Hejsa.
Jeg ønsker at have VIDEBÆK foderprodukterne i mit foderprogram til at lave foderplaner med. Jeg bruger Foderplan Hest fra Landscentret, hvor VIDEBÆK foderet ikke er i forvejen.
Derfor har jeg indhentet produktblade på VIDEBÆK Fiberblanding, OBK Struktur Ekstra, Hestekraft Ekstra, Pony/Islænder guf og Fuldfoder med majs Ekstra, så jeg kan indtaste dem i programmet.
Så er jeg kommet i tvivl! I den ene side er en oversigt over TILSÆTNINGSSTOFFER, hvor alle vitaminer og mineraler som normalt er listet. Garanti IE pr. g. og mg. pr. kg. Men lige over for er en såkaldt BRUGSANVISNING med beregnet indhold i gram pr. kg. af mineralerne. Og jeg kan ikke få de to deklarationer til at stemme overens!
F.eks. står i listen med TILSÆTNINGSSTOFFER, at Hestekraft Ekstra indholder 140 mg. FE (jern-fumarat) pr. kg., men i BRUGSANVISNINGEN står, at beregnet indhold i det samme foder er 282,00 gram Jern pr. kg. I TILSÆTNINGSSTOFFER står, at Hestekraft Ekstra indeholder 72 mg. Zn (zinkoxid) pr. kg., men i BRUGSANVISNINGEN står, at det beregnede indhold er 116,66 gram Zn pr. kg. Og så fremdeles for alle mineralerne og det gælder alle produkter!
Jeg har også undret mig over, at der under INDHOLDSGARANTI står, at der er 16,1% råprotein, og under BRUGSANVISNING står der, at der er 126 gram fordøjelig råprotein pr. kg.
Hvad skal jeg taste ind som indhold i foderprogrammet? Kan nogen hjælpe?
Mvh. Lene
|