Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hvad er bedst ???
Forfatter: 
Dato:  22-08-2005 19:06
Hvad halm er bedst at fodre med ????
Selvfølgelig ved siden a alm. foder og vitaminer
Jeg har ikke så meget hø men skal jeg bruge byg halm havre halm eller hvad er bedst.
Håber på et godt svar og begrundelse
Mine heste går på spåner i stalden om vinteren men har hjørner med hø og halm så hvad halm er bedst.... ?:-)
0
0
Svar på denne tråd

Halm..!
Forfatter: 
Dato:  22-08-2005 20:58
Vi har byghalm hjemme og det for mine ponyer sammen med hø.. Og det elsker de.. Har aldrig set andet.. Såå.. Men det er ihvertfald fint nok..
Hilsen Mette og hendes elskede Balou<3
0
0
Svar på denne tråd

Vårbyghalm....
Forfatter: 
Dato:  22-08-2005 21:47
Heste vil som regen helst have vårbyghalm... hvorfor ved jeg ikke, men det vil de... Men som regel er byghalm vårbyghalm.... Og at give hø samtidig er ikke nogen dårlig ide, selvom mine nu kun spiser halmen....
0
0
Svar på denne tråd

vårbyghalm og havrehalm
Forfatter: 
Dato:  23-08-2005 12:51
Hejsa.

Man kan udfodre både vårbyghalm og havrehalm. Men det ernærings- og fordøjelsesmæssigt bedste stråfoder er hø og wrap. Halm er god som beskæftigelse og til at tygge på, men det bidrager ikke med ret meget til hestens foderplan, ernæring og fordøjelse.

Mvh. Lene
0
0
Svar på denne tråd

Pas på
Forfatter: 
Dato:  23-08-2005 16:08
med halm uden hø, hesten/ponyen kan få forstoppelse hvis den æder for meget halm.

Hilsen Jannie
0
0
Svar på denne tråd

Det bedste er..
Forfatter: 
Dato:  23-08-2005 20:08
hø, det er naturligt for hesten..

Men hvis man vil fodre med halm, er byghalm det bedste..

Hø fra august 2004 sælges billigt, skriv for nærmere information..
0
0
Svar på denne tråd

OK Byghalm men
Forfatter: 
Dato:  24-08-2005 09:40
Hvordan ser man så forskel!
0
0
Svar på denne tråd

se forskel
Forfatter: 
Dato:  24-08-2005 16:10
Hejsa.

Kan du ikke spørge dig frem til nogen, som ved noget om det? Det kan næsten ikke forklares. Landmænd kan for det meste se forskel. Ellers er det jo nemmere at se forskel, mens kornet stadig står på marken!!

Mvh. Lene
0
0
Svar på denne tråd

Halm - fordøjelse...
Forfatter: 
Dato:  24-08-2005 16:28
LeneG: At hesten tygger længere tid forbedrer netop fordøjelsen. Så det er godt hvis hesten gider stå og tygge på halmen dagen lang! Det holder gang i maven, dog indeholder det ikke den samme energi, og bør derfor ikke supplere andet foder.

Jo flere gange du kan få din hest til at tygge på maden desto bedre!
0
0
Svar på denne tråd

Line Nilsson.....
Forfatter: 
Dato:  24-08-2005 16:49
Du skriver til Line:
"At hesten tygger længere tid forbedrer netop fordøjelsen. Så det er godt hvis hesten gider stå og tygge på halmen dagen lang! Det holder gang i maven, dog indeholder det ikke den samme energi, og bør derfor ikke supplere andet foder."

Det er jeg ikke enig i.
Det er super for fordøjelsen, at hesten spiser hele dagen lang, men det er altså ikke ligemeget hvad hesten spiser!
Halm indeholder mange ufordøjelige fibre, så hvis hesten får meget halm, kan man risikere at det pakker sig bagerst i tarmsystemet og forårsager kolik og forstoppelser.
Det er forkert at tro at hesten bare må spise løs af halmen.
Du skriver at man skal supplere med andet foder... Og nej, det skal man ikke. Man skal supplere sit almindelige foder med halm, hvis man tør tage chancen!

Hvorfor vil man dog fodre med halm, når man bare kan lade hesten æde løs af hø, som igen dårlige bivirkninger har?

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er helt..
Forfatter: 
Dato:  24-08-2005 19:16
enig med Pretty Fancy..

Halm er fyldt med udfordøjelige fibre og det er bestemt ikke godt til en hest..

Ytringsfrihed er ikke lig med ytringspligt ;-)
0
0
Svar på denne tråd

vårbyghalm
Forfatter: 
Dato:  24-08-2005 19:22
Vårbyghalm er bedst til heste :-)
Men det er vigtigt at hesten også får andet stråfoder end halm :-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider