Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

hestesygdomme og mennesker
Forfatter: 
Dato:  29-08-2005 22:51
Efter at have læst nogle bøger omkring hestesygdomme, har jeg tænkt på, om nogle af dem kan smitte os mennesker. Jeg bekymrer mig lidt, om jeg kan blive smittet med forfangenhed eller hovbylder :-)
Nej pjat.

Men sygdomme som forkølelse og andre luftvejssygdomme, og hvad med parasitter. Det er jo ting som vi også kan få. Men er det de samme?
Hvad med den anden vej? Kan vi mennesker overfører sygdomme og parasitter til dem?

~ Grev Axell ~

Man skal aldrig sige nej til en fristelse, man ved jo ikke hvornår den kommer igen!

--> Prøv axellius.dk <--
0
0
Svar på denne tråd

JA....
Forfatter: 
Dato:  29-08-2005 23:32
..vi kan overføre svampesygdommen Ringorm til hesten.

med venlig hilsen
atengstedt

Man skal aldrig slås med et svin.
Begge parter bliver beskidte, men svinet kan lide det!
(desuden er svinet ofte den stærkeste...)

ALDRIG mere grimer på!!
0
0
Svar på denne tråd

Noget kan smitte
Forfatter: 
Dato:  29-08-2005 23:36
Hej Axell
Har også lige skrevet til dig på at andet indlæg (letridning) vældig hyggeligt ;-)

Det med forkølese tror jeg nu ikke, men har ingen faglig baggrund for udtalelsen.

Tilgengæld ved jeg, enda lige pt på egen krop, at man kan blive smittet med hudsygdomme-infektioner fra heste og andre dyr.

Her tænker jeg præsict på ringorm (hvilket er en svampeinfektion, navnet kommer af, at selve såret ofte danner sig rundt, og som i ringe). Det er meget smitsomt, og tror også man som menneske kan overføre det til en hest/dyr, og selvfølgelig desværre også til andre mennesker.

Jeg er lige vendt hjem fra en måned på Sicilien, hvor jeg arbejdede med heste. Flere af hestene havde noget, jeg kunne mistænke at være ringorm, og ja efter hjemkomsten har jeg så kunne konstare min mistanke var rigtig. Øv.

Andre sygdomme kan jeg ikke lige komme på. :-)
0
0
Svar på denne tråd

Grise - orm
Forfatter: 
Dato:  30-08-2005 13:21
Hejsa.

Mennesker kan blive smittet med orm fra grise - hvorfor så ikke fra hest?

Ellers har jeg også prøvet at få ringorm (som er en svamp!) både fra kvæg og heste.

Mvh. Lene
0
0
Svar på denne tråd

hudsygdomme
Forfatter: 
Dato:  30-08-2005 20:00
havde jeg ikke lige tænkt på. Men det er man jo meget udsat for sådan som vi rør ved hestene.

Jeg har bare ikke løst til at blive smittet med forkølelse af en hest, som nyser over mig. Jeg vil heller ikke komme og smitte hesten.

~ Grev Axell ~

Man skal aldrig sige nej til en fristelse, man ved jo ikke hvornår den kommer igen!

--> Prøv axellius.dk <--
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider