Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

min hest er uren på højre bagben
Forfatter: 
Dato:  03-09-2005 18:28

Hejsa..

Min ellers så robuste hest har i sommers været en skrøbelig herre..

Han startede i juli med at være uren på venstre forben, han fik lidt ro, og det gik i sig selv... havde dog kontakt til dr. dyr.

Nu er staklen uren på højre bagben.. han har ikke ondt i benet, jeg kan røre ham overalt og også trykke forskellige steder.
Han har dog en del galle i begge bagben, men dyrlægen mener det er aldersbetinget.

Jeg tænker måske kodeledsforvridning?

Er der nogen herinde, der har nogle forslag til, hvad jeg kan gøre for at forbedre hans situation.

Er det ikke blevet bedre på mandag, ringer jeg efter dyrlæge, men vil gerne lige give ham et par dage inden jeg ringer...

JEg vil bare gerne vide, om jeg kan give ham noget, eller køle/varme benet.

Det skal siges, at han stadig går ude om natten, og at tage ham ind er lige pt. ikke rigtig til, da vi ikke har halm etc før i næste uge..

Håber der er nogle, der har nogle gode ideer..

MONICA & ROSSO
{>
0
0
Svar på denne tråd

diagonalt
Forfatter: 
Dato:  03-09-2005 19:36
Hejsa.

Kan det være en overanstrengelse i højre bagben, når han har været halt på venstre forben? Det er jo diagonalt og kan sagtens være forbundet.

Jeg ville også give hesten lidt ro og kontakte Dr. Dyr, når du mener, den fornødne ro ikke er nok længere... ;-)

At hesten går på døgnfold mener jeg kun er en fordel - det holder god blodgennemstrømning og holder leddene igang. Men jeg tror heller ikke på boksro til ret mange sygdomme eller lidelser... :-P

Det er rigtig træls og øv for jer - held og lykke. Forhåbentlig er det ikke noget alvorligt.

Mvh. Lene
0
0
Svar på denne tråd

hej lene...
Forfatter: 
Dato:  03-09-2005 19:58

Jeg har godt nok også overvejet, om urenheden i bagbenet kan hænge sammen med forbenet. Men burde bagbenet så ikke have været urent noget tidligere?

Det var i juli måned, ganske vist i slutningen af måneden, men det er jo en måned siden??

Jeg ved ikke helt, om det kan være overanstrengelse.. men det er absolut en mulighed.. Forbenet var pga overanstregnelse, da jeg fik startet ham for hårdt op i træningen (mig der blev lidt for ivrig)

HAn har gået på sommergræs i tre mdr. med de samme 4 heste, og er nu kommet tilbage til stalden, hvor der inden for den sidste uge er kommet to nye heste ind i flokken.. Dette har givet en del uro, og han glemmer desværre, at han er en 15 år gammel vallak, og ikke en ung farlig hingst, når der kommer nye...

Det værste er næsten, at der i morgen kommer to nye heste i flokken igen, da vi har haft stor udskiftning her i sommer.

Så håber på en stille søndag, hvor Rosso ikke fiser rundt og pi***r territorie af 8-)

Men han er jo desværre gået hen og er blevet en bisse på sine gamle dage..

MONICA & ROSSO
{>
0
0
Svar på denne tråd

Naej...
Forfatter: 
Dato:  03-09-2005 23:06
Hejsa.

Nej, jeg tror stadig på en overanstrengelse. Er du i øvrigt 100% sikker på, at hesten ikke har "skånet" sit venstre forben i den sidste måned? '

Heste har en anden smertetærskel end vi har, og kan godt skjule en svaghed for os, der først bliver synlig ved fysiske symptomer.

Jeg tror stadig på den overanstrengelse, fordi det er diagonalt, og at hesten måske er kommet lidt for tidlig igang igen efter haltheden på venstre forben.

Held og lykke - jeg håber, at det er forbigående, og at din hest snart er fit for fight igen.

Min egen har været halt siden maj, derfør jævnligt halt siden januar on/off. I morgen kører jeg ham til Schougaard i Silkeborg, så håber jeg, at jeg får en diagnose i løbet af næste uge. Jeg er godt træt af det. Både at hesten skal afsted, det koster penge, men også af, at jeg ikke har kunnet ride på min ridehest i over ½ år. Bare træls.

Hej - mvh. Lene
0
0
Svar på denne tråd

hejsa!!!
Forfatter: 
Dato:  04-09-2005 04:36
Du nævner selv at din hest er lidt oppe i årene... jeg har selv haft en del problemer med min hoppe i den retning og det endte med at jeg i samråd med dyrlægen, begyndte at give hende glycosamin, samt at jeg satte hende lidt tilbage i træning og begyndte faktisk på et genoptræningsprogram. det hjalp allerede efter en uges tid..

min hoppe "trak" bare lidt på bagbenet til at begynde med men det blev værre med tiden. det var især slemt hvis hun havde været i boksen om natten og kom ud på folden om morgenen.

Nu skal jeg lige sige at jeg jo ikke er professionel *s* men kom bare lige til at tænke på det da jeg læste dit indlæg.

Ponyrytter søges til smart og velgående pony på 1,23 cm.
Bogen, longering- fornuftigt og korrekt, søges!!
0
0
Svar på denne tråd

tak for jeres svar
Forfatter: 
Dato:  04-09-2005 19:35

Hejsa.. tak for jeres svar..

Jeg giver ham nogle dage og ser, hvordan det går.. jeg håber selv på, at det blot er en overanstregelse, idet han ikke virker til at have ondt i det, når man rører ved ham...

Så ser tiden lidt an..

Danique: JEg vi lhave dit råd i baghovedet, men håber som sagt på, det blot er fordi han har været for hårdt igang... men vil i hvert fald nævne det for dyrlægen,hvis det kommer så vidt...

Hilsen Monica..

Ps: Lene, det er da super kedeligt med din hest.. det er altid møgirriterende, når den fejler noget, både økonomisk men også følelsesmæssigt.. håber den kommer sig..

MONICA & ROSSO
{>
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider