedring til dyret.
Signe
0
0
Svar på denne tråd

killinger
Forfatter: 
Dato:  10-09-2005 10:58
Jeg har altid gået på apoteket og købt borvand. Det er en saltvandsopløsning, og det har fungeret udmærket på staldkattene, og så noget vat, men husk ikke at bruge det samme stykke.

Rikke
0
0
Svar på denne tråd

kammillethe
Forfatter: 
Dato:  10-09-2005 16:28
virker altså også udmærket, det har det ihvertfald gort på min kat.
Held og lykke med det
0
0
Svar på denne tråd

Synd for katten...
Forfatter: 
Dato:  10-09-2005 19:31
Jeg vil anbefale at du kontakter en dyrlæge og får en recept på et middel der hedder fucitalmec. Det tager de mest almindelige former for øjenbetændelse. Hvis katten har klamydia (og ja det er en betændelsestilstand i øjet...!!!) i øjet skal der dog andre midler til som er noget kraftigere og mere snævert-spektret.

Men ring dog til dyrlægen og få lavet en recept!
0
0
Svar på denne tråd

Hvordan
Forfatter: 
Dato:  13-09-2005 13:57
går det med den lille mis ;-) ?
lillefis
0
0
Svar på denne tråd

den er i god bedring
Forfatter: 
Dato:  13-09-2005 16:53
jeg trode først at den ikke havde noget øje men nu er den blevet vasket i kamille the i et par dage og det hjælper ,så nu kan den udforske verdnen på ny igen. takker for hjælpen. Ja jer kan man altid regne med når der er brug for et råd ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Råd og råd...
Forfatter: 
Dato:  13-09-2005 17:10
Det er muligt at det har hjulpet på missens øje at du har renset det - men du overså vidst det råd om at man netop IKKE skal bruge kamillethe - det kan skade dyrets hornhinde....!!

Men det må vi så håbe at det ikke har gjort.

God bedring til missen i hvert fald.

Christel

"Man har vel et standpunkt til man bliver klogere?"

0
0
Svar på denne tråd

Tak Christel...
Forfatter: 
Dato:  14-09-2005 08:21
...For at forklare hvordan kamillethe i øjet kan gøre skade. Det kunne jeg jo ikke lige huske.
Men kamillethe hører ikke hjemme i øjne, hverken katte- eller menneskeøjne!

Signe
0
0
Svar på denne tråd

Ej heller...
Forfatter: 
Dato:  15-09-2005 18:58
i hesteøjne!!!

Hvis man bruger en the lavet af HELE kamilleblomsten - dvs. så godt som uden det grove drys - er faren ikke helt så stor selvom den dog stadig er der, men utroligt mange bruger almindelige theposer og deri er kamillen mast totalt ud og kan afgive mange mange små "fibre" som kan gå ind og skade hornhinden.

Javist er kamillethe godt for dårlige øjne og netop derfor er det svært at tro at det kan have en anden negativ påvirkning, som tilmed ikke kan ses med det blotte øje...

Moller :-D
0
0
Svar på denne tråd

her er lidt hjælp..
Forfatter: 
Dato:  16-09-2005 21:35
MIn mor har haft med dårlig/syge dyr afgøre. og hun siger..
Endte Kogt/lunkelt vand, eller saltvandsopløsning til øjne man kan købe på apoteket (hedder: 0.9%)
og ENDELIGT tøre det med et stykke vat indefra næse og ud mod øret.. Ikke den anden vej da det så bare kan blive værre.
'

Hvis der ikke sker noget inde for 1-2 dage tag til en dyrlæge hurtigts muligt..

. Håber det bliver bedre
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider