Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

B vitamin tilskud - hvornår?
Forfatter: 
Dato:  28-08-2005 13:16
Min hoppe har igennem de sidste 4-5 år fået en B-express kur fra Blue Horse når den fælder og er kommet fra græs (selvfølgelig i samråd med dyrlægen) Den bliver utrolig sløv/træt i forbindelse med fældning og pelssætning og har derfor behov for kuren de 2 gange årligt.

Normalt kommer den på stald 1/9 men iår pga. huskøb, flytning osv. kommer den først på stald 1/10 (og alt efter vejret)

Bør jeg give den kuren nu - eller vente til den kommer på stald? Den virker ikke vanvittig træt og er stadig ikke færdig med at sætte pels? Samt jeg ikke vil få den redet hele september, men den dog stadig får vitaminer/mineraler dagligt.

Er lidt itvivl.

Hygge - Lise :-)
0
0
Svar på denne tråd

så ville jeg
Forfatter: 
Dato:  28-08-2005 14:51
vente og se tiden an.
man bør kunne grine af sig selv, før man griner af andre.
{>
0
0
Svar på denne tråd

du kunne
Forfatter: 
Dato:  28-08-2005 19:08
jo starte med at give ham et almindelig vitamin og mineral tilskudf nu så han er nogenlunde dækket ind. græsset er lidt fattigt lige nu. min vallak får det lige som din men kun i efteråret hvor han sætter pels

mvh nicole
0
0
Svar på denne tråd

Mineraler..
Forfatter: 
Dato:  29-08-2005 08:58
Tak for svar - tror jeg venter så.

Den har hele tiden fået vitaminer og mineraler, igennem hele græsnins perioden, da der stort set kun er noget i græsset i juni. Så jeg fortsætter med mineraler og venter med kuren.

Tak for svar :-)

Hygge - Lise :-)
0
0
Svar på denne tråd

Altid.
Forfatter: 
Dato:  29-08-2005 13:08
Jeg anvender B- vitaminer hele året
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider