Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hjælp, hvad skal jeg foder med?
Forfatter: 
Dato:  24-07-2005 22:15
Heeej : )

Jeg er den heldige ejer af en Fjordhoppe, af den ny'er type..

Hun går i øjeblikket på sommergræs, og bliver redet 4 - 5 gange ugentlig.. Men hun er blevet meget tynd sys jeg, og specielt over ryggen er hun meget tynd, man kan se lidt af rygraden, men hun er ikke tynd på maven og andre steder.. Hun har i den tid jeg har haft hende fået Horsemix og valset havre og lidt hø..

Hun for lidt horsemix når jeg har hene inde..

Men vil gerne have nogle forslag på foder og gerne hører hvad i bruger til jeres heste vinter og sommer.. Både gode og dårlige erfaringer med foder!

på forhånd TAK :D

p.s. Skal lige siges hun er en hoppe der er spræng fyldt med energi!

0
0
Svar på denne tråd

hej......
Forfatter: 
Dato:  25-07-2005 00:18
hej
hmm har du prøvet med en orme kur?? synes det lyder som om hun godt kunne bruge sådan en...

hvis du skal have sul på hende er melasse og majs flager super

er ked af du giver hende "lidt" hø , da hø i mine øjne er vigtigt for hesten og de bør få masser af godt hø :)

prøv at søg her inde under foder.. det er ikke så længe siden jeg har haft et indlæg her..det gik dog mest ud på at finde du af noget med priser.. men det var ikke helt det folk svaret på så måske du kan bruge noget af det??

hvem kender Bonnies fortid??.. se billeder på min præs

se hjemme side

Kanon islænder hingst ( vallak) sælges
0
0
Svar på denne tråd

jeg fodrer...
Forfatter: 
Dato:  25-07-2005 15:43
min hoppe en gang om dagen, næsten hver dag her i sommer perioden.. For tit er det sådan at næringen i græsset 'visner' hurtigt ud på nogle græsmarker. Så er derude næsten hver dag og fodrer hende, med det som jeg plejer om vinteren.
Men som Karina skriver synes jeg også det er super vigtig med en masse hø. Også her om sommeren.... :-)
Held og lykke med opfedningen af dyret :-P
Mvh *Joy*....! :-D

tænk på først hvem der er skyld i fejlen, inden du handler mod hesten >o<
0
0
Svar på denne tråd

Ormekur
Forfatter: 
Dato:  25-07-2005 15:49
Jeg ville også prøve en gødningsprøve for at se om der evt. var orm. Kan det evt være hun mangler muskler ved ryggen?

Umiddelbart ville jeg ikke fylde en masse melasse i hende da det giver mælkesyre i musklerne. Og majsflager giver meget energi.

Hø er en god ting men hvis der er masser af græs på marken så burde det ikke være nødvendigt med hø..

Inden du sætter den op i foder eller gør andet ville jeg, hvis jeg var dig, få den tjekket for orm. For det kan sagtens være derfor..

Balu - elsket og savnet. Han er nu en smuk stjerne.

Foderplaner til heste/ponyer laves, pris 50 kr./stk.

Min hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

Hesten skal
Forfatter: 
Dato:  25-07-2005 16:03
have foder HVER dag. Eller er det lige meget.

Prøv en ormekur - gødningsprøve. Og få tjekket tænder.

Når man ikke selv ved noget om foder, skal man ikke bare købe melasse eller majs eller andre produkter. Til sidst får hestn 10 forskellige ting, hvor 2-3 produkter ville være rigeligt. + 10 forskellige ting på slum hurtigt modarbejder hinanden, og rykker i de forskellige vitamin/mineral forhold.

Hø/wrap er det vigtigste for en hest/pony. En fjordhest bør min. have 4-5 kg hø eller wrap om dagen, og gerne mere. Kan man give den hø/wrap ad libitium kan man tit nøjes med en meget lille mængde krybbefoder, nogle gange kan man nøjes udelukkende med et vitamin/mineral tilskud.

Jeg vil til en fjordhest anbefale roepiller, Regulator Complete og massere af hø/wrap.

www.regulator.dk

Bimboe

Der hvor volden går ind, går forstanden ud.

0
0
Svar på denne tråd

prøv at fodre med Pavo fra Holland
Forfatter: 
Dato:  25-07-2005 19:04
Pavo er et kvallitetsfoder fra Holland og er ret billigt
se www.pavo.dk
der er også forhandlerliste
mvh clara
Hilsen

Clara, Cici

og

Klat Mølle Perle

Hvis du har en haflinger og bor i østjylland så kontakt mig!
haflinger og friesere
0
0
Svar på denne tråd

Det lyder som om hun
Forfatter: 
Dato:  26-07-2005 11:22
har tabt muskelmasse?:-) Du skriver jo at hun ikke har tabt sig på maven eller andre steder?

Prøv at gå nogle gode lange ture med hende :-)
Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds.... *Albert Einstein*

:-D Velkommen Qidar
Formand for Foreningen til den Frie Mans Bevarelse
0
0
Svar på denne tråd

Ormekur.
Forfatter: 
Dato:  26-07-2005 13:14
Jeg syntes du skal give hende en ormekur.
Hvor meget græs får hun????
Jeg vil mene at hun skal gå på græs hele døgnet så længe hun er til den tynde side,når hun er som hun skal være ang huld ca 5-8 timer græs og evt. hvis hun blver redet meget, noget fuldfoder.1-2 kg pr dag. Hvad med hendes tænder???
Evt islænder/ponymuesli fra tjørnehøj mølle. eller Breeder det er også derfra og bla beregnet til heste som skal tage på.Det koster ca 85 kr for 20 kg.
www.tjornehojmolle.dk
Det lyder til at det er evt. muskeltab....Hvordan bliver hun redet???? Er hun vommet ??? Kan du føle hendes ribben????
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider