Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

En reminder -prisen på foder!
Forfatter: 
Dato:  03-08-2005 09:08
Jeg læser det så tit...

"brug Æ foder istedet for Å foder, det er lige en smule billigere pr pose" og straks tror folk at så bliver deres fodring billigere... Men nej!

Husk på, at kigge på hvor meget hesten skal tildeles af foderet dagligt. For selvom posen med Æ foder er billigere pr pose, måske 10-20 kr, så skal man måske udfodre mere om dagen af Æ foderet, frem for Å fodret... har man så sparet?

Bare en reminder, da jeg så tit har hørt folk klage over priserne på godt foder og når man så regner efter, har folk faktisk brugt mange flere penge på billig foder end på det dyre.

0
0
Svar på denne tråd

Godt brølt løve!!
Forfatter: 
Dato:  03-08-2005 10:47

Hvor har du dog bare ret!!

Jeg støder ind i det samme gang på gang.

Man er nødt til at kigge på hvad det vil koste pr. dag/måned at fodre med det enkelte foder, og så kigge lidt på kvaliteten også....."hvad får jeg for mine penge?".

Mange varme hilsner
Nete Lauersen

Foderplan og månedens nye tilbud - klik ind på http://www.vs-specialfoder.dk
0
0
Svar på denne tråd

vil legge til
Forfatter: 
Dato:  03-08-2005 11:41
at en grôvfôrnalalyse og kan være økonomisk faktisk. Jeg har de siste datene regnet flere forplaner, og det er virkelig mange hester som får altfor mye mat! Med en grovforanalyse får man laget en god forplan og man kan kanskje slippe å fôre med for mye. Dette er veldig økonomisk spesielt om man går sammen på hele stallen og deler på utgiften
*Yvonne*

Jeg har ikke dysleksi, og er ikke 10 år, jeg er bare fra Norge og skriver derfor Norsk. Hvis det er noe du ikke forstår, si i fra så skal jeg forklare meg bedre
0
0
Svar på denne tråd

Selv en hesteejer ...
Forfatter: 
Dato:  03-08-2005 12:07
...har vel lov til at være en fornuftig forbruger.

Det er fuldstændig korrekt, at et billigt foder ikke nødvendigvis giver en billigere totaløkonomi end det dyrere. Og nu nævner du endda kun mængden af foder, men der er andre faktorer, der spiller ind. Jeg har f.eks. oplevet at mine heste på et af de dyrere fodermærker stort set ingen halm spiser = lavt halmforbrug og lavere udgifter til mødding. I den yderste konsekvens kan forkert fodring vel også medføre dyrlægeregninger.

Men når det er sagt, så er det alligevel tilladt at tænke sig om, vurdere indhold og pris, evt. få udarbejdet en foderplan. Det forekommer mig, at producenter af hestefoder ind imellem præsenterer os hesteejere for oplysninger og salgsargumenter, der virker lidt "uldne". Markedsføring koster penge, og der er kun én til at betale, det er kunden.

Som fornuftig forbruger bør man en gang imellem undersøge markedet for at se, om det foder, man køber, nu også er det mest fornuftige valg, både med hensyn til kvalitet og pris.

Det er jo rent ud sagt tåbeligt at betale overpris for et dygtigt markedsført modeprodukt, som ikke er pengene værd.

Med venlig hilsen
Kirsten
0
0
Svar på denne tråd

hvor har
Forfatter: 
Dato:  03-08-2005 17:13
i alle sammen dog bare så evigt ret

Venlig hilsen kristian

Hvis du skal handle så husk altid: tingene skal være bedre end nye og må ikke koste noget

JHN RS Moderator

medlem af
AHNA og FNK

stifter og formand: klageklubben
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider