|
|
| Skønhedesfejl = prisnedslag?? |
| Forfatter:  |
Anne (Lotus & Dajana ox) |
| Dato:  |
23-07-2005 12:11 |
|
Hej HN.
Jeg er lidt i tvivl angående denne her, så håber nogle herinde kan give mig en idé om hvor man ligger når det ser sådan ud:
(Opdigtet)
Hvis "jeg" har 1 stks. NF pony til salg til fx. 40.000 (lad os sige prisen er sat efter hvad den kan, papire osv.) og at den er ren i handelsundersøgelse (sundhedstjek, bøjeprøve osv.) MEN hesten har 2 (ubetydelige for ridningen) overben på forbenene.
Ændrer dette i prisen, da det jo er en skønhedsfejl?
Dyrlægen siger at de ikke gør hverken fra eller til mht. sunhed, ridning osv.?
Håber i kan hitte rede i den, jeg vil nemlig gerne høre hvad sådan et overben har at sige prismæssigt?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ingen ændring |
|
|
For mit vedkommende ville det ikke betyde en dyt, hvis overbenene sad rigtigt, dvs. at hesten ikke rammer dem med det andet ben når man rider, og selvfølgelig under forudsætning af at dyrlægen sagde de var uden betydning. Har selv haft en hest med 3 overben, efter et styrt i boksåbningen, de 2 på forbenen og 1 på bagbenet. Det på bagbenet kunne hun godt ramme med det andet bagben under ridning, så der måtte gamascher på, ellers betød det intet.
Hilsen Mette
Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overben... |
|
|
Jeg ville kræve et prisnedslag hvis hesten havde overben eller andre skønhedsfejl. Der er en grund til at de overben er der, fx. hesten der er faldet i sin boks som Mette skriver, eller hesten har siddet fast i et hegn. Selvom dyrlægen siger god for den, kan der alligevel være sket en mindre skade som ingen lækker mærke til og ikke har betydning på nuværende tidspunkt, men som senere kan give problemer.
Alt efter hesten ville jeg ikke give mere end 25-35.000.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skønhedsfejl |
|
|
Jeg mener heller ikke at hvis dyrlægen siger ok for det at det bør betyde noget i prisen.
Hvad enten det så er arvæv eller hvad det nu kunne være.hvis det ikke genere hesten på nuværende tidspunkt og dyrlægen siger ok kan den vel også forsikres....
Men tror så også at det godt kan blive svært,for der er mange som ikke vil aceptere skønhedsfejl uden prisnedslag.
Men har man tid til at vente så kommer køberen jo nok.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet