Hvad er jeres erfaringer med hegnsskader? Følger heraf?
Jeg har ¨kig på en hest, der har en stor bule på bagbenet, den er ikke halt.
Sælger fortæller atden har været i pigtråd som føl/plag og ejerne fik ikke passet såret så det blev betændt... Hesten reagerer ikke negativt på berøring. Ligeledes er det lidt manglende hår "forenden af hvirvlen" ved lysken, som understøtter historien om skaden. Jeg kan så ikke beslutte mig for om det skal i røntgen eller ej, for hvis den er rengående i bøjeprøve, så er det vel ikke nødvendigt? Især med henblik på forsikring?
Håber der er nogen med svar på alle mine spørgsmål!
købte i tidernes morgen en traver vallak, hvis bagben var så fuld af arvæv at det ikke troedes muligt. Han havde været i pigtråd og den daværende ejers far var læge og lappede det selv sammen
Hesten blev købt og aldrig har der været noget med hans ben. Han blev i mange år brugt til langdistance på 40 km. niveau og han døde lykkeligt på folden af hjertestop.
som du siger helt hårdt og de fleste steder havde han ikke noget hår/pels. Arvæv er altid hårdt vil jeg mene. Det er jo ligedan med et overben. I de fleste tilfælde kun kosmetisk. Så hvis det er drømmehesten for dig, ville jeg i hvert fald ikke lade det skræmme mig Held og lykke med dit køb.