Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

hjælp søges NU!!!
Forfatter: 
Dato:  15-03-2002 11:24
hejza...

jeg har en hest som jeg selvfølgelig er meget glad for...
for nyglig var jeg ude at ride i skoven, og da jeg slog over i galop skavttede han og væltede og slog sine knæ forfærdeligt så de måtte sys..
nu er han frisk igen..
men hver gang at vi rider forbi det sted hvor han faldt bliver han helt vild og fare afsted med bukkespring...
hvad kan jeg gøre ved det???
er det som han er bange eller noget???

venlig hilsen Sabrina
0
0
Svar på denne tråd

Re: hjælp søges NU!!!
Forfatter: 
Dato:  15-03-2002 13:09
Jeg ville nok råde dig til for så vidt muligt at undgå dette sted..
Han er jo tydeligvis meget bange for at der igen vil ske noget der gør ondt på dette sted igen og vil derfor væk i en fart.
Hvis du absolut skal forbi der, ja så må du væbne dig med tålmodighed.
Rid ud til stedet, når du komme så tæt på at du kan mærke han begynder at blive nervøs så stig ned og træk.
Hvis han stopper så stopper du også, lad være med at trække i ham, lad ham tage sin tid, men lad ham ikke vende om.
Dette vil sikkert tage mange dage, men til sidst er jeg ret sikker på at du vil kunne ride forbi, ham´n er simpelthen nød til at genvinde sin tillid til stedet.
Helle

"Siger du at du ikke har en fredriksborg....... tjaa du bliver nok klogere B-).

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  15-03-2002 13:17
enig med Hellespencer
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  15-03-2002 20:21
Du skal hver dag trække den hen til det sted, men du skal ikke tvinge den, du skal lade den kikke sig omkring(også op i luften)den skal gå i sit eget tempo. og husk altid at snakke roligt til den!!!
held og lykke
mulle
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-03-2002 00:18
Hvad er "stedet" - måske er der mulighed for at "græsse" forbi det...?? Hvis det er et "udsat" sted som fx et med megen trafik, ville jeg nok bare holde mig væk, så der ikke sker værre ting...
0
0
Svar på denne tråd

Det tror jeg...
Forfatter: 
Dato:  19-03-2002 16:19
Er du sikker på det ikke er dig der er bange for stedet, og ikke hesten...?

Jeg har det samme problem med store biler, hvis jeg rider og de kommer, så kan jeg være helt sikker på at hesten bare spasser helt ud!! -Men sjovt nok er der ikke noget galt med den når andre rider forbi en stor bil....

Det er noget der sidder psykisk i mig, da min gamle hest hoppede ud foran bilerne... Så mit råd til dig er at du skal trække forbi stedet, så ikke du ubevidst kommer til at overføre nervøsiteten til hesten..

-Camilla
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider