Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

hvad skal hun have? virker lidt for doven!
Forfatter: 
Dato:  26-07-2005 18:11
ja som over skriften viser er min hest lidt doven eller hva skal man sige, for jeg synes aldrig jeg ser hun løber udover når jeg rider! Hun får kun græs her i sommeren! er det fordi hun mangler noget der giver energi?
Om vinteren får hun kun havre, men har tænkt på og give hende noget tilskudsfoder så hun får lidt andet og nogen vitaminer!
Det skal lige siges hun er en fjordhest og jeg rider ca. 3-4 gange ugenligt på hende!

-knus

Fjordheste ER de bedste...så stille og dejlige....
0
0
Svar på denne tråd

ømm er der
Forfatter: 
Dato:  26-07-2005 19:36
ingen svar her!????

Fjordheste ER de bedste...så stille og dejlige....
0
0
Svar på denne tråd

måske er
Forfatter: 
Dato:  26-07-2005 19:51
det fordi der ikke er vitaminer/mineraler nok i græsset.. til en fjordhest vil jeg ikke mene at der er er for lidt energi i græsset, men jeg vil bestemt ikke afvise det, eftersom at du rider en del på den

Venlig hilsen kristian

Hvis du skal handle så husk altid: tingene skal være bedre end nye og må ikke koste noget

JHN RS Moderator

medlem af
AHNA og FNK

stifter og formand: klageklubben
0
0
Svar på denne tråd

Mangler vitaminer og mineraler.......
Forfatter: 
Dato:  26-07-2005 19:57
En ide var at få dyrlægen til at tage en blodprøve, for at se hvad den er i underskyd af.

Herefter ville det være en god ide at få lagt en foderplan for hesten - evt. kan du jo spørge nogle af de "foder-kloge" herinde på røgt og pleje om de vil hjælpe dig.

Og så er det jo altså sådan, at der er nogle heste, somikke tilbringer foldtiden med andet end at slappe af eller græsse.
Personligt skal jeg dælme være heldig for at se min dv-blanding i meget andet end skridt.
Og hans energi er der skam ikke noget i vejen med, da han uden problemer går distanceløb på 50-60 km ;-D

MVH Charlotte
0
0
Svar på denne tråd

[GEN] hmm min
Forfatter: 
Dato:  26-07-2005 20:57
Får ikke andet end græs her om sommeren, Hun kommer ind ca. d. 1. oktober. Så får hun harver byg ogtilskud/fiber. Så hun har det fintmed det er dog ogsålidt doven men red hende også forførste gang i dag efter ca. 3-4 ugers freie/pause!

Måske den mangler noget mere om vinteren.

Min står dog også dessvære uden hø om vinteren(Udendørs) hun er ude i ca. 9 timer nogen gange længere andre gange kortere! Så jeg har fået atvide hun skal have hø på folden, det får hun bare ikke for jeg må ikke lægge noget ud!!

Så som de andre siger snak med din dyrelæge!!
Det gjorde min veninde og fik atvide at når ikke vores heste var ude længer end de ca. 9 timer behøvede de ikke hø!! Så det håber jeg at jeg kan regne med!!

Hilsen
Bolette Ladager og ryttern
0
0
Svar på denne tråd

horsespeed....
Forfatter: 
Dato:  26-07-2005 21:33
....giver jeg lille hesten... for at give energi.... men er begyndt på nogle vitaminer... nu må i ikke grine men det er nogle menneske vitamin piller som har smag og kan tygges.... de er rigtig gode til at spise dem...

Elsk din hest uanset stamtavle og race..... den er den bedste alligevel... {>

Mango og Surprise uanset hvad der sker vil i altid være nogle vindere for mig..... Elsker jer ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Travo ?
Forfatter: 
Dato:  26-07-2005 22:17
Ville nok overveje at give hesten et tilskud af vitamíner og mineraler i for af noget rettet mod hest som fx. travo eller racing mineral - den vil skulle have mellem 50 og 100 gram om dagen for at være dækket ind - der står mere om doseringen på bøtten/posen.

vil anbefale at du kon køber deres spande/bøtter med ca. 9 kg i, da de store poser med 25kg ikke kan holde sig lang tid nok hvis det kun er en hest som skal have.

sen bøtte med 9kg travo koster under 200kr og holder sig i ca. ½år - hvis den skal have 100gram om dagen så vil det koste ca. 2kr om dagen = 60kr. om måneden.

Har selv brugt degge typer men travoen gav klart mere energi syntes jeg. har selv en hest med tendens til overvægt og som er "doven"

Charlotte
0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  27-07-2005 09:32
Surprise: er de der vitaminpiller noget din dyrlæge har givet grønt lys for? Hestes og menneskers stofskifte er ikke ens, så du risikerer at skade hesten voldsomt!

0
0
Svar på denne tråd

Vitaminpiller..
Forfatter: 
Dato:  27-07-2005 12:55
Jeg kan anbefale Vitaminpiller til heste fra brogaarden. De er rigtig gode.. Min hest har virkelig gjort en forandring, og de er slet ikke dyre 120kr for 4kg. de holder ca. 3 måneder til min.

Håber det kan bruges..
Elsker min Lil´ Pruu... :-D
0
0
Svar på denne tråd

Fjordheste er nøjsomme.....
Forfatter: 
Dato:  27-07-2005 14:26
... men de kan ikke leve af ingenting!

Hvis du vil holde din hest sund og rask og i stand til at bestille noget, så er du nødt til at sørge for at hun bliver fodret ordentligt.

Hvis du skulle leve af havregryn, ville du sikkert også komme til at mangle nogle forskellige ting, ikke?

Sørg for, at hun bliver fodret ordenligt om vinteren - få evt. dyrlægen til at hjælpe dig med foderet, hvis du ikke selv har nogen ide om det.

Med hensyn til græsset, så kan nogle heste leve af det - andre kan ikke. Vore fjordheste går allesammen på græs. De som ikke bestiller noget (plagene) får bare græs og Travo E - men de som bestiller noget (bliver brugt 5-6 dage om ugen) får kerne hver dag. Ellers har de simpelthen ikke energi til at bestille noget fornuftigt.

Hilsen Sif

0
0
Svar på denne tråd

Kort og godt!!
Forfatter: 
Dato:  27-07-2005 15:47

Din hest skal have sine vitamin/mineraler, uanset om det er sommer eller vinter.

Hvis den om sommeren kan holde huldet på græs alene, må du sørge for at den får en vitamin/mineralblanding ved siden af.

Mange varme hilsner
Nete Lauersen

Foderplan og månedens tilbud - klik ind på http://www.vs-specialfoder.dk
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider