Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

vårbrandbægere
Forfatter: 
Dato:  18-07-2005 18:31
Min mark er dækket med disse og jeg får at vide de er meget farlige for hestene. Ligeledes har jeg fået at vide der kun er en måde at slippe af med dem på og det er ved at hive dem op af jorden. Please fortæl mig i har nogle nemmere metoder for min mark er ret stor og det er fuldstændigt uoverskueligt for mig. Håber i har erfaring med de dumme blomster.

Lea!
0
0
Svar på denne tråd

De kommer igen...
Forfatter: 
Dato:  18-07-2005 20:52
hvis man bare slår dem, eller forgifter dem.

Der ER så vidt jeg ved kun en vej - og det er den hårde vej med at hive dem op med rod. Få så meget rodnet med du kan - og husk at have handsker på under arbejdet, og en sort sæk med som du kan smide hele planten i.

En grundig indsats et par gange om året de næste par år - så skulle du nok kunne få dem væk.

Det ER hårdt arbejde - men de kan slå hestene ihjel hvis der er nok, og de er ikke mindre giftige når de er tørre.

Måske ville det være en ide at sprøjte gift et par gange og så lægge hele folden om - altså pløje op og så nyt græs. Så vidt jeg ved, overlever frøene alligevel i jorden - men det kan da være at det tager det værste, så der ikke er HELT så mange at hive op næste år...
*£isbeth & Baloo*
Det er menneskeligt at fejle
Men totalt kaos kræver en computer.

kattepasser søges - 3 uger i september
0
0
Svar på denne tråd

Sprøjtning
Forfatter: 
Dato:  18-07-2005 20:54
Du kan altid sprøjte dem væk, enten med et hormonmiddel, der tager alle tokimbladede planter fx. kløver, mælkebøtter og så brandbæger. Eller du kan vælge den ultimative løsning og sprøjte med Round-Up, der fjerner alt. Så skal der sås nyt græs.

Hvis der er mange så vælg sprøjtningen, det andet bliver uoverskueligt.

0
0
Svar på denne tråd

CharlotteGC...
Forfatter: 
Dato:  18-07-2005 21:04
Der er overdrevet mange, så jeg tror jeg sprøjter. havde alligevel planlagt at lægge marken om til foråret.

Lea!

Og tak for hjælpen begge to
0
0
Svar på denne tråd

Må man
Forfatter: 
Dato:  18-07-2005 23:21
se et billede af denne plante jeg tror ikke jeg ved hvordan den ser ud.

Hilsen Michelle ?:-)
0
0
Svar på denne tråd

Gule blomster
Forfatter: 
Dato:  19-07-2005 06:33
Værsgo, et styks vårbrandbæger.

0
0
Svar på denne tråd

Vårbrandbære
Forfatter: 
Dato:  19-07-2005 09:52
er det det samme som engbrandbære??? De er da vist også gule ikke, heldigvis har jeg ikke set nogen af dem på billedet på mine marker... :-D
0
0
Svar på denne tråd

Nej.....
Forfatter: 
Dato:  19-07-2005 10:04
Vårbrandbæger og Engbrandbæger er IKKE det samme, de er i familie, som navnet også siger. Engbrandbæger er vist mest giftig.

Billede af Engbrandbæger

Du kan læse om giftige planter på Landsudvalget's hjemmeside. Der er desværre ingen billeder.

0
0
Svar på denne tråd

Giftige planter
Forfatter: 
Dato:  19-07-2005 10:31
Man kan også gå ind på www.netdyredoktor.dk Klik på hest, og så forgiftninger. Der er billeder og symptombeskrivelser. (kan ikke finde ud af det der med link, er totalt computer-mongol...) :-D
0
0
Svar på denne tråd

nu er det på plads...
Forfatter: 
Dato:  19-07-2005 11:05
så blev jeg da det klogere...smil

God sommer til jer alle B-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider