|
|
| hvad gør man?? |
|
|
HEJSA
D.11.6.havde jeg smed til mine heste,men jeg tror at han kom til at beskærer min lidt for kort.+ han kom til at skærer hul på den ene stråle, så det blødte meget.
men lige siden har hun været meget øm, når jeg red på grus.jeg trode det entlig fortog sig men det syndes jeg ikke,måske er det blevet lidt beder. men hun vil ikke trave eller galoperer, og hun går med meget små skridt.jeg syndes da ikke det kan passe at hun skal have sko på,når hun nu kunne gå på grus før.
skal jeg barer vente indtil at hoven er blevet lidt længer,jeg behøves vist ikke at sige at jeg ikke vil bruge ham igen.
hilsen louise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift... |
|
|
Du skal nok give hesten ro i et par uger, så hovene kan vokse igen.
Hvis smeden har skåret for meget af, så kommer hesten til at gå på sålen, og det er det samme som hvis vi skulle gå i sten med bare tæer. Desuden kan hesten knuse sålen hvis den træder igennem på en stor sten, det er derfor den går forsigtigt, og ikke vil løbe.
Giv den ro, og så find en anden smed som ikke tager for meget af den, eller sig til den smed der gjorde det, at det må han ikke.
Mvh Christine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mange tak |
|
|
HEJSA
hvordan ser det ud hvis hun har knusninger i sålen,men jeg vil give hende noget ro,og så må vi se om det ikke bliver beder når hoven er vokset lidt ud igen,der er ingenting når hun går på blød bund eller fast bund som asfalt.
HILSEN LOUISE
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet