Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

hvad kan der være galt?? billeder!
Forfatter: 
Dato:  09-08-2005 11:38
har lige nogen billeder af min hest...

først hoven, den virker meget tør, jeg begyndte for en uges tid siden og smører ganske almindelig olie på, de første par dage virkede det rigtig godt, men nu tager det bare i mod og så bliver de sådan her!
hvad kan jeg gøre?

her er et af hendes øjne, de løber tit synes jeg, jeg giver den saltvand en gang i mellem, skal jeg bare blive ved?

Vil i ikke lige hjælpe mig lidt?

FJORDHESTEN!

NOGEN MED EN FJORDHOPPEPLAG??
0
0
Svar på denne tråd

hoven...
Forfatter: 
Dato:  09-08-2005 11:58
Kan ikke helt se hvad der er galt med hoven ?

udover farven, men kan se på dit "øjebillede" at det også ser grønt ud :-)

når det er sådan et vejr som det er i øjeblikket med alt dte vand og hvis hesten går på græsfold burde den selv suge hvad den har brug for....

hilsen sjanna
0
0
Svar på denne tråd

Det er sådan
Forfatter: 
Dato:  09-08-2005 12:20
At når du benytter hovOLIE så lukker olien hoven således den ikke kan suge almindelig fugt. Derfor vil hoven nok alligevel virke tør selvom du smører den når det er olie du smører med (prøv at stikke din egen hånd ned i en kop madolie og derefter ned i en balje vand. Vandet preller af).

Hvis du virkelig ønsker resultater bør du benytte ente hovFEDT eller en hovSALVE. Salven benytter man gerne når hoven er ultra tør!

mht. øjet så ser det lidt hævet ud. Husk på at flueplagen stadig ikke er ovre endnu så det kan være fluer der forårsager din hests løbende øje.
Så på med en fluemaske ;)

Ellers kan jeg varmt anbefale øjenrens fra horse fit form. Det fåes hos tika rideudstyr (hvis du altså ønsker at dryppe med noget).

Held og lykke med det hele

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider