|
|
| hvormeget???? |
|
|
Jeg står nu med fodervægten selv... (af grunde jeg ikke vil ind på)
Hun er blandingspony på 115 cm og 6 år.
Hun går i løsdrift. Og har aldrig været på stald. (vi købte hende tidlig forår).
Hun er pt højdrægtig og får suplement i samråd med dyrlægen. Spørgsmålet er kun omkring hoppen..
Nu har jeg fået tilbud på byg, halm og hø til en god pris. Så er spørgsmålet---??--- Hvormeget af hver..
Da hun stortrives med åbne marker er ønsket hvis muligt at beholde hende i løsdrift.
Planen er valset byg+kraft og rigeligt med strå. Har en mistanke om at få bestilt 3 gange for meget og mareridt om at løbe tør...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gedemarked |
| Forfatter:  |
Maria_R |
| Dato:  |
31-07-2005 21:18 |
|
Det er jo lidt svært at svare dig på hvor meget byg du skal bestille hjem, når vi ikke ved hvor meget ponyen får per dag.
Angående høet siger regler minimun 1 % af kropsvægten i kg per dag. Så find ud af hvor meget din pony vejer, så kan du selv regne ud hvor mange kg hø du minimun skal have hjem.
Halmen er igen svært at svare på, med mindre du skriver hvor mange kg ballerne er på.
Det hjælper jo ikke at du bestiller 6 små baller hjem, fordi en har skrevet 6 minebig. Så igen, størrelsen du kan få tingene i ville være til stor hjælp.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det kommer jo helt ann på |
| Forfatter:  |
yvonne_lange |
| Dato:  |
31-07-2005 21:52 |
|
Når noen sier supplement så tenker jeg kun på vitamin/mineralblanding jeg, og da vil jeg si at det ikke på noen måte er tilstrekkelig med høy, halm, bygg og dette for en drektig hoppe, selv om det er en ponni.
Hvor mye du trenger av det andre kommer jo bl.a ann på hvor langt i drektigheten hun er og hvordan hold hun er i nå.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Raja..... |
|
|
Gå ind på www.foderplan.dk og få dig en snak med Tanja. Det er vist det eneste rigtige for dig.
En hest (og især en der er drægtig) skal bruge mere end ellers og kan på ingen måde leve af hø, byg og halm.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet