Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

runde "sår" med skorpe. hvad er det
Forfatter: 
Dato:  21-08-2005 21:05
ja jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg skal forklare det .

det handler om min skimmel

det virker som om noget har stukket hende
der kommer en lille bule mellem 0-3 mm høj
og diameteren svinger mellem en 1 krone og en 5.
dagen efter skaller huden og hårene af det efterlader så en rød bar hud der er lidt fedtet
og så kommer der hår ud igen og alt ser normalt ud igen
hun har 3 stk en på siden og 2 på bagparten.

hvad er det?

er det en slags orm hun har ?
jeg har kun 2 forslag 1 at der er noget der har stukket hende eller nr2 at det er orm ellers er jeg blank for ideer.

please hjælp mig .

Det der er godt er enten ulovligt, umoralsk eller også feder det bare. >o< :-D
0
0
Svar på denne tråd

slet ikke
Forfatter: 
Dato:  21-08-2005 21:39
nogen der kan komme med et gæt på hvad det evt kan være.

0
0
Svar på denne tråd

12335mmo
Forfatter: 
Dato:  21-08-2005 21:55
Min har os lidt Ala det.. Han har lii haft Diarré og har fået pencilin men ved ikk om det er derfor men ved det ikk.. Og han har sårn nogle sår det til højre og venstre for gjorden på begge sider og der ved benene der hvor der er et indhak på begge ben.. Der er hår på og de er på størrelse dem der ved gjorden omkring 2-3, 10 eller 5 kroner.. Sygt..

Hilsen Mette og hendes elskede Balou<3
0
0
Svar på denne tråd

Jeg er ikke dyrlæge
Forfatter: 
Dato:  21-08-2005 22:10
Men der er et link her, hvor der står noget lignende.

Dermatofilose

Vh Kirstine
0
0
Svar på denne tråd

Dermatofiliose
Forfatter: 
Dato:  21-08-2005 22:17

Ja det kunne godt lyde som om der er dermatofiliose, min gamle hoppe har haft det en gang.
Og som du beskriver det, er det lige præcis som jeg oplevede det.
Du må hellere få dyrlægen til at se på det, da din hest, i tilfælde af dermatofiliose, skal have en gang penicillin og vaskes med noget desinficerende.

Hilsen Yvonne
0
0
Svar på denne tråd

runde sår
Forfatter: 
Dato:  21-08-2005 22:19
Hej Hellemus,
vores hest har det samme, over bringen, lidt på mave og ben og nu også en i ansigtet.
Det kom over en nat. Aftenen før havde vi lagt mærke til uhyggelig mange små myg. Han går på fold sammen med 2 andre heste, og de var tilsyneladende slet ikke påvirkede eller hævede.
Vores dyrlæge, som ikke har set hesten, gætter på en slags dermatofilose og anbefaler, at hesten vaskes dagligt med en klorhexidin sæbeopløsning (mediscrub fra apoteket), mens sårskorper pilles forsigtigt af.

Vores løsdrifts-bondemand gætter på, at det er en slags overfølsomhedsreaktion på insekter.

Hesten virker som sådan frisk nok; klare øjne, livlige bevægelser.

Efter vask (3 dage nu) når sårskorpen kan fjernes kommer der et stykke blankt (lyserød) hud uden pels. Pelsen kommer vel igen senere.

Hvis det er dermatofilose - har hesten så godt af at blive rørt, eller skal den helst have fred til at komme sig?
-Nanna
0
0
Svar på denne tråd

Leise ...
Forfatter: 
Dato:  21-08-2005 22:43
nu du nævner det med myg så var der afsindig mange den aften
og det jeg havde smurt hende i holdt da også lang de flest myg / insekter i skak men der var nogle emsige stykker i mellem der stak hende og de andre 2 heste var ikke synligt irreterede af myggene.

og ja "sårene" kommer fra dag til dag .

KKL : dermatofiliose
ja det kunne godt lyde som sådan noget øv altså jeg vil ikke have sådan noget inden for dørene øvøv

nå jeg vil prøve at ringe til dr dyr i morgen :-(

tak for svarene.

ps er bare så glad for at der er nogle dejlige mennesker der kan og vil hjælpe takker mange gange.

0
0
Svar på denne tråd

ringorm
Forfatter: 
Dato:  22-08-2005 12:21
Kunne det godt være... vi havde en hest der fik noget der lignede svamp/ insektstik, det viste jeg bare når hårene faldt af at der var ringorm
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider