Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Ang. vanrøgt
Forfatter: 
Dato:  07-04-2002 05:26
Hejsa jeg er en pige som er i den ulykkelige situation at jeg har været nede at se min tidligere pony og har fundet ud af at hun bliver vanrøgtet.
Jeg har sendt en anmeldelse til Hestens værn og håber inderligt at de vil følge op på sagen.
Er der nogle som har overværet vanrøgt/mishandling og har anmeldt disse og i såfald hvordan gik det.
Er der andre forslag til hvilke instanser man kan kontakte foruden dyrlæge for det har jeg også gjort.

Hilsen
Helle
0
0
Svar på denne tråd

Re: Ang. vanrøgt
Forfatter: 
Dato:  07-04-2002 07:52
Når du anmelder en sag til HV, bliver der sendt en læmand/kvinde ud og ser på det anmeldte, og så gør de hvad der skal gøres, evt anmelder det til Politiet.

De vurdere også om der er tale om vanrøgt, der kommer mange anmeldelser hvor det er nogle som er blevet sure på en eller anden og så melder det.

Du får svar tilbage fra HN om hvad der gøres i sagen.
Men hvis du ikke har anmeldt det med navn og adresse bliver der ikke gjort noget, dem du har anmeldt får ikke af vide hvem der har anmeldt dem.

Hvorfor mener du den bliver vanrøgtet. ???

Rigtige kvinder har mindst 1 Frederiksborghest B-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-04-2002 10:31
Jeg anmeldte Østerlund Ridelejr til Hestens Værn men fik ikke andet svar end at de kiggede på sagen. Heller ikke efter at Hesteinternatet af 1999 fjernede en hest fra stedet, fik jeg respons fra HV. Og så skal det siges at jeg selvfølgelig havde opgivet både navn og adresse.

Louise
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-04-2002 13:18
Nu er det jo sådan ar HV skal overholde loven , det er hesteinternatet temlig ligeglad med at de skal de går ind for selvtægt.
Dermed ikke sagt at heste skal lide, DET SKAL DE IKKE, men jeg går ikke ind for selvtægt.
Rigtige kvinder har mindst 1 Frederiksborghest B-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-04-2002 14:24
www.dyreret.dk
Alle Dyrs ret. De gør andet end snak ved sagen :)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-04-2002 18:57
Jeg kender nogen der virklig vanrøgter deres heste og mishandler dem. De er også blevet meldt, men de har åbenbart kunne tale sig fra det! For dem der meldte dem fik brev tilbage om at der ikke var nogen problemer og at hestene kom på fold hverdag! Dyrene har stået inde hele vinteren i en stald der er ved at falde sammen, de får tit ikke mad og bliver aldrig redet. De står bundet i kokæder, og der bliver ALDRIG muget ud..... HV mente ikke der var noget galt!
(n) >:-(
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-04-2002 23:18
Jeg siger ikke at HV ikke gjorde noget, jeg siger bare at jeg ikke fik noget at vide om sagens videre forløb.. Og det trods at jeg faktisk henvendte mig for at følge op på sagen.

Men hvis der virkelig er tale om mishandling - altså at der heller ikke er tvivl om spørgsmålet for selv en ukyndig, så meld det selv til politiet.

Louise
0
0
Svar på denne tråd

Re: Jytte?
Forfatter: 
Dato:  08-04-2002 08:21
Hej Jytte!
Vil du uddybe lidt- hvad mener du med at hesteinternatet går ind for selvtægt?
Med venlig hilsen
xtiny

+++ Origin: A horse, a horse! My kingdom for a horse! +++ :-P

0
0
Svar på denne tråd

Re: Jytte?
Forfatter: 
Dato:  09-04-2002 08:28
Selvtægt i den her sammenhæng vil oftest betyde f.eks. at de kunne finde på at fjerne en mands hest, hvis han ikke var til at træffe og hans hest var slemt tilredt, altså havde brug for hjælp. Eller går ind på folks grund for at undersøge forholdene, selvom ejeren af grunden har sagt de ikke må.
0
0
Svar på denne tråd

Re: Hesteinternatet vs selvtægt
Forfatter: 
Dato:  09-04-2002 08:32
Hej!
Det må de sørme have glemt at skrive både på deres website og i det materiale, jeg har fået fra dem?!
Med venlig hilsen
xtiny

+++ Origin: A horse, a horse! My kingdom for a horse! +++ :-P

0
0
Svar på denne tråd

Re: omkring anmeldelse af vanrøgt.
Forfatter: 
Dato:  09-04-2002 09:50
hej....

når man har mistanke om vanrøgt at dyr, uanset om hvad slags, så har man en moralsk pligt til at få det anmeldt. Er man i tvilv om der vanrøgt, bør man få en sagkyndig til at vudere det i første omgang inden man anmelder. For som sagt er der uheldigvis også nogen som bliver anmeldt ved en fejl. Derved ikke sagt at det er sådan i alle sager, men man skal tænke sig godt om inden man anmelder. Bla. er det en meget god ide at man tager et billed af dyret eller dyrene som man mener er vanrøgtet. Og derfra går man så hen og henvender sig til en dyrværnsforening.

At der så ikke i første omgang bliver gjort noget ved sagen, er det vigtig man ikke giver op. For de forskellige dyrværnsforeninger har tit mange sager liggende, og nogen af dem skal også for en ret. Og så kan det desværre tage tid.

- jeg ved ikke hvor mange af Jer som har hørt om den sag om 17 vanrøgtede heste fra Lindum ved Hobro fra 2000. Hesteejeren fik frakendt retten til at holde dyr i 5 år, samtidig han skal betale flere hundred tusinde kr. hvad det har kostet at have dem i pleje. Det blev sådan at Dyrenes Beskyttelse købte alle 17 heste, incl. 2 føl som fødtes året efter. Af de informationer som jeg har i kraft at jeg er medlem og modtager et medlemsblad fra Dyrenes Beskyttelse, så er alle 19 heste kommet til nye hjem hvor man er bekendt med at det er heste som har mere brug for pleje en end ellers normal fungerende hest.
Dyrenes Beskyttelse har aldrig før købt vanrøgtede dyr, men de gjorde det af en god mening, og det er de blevet belønnet med. Dem som har købt hestene, vil stadig stå registrede hos Dyrenes Beskyttelse, da der er stadig mange som anmelder vanrøgtede dyr.

Derfor....giv ikke op!!! Hvis den ene dyrværnsforening ikke kan hjælpe dig, så kan den anden!!

Lotte...B-)
0
0
Svar på denne tråd

Re: omkring anmeldelse af vanrøgt.
Forfatter: 
Dato:  10-04-2002 23:07
Nemlig gør noget ved det.
Og alle dyrs ret er altså simpelthen suveræne ;-)
:-D Jeanettes Motto : Du har kun det FUN du selv blander :-D

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider