Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

VIDEBÆK foderprodukter
Forfatter: 
Dato:  23-08-2005 10:42
Hejsa.

Jeg ønsker at have VIDEBÆK foderprodukterne i mit foderprogram til at lave foderplaner med. Jeg bruger Foderplan Hest fra Landscentret, hvor VIDEBÆK foderet ikke er i forvejen.

Derfor har jeg indhentet produktblade på VIDEBÆK Fiberblanding, OBK Struktur Ekstra, Hestekraft Ekstra, Pony/Islænder guf og Fuldfoder med majs Ekstra, så jeg kan indtaste dem i programmet.

Så er jeg kommet i tvivl! I den ene side er en oversigt over TILSÆTNINGSSTOFFER, hvor alle vitaminer og mineraler som normalt er listet. Garanti IE pr. g. og mg. pr. kg. Men lige over for er en såkaldt BRUGSANVISNING med beregnet indhold i gram pr. kg. af mineralerne. Og jeg kan ikke få de to deklarationer til at stemme overens!

F.eks. står i listen med TILSÆTNINGSSTOFFER, at Hestekraft Ekstra indholder 140 mg. FE (jern-fumarat) pr. kg., men i BRUGSANVISNINGEN står, at beregnet indhold i det samme foder er 282,00 gram Jern pr. kg. I TILSÆTNINGSSTOFFER står, at Hestekraft Ekstra indeholder 72 mg. Zn (zinkoxid) pr. kg., men i BRUGSANVISNINGEN står, at det beregnede indhold er 116,66 gram Zn pr. kg. Og så fremdeles for alle mineralerne og det gælder alle produkter!

Jeg har også undret mig over, at der under INDHOLDSGARANTI står, at der er 16,1% råprotein, og under BRUGSANVISNING står der, at der er 126 gram fordøjelig råprotein pr. kg.

Hvad skal jeg taste ind som indhold i foderprogrammet? Kan nogen hjælpe?

Mvh. Lene
0
0
Svar på denne tråd

Du skal taste det ind som
Forfatter: 
Dato:  23-08-2005 10:56
står i brugsanvisningen.
Foderet består jo af andet end tilsat jern og zink mmm, så det du har i brugsanvisningen er det tilsatte + det som naturligt er i råvarene der er anvendt (korn, soja mm).
Med proteinet er det nok 16,1% i tørstoffet som omtrentligt bliver til 12,6 % (126 gram/kg)med et vandindhold på ca 12-15 %.
Eller også er det korrigeret for fordøjelighed.
Men du skal bruge tallet fra brugsanvisningen.
Eva
0
0
Svar på denne tråd

OK mange tak
Forfatter: 
Dato:  23-08-2005 11:50
OK, tak skal du have.
Det giver også god mening...

Mvh. Lene
0
0
Svar på denne tråd

Opgivet
Forfatter: 
Dato:  24-08-2005 19:03
jeg har opgivet at skulle bruge deres produkter da jeg ikke kan tjekke om min hest ville være dækket ind....jeg har ikke adgang til et foderprogram.

og en venlig person her fra hn lovede at tjekke efter weekenden hvis jeg sendte indholdsfortegnelsen men jeg har intet hørt!!!!!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider