Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Gamle heste
Forfatter: 
Dato:  17-08-2005 09:59
Hej.
Har hørt der findes et specielt foder til gamle heste,der jo godt kan være svære at holde huld på.Nogen der ved noget om det?
Hilsen Charlotte
0
0
Svar på denne tråd

Sixteen
Forfatter: 
Dato:  17-08-2005 10:27
Plus fra Brogården.Det har et højt indhold af fordøjelige fibre og olie. Kan også udfodres opblødt i vand, hvis hesten har dårlige tænder.

Hilsen Camilla
www.ac-arabians.dk
0
0
Svar på denne tråd

Spillers
Forfatter: 
Dato:  17-08-2005 12:36
har to forskellige produkter til gamle heste. Senior Maintenance Mix og Senior Conditioning Mix. Du kan læse mere om produkterne her.

Med venlig hilsen
Thomasminde
forhandler af Spillers Horse Feeds på Lolland-Falster

Vi leverer Equivite produkter fragtfrit i hele landet, når der bestilles minimum 2 spande i samme bestilling. Læs mere på vores hjemmeside.
0
0
Svar på denne tråd

Respons Slow fra Spillers
Forfatter: 
Dato:  17-08-2005 22:59
har jeg fodret vores ca. 19 år gamle Nord-Svenske skovhest med i ca. 1 år. 14 dage efter, at jeg startede med det, kunne vi allerede se resultater med både vægt og energi. I dag løber hun op og ned ad bakkerne sammen med de 3 andre heste vi har. Og der er fart på. Og hun har en rigtig flot pels. Men det Thomasminde anbefaler er vist kommet på markedet efter, vi begyndte. Vi har så ikke skiftet, da vi ikke synes, der er behov for det. Vi stoppede stille og roligt, da hun kom på sommergræs ved at sætte rationen ned. Men for ca. 1 måned siden startede vi med at give hende 1 kg. om aftenen. Så blev det til 1 kg. både morgen og aften. Satte det op til 1,5 kg. 2 gange dagligt og hun får nu 2 kg. 2 gange om dagen. Om vinteren får hun 2,5 kg. 2 gange og ca. 8 kg. hø dagligt.
Men nu er hun jo også en af de store. Så skal selvfølgelig passe til størrelsen på hesten. Hun får ingen havre. Og vi skal lige have med, at hun hedder Gurli. :-)
0
0
Svar på denne tråd

mængder og producenter....
Forfatter: 
Dato:  17-08-2005 23:05
Nu ved jeg jo kun noget om Brogaardens produkter, men dette her "Respons slow" fra Spillers lyder som fase III fra Dodson & Horrel... forskellen ligger vist i deres koncentration.

Jeg giver min gamle hest på 26 1,5 kg fase III dagligt og opnår også god energi, fin huld, rigtig god pels osv.

Så jeg kan klart anbefale fase III fra Dodson & Horrel. Og dertil kan man så med rigtig god effekt tilføje roepiller. Det gør underværker. Bare 250 gram dagligt, så er den hjemme.

Ellers er der sixteen plus fra Dodson & Horrel, men der er mange heste der går fra dette foder efter noget tid. Det gjorde min også og derfor gik jeg over på fase III.

0
0
Svar på denne tråd

Det skal lige bemærkes, at
Forfatter: 
Dato:  18-08-2005 23:00
Gurli er en "kæmpe" på mellem 800 og 900 kg. Og hun kan ikke fodres som en hest på 5-600 kg. Så under 2 kg. foder til hende daglig foruden hø ville gøre hende radmager. En hest af alm. størrelse ville jeg give 3 kg. Respons Slow fordelt over 2 gange dagligt, og 5-6 kg. hø i døgnet. Og stadig ingen havre. Så mener jeg, den ældre hest er dækket ind med vitaminer o.s.v.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider