Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hjortetakolie! Er det farligt?
Forfatter: 
Dato:  15-07-2005 22:35
Jeg har købt en flaske hjortetakspray (pyroleum), og læser på flasken, at hvis stoffet kommer på huden, skal man straks vaske med vand og sæbe. Derudover står der at man skal anvende beskyttelseshandsker!

Jeg har købt det som middel mod klæger og andre insekter, men tør ikke bruge det på Frederik nu. Jeg skrev til dansoll-biokemi, for nogle dage siden, men har ikke modtaget svar.

Er der nogle der har nogle bud på midlet og evt. henvisninger til hvor jeg kan læse mere om det?

Hanne

0
0
Svar på denne tråd

Hej....
Forfatter: 
Dato:  15-07-2005 23:01
Jeg kom til at købe det inden jeg havde snakket med min dyrlæge, og hun sagde at det måtte jeg IKKE bruge da det er meget giftigt, så jeg kunne bare smide det ud.

Jeg ville ikke bruge det hvis jeg var dig. 8-)

Venlig hilsen Dorte Andersen kredsformand for Dyrenes Beskyttelse i Frederiksværk.
0
0
Svar på denne tråd

puha godt jeg ikke har brugt det!
Forfatter: 
Dato:  15-07-2005 23:10
....tak skal du have Dorte. Jeg har simpelthen heller ikke turde bruge det, da jeg så hvad der stod på flasken.
Jeg købte det, da jeg i en anden tråd så at flere anbefalede netop det eller en blanding af eddike, citron og hvidløg. Det sidste havde ingen virkning på "vores" insekter. Ja, og så bestilte jeg det! Godt jeg ikke nåede at bruge det!

Hanne
0
0
Svar på denne tråd

har brugt hjortetaks olie
Forfatter: 
Dato:  16-07-2005 00:01
i 20 år snart og ingen af mine heste eller mig selv for den sag skyld har nogensinde reageret på det.

man skal ikke gnubbe det ind i hestens pels, man tager en klud og stryger det let hen over pelsen, så det kun er hårene der får en farve.

jeg bruger det fortsat.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  16-07-2005 02:34
vel også brugt det i en 20-25 år og har aldrig set nogen reaktion på det.. Som Berit skriver, på en klud og tørres let hen over pelsen.. Lugter fælt, men virksomt!! Har iøvrigt min dyrlæges accept på det..Men ligesom med alt mulig andet man smører hesten med, ville jeg være lidt varsomt med det, hvis man har hoppe med føl som dier!
Vh
Lamice
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  16-07-2005 07:11
også brugt det i ca 20 år og inden da har min far og familien brugt det til hestene, da man førhen høstede med heste. Der brugte man det også for at holde insekter væk.

Desuden har jeg lige fået kastereret en hest og der sagde min dyrlæge som er meget anerkendt at jeg skulle smøre noget hjortetaksolie på inderlårene af ham - for at holde insekter fra såret.

Jeg bruger det desuden til 4 heste hver dag - og har ingen problemer haft endnu.

Hilsen
Daniela

90% af alle fejl sker over sadlen.
0
0
Svar på denne tråd

Bruger det også
Forfatter: 
Dato:  16-07-2005 10:26
Jeg har også brugt det, bare lige et lille dub her og der med en svamp.
Du skal ikke putte så meget på det kommer ind til huden, og så vælger du et nyt sted ved siden af næste gang man putter det på.

En nem og billig løsning synes jeg. Jeg fortsætter også med at bruge det.

Louise

If you're not making dust - you're eating it!
Kik min hjemmeside her
0
0
Svar på denne tråd

ikke alle heste..
Forfatter: 
Dato:  17-07-2005 07:59
kan tåle det!!!!! Jeg har prøvet det på min hest. Og Han HÆVEDE meget op der hvor jeg havde smurt ham ind. desuden virker det ikke mod "vores" klægfluer. Så jeg er holdt op med at bruge det.

Så vær forsigtig med det. 8-)

Hilsen annemette
En Rigtig Hest har 4 ben, et Hoved og en Hale! :-)
0
0
Svar på denne tråd

bruger det
Forfatter: 
Dato:  17-07-2005 08:06
Jeg har aldrig haft problemer med det, heller ikke hvis jeg fik det på hænderne.

Der er ikke noget som en dejlig ridetur ud i landskabet ved solnedgang, fuglene kvidrer, en let brise i græsset, omgivet af stanken af våd cigar.....

:Pia
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider