Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

valg af foder til ældre hest i løsdrift
Forfatter: 
Dato:  31-07-2005 19:19
-Hvad bruger du ? til din ældre hest, gerne traver, i løsdrift ??
Hun gider ikke roepiller.
Har købt hippolyt vitamin/mineral tilskud(fordi det er organisk og sku være bedst optageligt til ældre).
Men nu er jeg blevet i tvivl omkring det efter det seneste indlæg her......

Hun vil få omkring 12 kg hø i døgnet.
Derudover skal hun vel have lidt salt,vitamin/mineraltilskud og så tænkte jeg på lidt müsli eller "fuldfoder" som "drys", da hun er pensioneret og ikke har brug for den større energi tilførsel.
Hun kan godt li´ disse blandinger.

Jeg har snart revet hele min hårpragt af i fortvivelse..og forvirring.
mvh
0
0
Svar på denne tråd

ingen bud??
Forfatter: 
Dato:  31-07-2005 21:14
mvh
0
0
Svar på denne tråd

hva er en eldre hest?
Forfatter: 
Dato:  31-07-2005 21:40
12, 22 eller 32 år?

Eldre hester har et større vedlikeholdsbehov enn yngre hester da de utnytter fôret dårligere. Uten å regne på det kan jeg ikke gi deg konkrete råd, men du bør ha grovfôr med lettfordøyelig fibre og du må tenke nøye på kalsium og fosforinnholdet. maten må være av god kvalitet, og proteinet inneholde mye lysin.Hesten klarer å utnytte olje ganske likt hele livet igjennom så dette kan evt bruke. Sjekk tenner ofte, og vær obs på nyre og leverproblemer da dette gir litt ekstra utfordringer med fôringen.

spillers vet jeg har et eget fôr laget til eldre hester og det har mange andre produsenter også

jeg ville fått regnet på en forplan tilpasset din hest
*Yvonne*
0
0
Svar på denne tråd

min traver....
Forfatter: 
Dato:  31-07-2005 23:46
Jeg har en traver på 26 derhjemme. Han får 1,5 kg fase III dagligt, med lucerne og roepiller i.

Evt kan du jo give din Fase III og så blande roepillerne deri. (Lucernene er kun for hyggens skyld herhjemme.) Mine heste gider nemlig heller ikke roepiller, hvis der ikke er musli blandet i.

Det skal siges at uanset hvad der er prøvet af foder til min hest, så har han altid været på den tynde side. Jeg har konstant kæmpet med hans vægt. Kun på døgnfold kunne han blive en anelse rund, men det holdt ikke ved særlig længe.

Men med det her foder, er han bare super i huld, tilmed lidt rund, selv om vinteren, flot at se på i det hele taget. Pelsen skinner og han er fyldt med energi og livsglæde, uden at det tager overhånd (som det ellers gjorde da han fik havre og tilskud).

Så når folk spørger mig, så må jeg klart anbefale fase III, selv til de gamle heste, for det er altså bare drønhamrende godt foder!

0
0
Svar på denne tråd

Dejligt at høre, Miki
Forfatter: 
Dato:  01-08-2005 00:45
- for det skal Grandi til at have som tilskud ;-)

Han har hidtil kun fået masser af wrap eller græs + havre, travoE og olie. Men så var han lidt tynd, og vi købte Build Up, men 'stedet' giver nu Fase III (y)

Går det godt med Bobs bagben?

:-) fra Nina

Præsentation - nu med 2 gule hoppeplage {>
0
0
Svar på denne tråd

hun er 19 år,
Forfatter: 
Dato:  01-08-2005 07:51
der fordres en gang dagligt med kron og lign. ,så det skal ikke være en kæmpe portion hun skal igennem, for det kan/gider hun heller ikke.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg bruger
Forfatter: 
Dato:  01-08-2005 08:21
Jeg har en ældre travhoppe på 20 år,
hende foder jeg med valset byg, strukturfoder fra ole bj. knudsen. tilsætter mineraler og vitaminer.
fri adgang til wraphø og helsæd ensilage.
En gang imellem for de en kur på en måned med ekstra kalk el biotin.
med venlig hilsen

Tina
0
0
Svar på denne tråd

Nin@....
Forfatter: 
Dato:  01-08-2005 11:14
Uha, så bliver han glad, det kan jeg love jer for. Det ser nemlig ud til at smage hammer godt. Lige pt har jeg tre her på folden der kommer drønende hver gang madspanden bliver rørt. Og 1,5 kg ryger ret hurtigt ned.

Ang Bob, så har han det godt igen. Han er haltfri og har fået det virkelig godt med det tilskud han får i maden nu.
Vores tildren behandling skulle være på trapperne nu, så jeg går bare og venter spændt.

Han var med til stævne her i weekenden og der så han overhovedet ikke ud til at være besværet af noget som helst. Han var rigtig glad.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider