Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Opstaldning i Køge/Tureby området.
Forfatter: 
Dato:  19-03-2002 12:02
Hej.

Jeg sad egentlig og spekulerede over hvilke opstaldningsmuligheder der er i Køge/Tureby området, som har ridehus og "ordentlige" forhold (Daglig udlukning på en ordentlig fold).

Jeg kender nogle af stederne af navn men aner ikke hvordan de er:

Fuglesang gården
Rosenbækgården ved Herfølge
Vallø ridecenter
Engtofte i Himlingeøje
Bøgelund

Kender I nogle steder eller ved noget om ovenstående ville det være rart at få styret sin nysgerrighed?

Mvh.

Trine SH
0
0
Svar på denne tråd

Re: Opstaldning i Køge/Tureby området.
Forfatter: 
Dato:  19-03-2002 12:31
Vindsebækgård i Vallø - helt i top på hestens præmisser (Står der jo selv ;-) ) . Langebækgård i Åshøj - fine forhold, har jeg hørt.
De nævnte kan jeg ikke udtale mig om., desværre...*S*
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  19-03-2002 12:33
Hej Trine SH

Lige et sidespring fra dit spørgsmål om opstaldning

Jeg vil godt køre til Tureby, for jeg vil da godt prøve om jeg kan hjælpe dig med ridningen (har selv bil). Kan du ikke skrive til mig på min mail så vi kan finde en dato hvor vi begge kan. Jeg holder for eksempel ferie i næste uge. Du finder min mail på min præsentation.

Caro

"A good horse is never a bad color"
"Horses never lie"
"Considering the horse" af Mark Rashid.
(Y)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  19-03-2002 12:34
Hej Trine

Rosenbækgården ligger på Vordingborgvej, retning mod Køge (lidt efter Statoiltanken og på samme side som denne)

Bøgelund (hjemsted for Køge sportsrideklub) ligger på Lidemarksvej. Du skal fortsætte lidt længere ad Vordingborgvej mod Køge til du kommer til toppen af viadukten (jernbanebro), drej så til venstre, ned ad Lidemarksvej) og fortsæt ligeud et godt stykke. Du skal helt forbi motorvejen. Rideskolen ligger på højre side, nr. 26 tror jeg det er.

Fuglsangsgården ligger på samme vej, men længere væk, retning Bjæverskov. Det er nr. 55

De andre kender jeg ikke, men Vallø har en hjemmeside:
http://www.valloe-horse.dk

Endvidere ligger der et sted i Egøje, som har ridehus. Egøje Byvej nr. 7, tror jeg det er, men hvis du kører ud ad Billesborgvej, finder du det på højre hånd, når du kommer til landsbyen Egøje.

Efter sigende skulle der også ligge et lille ridehus i Tessebølle (og det er vel tætter på dig, hvis du bor i Tureby?). Jeg kender ikke stedet, men byen er ikke så stor, så du burde kunne finde det.

Go' jagt

mvh Kirsten
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  19-03-2002 12:43
glemte lige det vigtigste....

Jeg har hørt godt om Rosebækgård hvad angår folde m. løsdrift osv.

Fuglsangsgården var også rigtig god for nogle år siden, men hvordan der er nu ved jeg ikke.

Bøgelund, tja, det er en rideskole, så der er måske lidt flere mennesker i stalden, men hestene ser velplejede ud og der er altid heste på fold. Hvordan stemningen er ved jeg ikke.

mvh

Kirsten
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  19-03-2002 13:05
vallø ridecenter på bregnevej 2, er et meget dejligt sted, med en lækkert lyst ridehus, der kun er ca 3 år gammelt.

Der er store folde og bokse.
prisen kender jeg ikke.

Langebæk er mig bekendt et rent dressursted, men lækkert.

Bøgelund, har et lidt mørkt og kedeligt ridehus, men dejlige undedørs faciliteter.

Karina
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  19-03-2002 13:44

Vallø Ridecenter er et rigtig godt sted. Har arbejdet der og hestene har store, lyse og temmelig nye bokse, der er store opdelte folde, hvor vallaker og hopper kommer ud hver for sig, et 3 år gammelt ridehus 20*60 m (kostede over 1 mill. at bygge, men så er der også en rytterstue med store vinduer ind til ridehuset og en lille ridebutik) og udendørs bane med lys

Hestene får mad + hø kl 7, bliver lukket på fold og kommer ind om eftermiddagen/aftenen og får aftensmad + hø. Da jeg var der kunne man bede om af få hesten ind til frokost og så få den lukket ud igen, men jeg ved ikke om man stadig gør det. Der er indendørs vandspiltov og seperat foderrum + opvarmet, aflåst sadelrum.

Jeg synes der var rigtig dejligt og hestene blev godt passet. Manden på stedet er også DV avler og er ret seriøs og han tolererede ikke, hvis man ikke sørgede ordentligt for hesten. Og det er jo fair nok.

Sådan var det ihvertfald for 2-3 år siden, men ring til dem. De er rigtig søde.

Knuuz Mette :-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  19-03-2002 13:45
Vallø ridecenter virker lidt snobbede, da jeg engang var forbi for at se stedet an. Deres Berider faldt i svime over at jeg ikke havde en DV..... Prisen er vist ca. 1600 kr/mdr.

Rosenbækgården har en kanon lækker stald og folde, men intet ridehus:-(

Er der nogen af jer som kender noget til en rideklub/skole som skulle ligge i Vråby??

Mvh.

Trine SH

PS. Caro: Jeg har sendt dig en mail...

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  19-03-2002 19:43
HEj Trine

Jeg solgte min pony til en pige der nu har den opstaldet i på Rosenbækgård. JEg afleverede den selv sammen med min storesøster, og det er et godt sted, med gode foldmuligheder. Der er som tidligere sagt ikke ridehus, men Sara (pigen) har ridehuskort til et ridehus der ikke ligger så langt væk derfra. HUn siger godt nok at de er snobbede der hvor hun låner ridehus...Det er med stor sansynlighed et af de steder du har nævnt som opstaldningsmulighed.
Men lige for tiden går det vist ikke så godt på Rosenbækgård - der er ikke så mange heste og dem der har det har vist ikke så mange penge, men det er ikke noget jeg kender til.
Sara skal ha' flyttet Sofie (min gamle pony) ud på en anden gård - Langebæk, hedder det vist. Grunden dertil er at hestene ikke rigtig kan holde varmen på Rosenbækgård, når der ikke er så mange heste mere.

Hilsen Louise
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  19-03-2002 21:06
Rosenbæk har da lige reklameret med ledige bokse i hvert fald? - Nok Egøje ridecenter hun har kort til - lille sted, men vist lidt snobbet derude!
Men Trine, jeg viser dig gerne Vindsebækgård hvis du er interesseret? Vi har ingen snobber, og ingen falder udenfor selv om hesten mangler brændemærke eller papirer. Vi har gode undervisningsmuligheder og dejlige facaliteter - samt godt sammenhold. Prisen er 1450, incl, ridehus og udmugning, foder osv.
0
0
Svar på denne tråd

Til Heidi.
Forfatter: 
Dato:  20-03-2002 11:57
Jeg har lige sendt dig en mail...
0
0
Svar på denne tråd

Re: Til Heidi.
Forfatter: 
Dato:  23-03-2002 14:51
Hej Trine

Jg har prøvet Rosenbækgården og Fuglsang.

-Og har været overordentlig tilfreds med begge.

Fuglsang er dog nogle år siden, og det har jo fået "vokseværk" siden, så om det stadig forholder sig sådan, skal jeg ikke kunne sige.

Bøgelund har aldrig rigtig sagt mig noget. Men jeg er heller ikke til rideskolemiljø.

MVH
ScarfaceScarface

2 + 2 = 5 -Dét er ganske vist...... 8-)

-Så er der kommet billeder på min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Re: Til Heidi.
Forfatter: 
Dato:  07-04-2002 23:37
Heiza........SS

Jeg har set Rosenbækgården da mit tidligere "barn" Milleniums Maybe er solgt til en pige som har hende opstaldet der. Jeg var selv med ude og aflevere hende i Marts måned 2001......og kritisk som jeg jo kan være ja så havde jeg det helt godt med at efterlade hende der - når nu det skulle være. Ejeren af stedet virkede da osse til at være et rart menneske.......Det nytter jo ikke noget at boksen ligner en million hvis menneskerne der er knyttet til stedet er nogle Sv... overfor dyrene - hvad der jo desværre forekommer tit.
Tror at Rosenbækgården er et rart sted for både dyr og mennesker at være.
Men i så fald ønskes du held og lykke med din søgen.

Hilsen LoneF.
SAND RIDEKUNST{>
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider