Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Opfedning
Forfatter: 
Dato:  10-08-2005 19:06
Min avlshoppe, som går med føl ved siden, er ved at blive lidt mager og se på. Hun går på døgnfold, med græs + hun får foder hver dag. Hendes tilskud er det fra Spillers til avlshopper og føl. Og så får hun byg oveni. Men alligevel synes jeg hun er lidt for tynd. Føllet er meget stort, og hun malker utroligt godt.

Hvad kan jeg give hende for at fede hende op? Har tænkt på majsflager, men hvor meget skal hun have af det om dagen? For det kan kun købes i 25 kg sække, hvilket jeg er bange for at jeg ikke kan nå at bruge, inden det bliver for gammelt. Er der andre ting jeg kan give?

Knus Nulle
0
0
Svar på denne tråd

jeps lige præcis
Forfatter: 
Dato:  10-08-2005 19:17
majsflager er super gode, man starter stille op og giver dem mere og mere, jeg giver en 4 håndfulde.
Melasse er også SUPER god og man kan jo få en blandig af majs og melasse foder med noget andet i, men så har du en god blanding!
olie skulle også binde fodret bedre!
0
0
Svar på denne tråd

majsflager
Forfatter: 
Dato:  10-08-2005 21:04
olie og i nogle tilfælde klidmelasse er gode ting til den slags..

men også olieholdige müslibl. og lign. kan være særdeles energiholdige (energi = FE)

Venlig hilsen kristian

Hvis du skal handle så husk altid: tingene skal være bedre end nye og må ikke koste noget

JHN RS Moderator

medlem af
AHNA og FNK

stifter og formand: klageklubben
0
0
Svar på denne tråd

Mine avlshopper får Merribrok fra Pavo
Forfatter: 
Dato:  12-08-2005 09:47
Pavo har en avlsprogram der hedder PODo
hvori der indgår Merribrok til diegivende hopper
Voelenopfoklen til før fra 0-6 mdr
voelenbrok til føl fra ½ år og til 2½
Det bruger jeg selv for så sikrer jeg også at ikke føllene vokser for hurtigt.
mvh c
Hilsen

Clara, Cici

og

Klat Mølle Perle

Hvis du har en haflinger og bor i østjylland så kontakt mig!
haflinger og friesere
0
0
Svar på denne tråd

Er der græs nok?
Forfatter: 
Dato:  12-08-2005 13:18
Er der græs nok på den fold hun går. Hvis ikke, kan det være fordi hun ikke får grovfoder nok. Hvis heste mangler grovfoder, har de svært ved at optage næring fra fuldfoderet.
Ellers pas på med at blande alt muligt. Hold fast i et foder der er beregnet til lakterende hopper og suppler med op til 3 dl. olie (det forstyrrer ikke sammensætningen af foderet) samt evt. noget hø og lucerne.
0
0
Svar på denne tråd

opfedning
Forfatter: 
Dato:  13-08-2005 20:40
Der findes masser af gode ting til opfedning... En af dem er melasse ja... En anden er horsespeed... (Der er bl.a. både melasse og noget majs i) Jeg har selv noget til opfedning jeg desværre ikke kan huske hvad hedder, da det er første gang jeg har det, og sækken er smidt ud... Men det er noget der minder om horsespeed, men vist lidt billigere... Hele majs skulle osse være godt. Også for tænder. Ellers så prøv at spørge de forskellige forhandlere
;-D
Breeding stocks for life
0
0
Svar på denne tråd

FoderEnheder
Forfatter: 
Dato:  13-08-2005 20:44
Sørg for at få regnet ud om hun får det rigtige antal FE om dagen, da det er utroligt vigtigt for en lakterende hoppe især.

Ang. majs eller andet du vil give så få det regnet i en foderplan så hun ikke bare får hvad man tror er bedst og sådan ca samme mængde hver dag..

Balu - elsket og savnet. Han er nu en smuk stjerne.

Foderplaner til heste/ponyer laves, pris 50 kr./stk.

Min hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider