Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Spåner - spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  11-07-2005 13:02
Vi går og overvejer at bruge spåner som strøelse i stedet for halm. Men det er lidt svært at høre på priser når man INGEN ide har om hvad der går til.

Hvor meget er jeres erfaring til heste/ponyer? Vi har alminde str bokse til hestene og har også pony bokse.

Planen er at klatter skal fjernes hver dag.

STALD LAUGE

SORT OX-ARABER HINGSTE FØL SÆLGES.

1 års pintoaraber hingst sælges - MEGET BILLIGT.

Ensfarvet pintoaraber hoppeføl sælges ved fravænning - giv et bud....

0
0
Svar på denne tråd

Har droppet det her hos mig
Forfatter: 
Dato:  11-07-2005 13:11
da det blev en temmelig dyr affære, og jeg synes aldrig, at hesten havden en ordentlig bund at stå i. Jeg gav ca. 40 kr. + moms pr. balle, og for at starte op synes jeg, der skal bruges ihvertfald 4 baller. Derefter kunne jeg sagtens bruge 2 stk.'s om ugen for at holde boksen pæn og tør. Ingen succes.
Nu er min vallak også en gris i boksen, men trods 12 timers fold om vinteren, skulle jeg stadig bruge 2 pakker spåner om ugen.
Jeg er gået tilbage til halm igen.
Anne
0
0
Svar på denne tråd

glad for det
Forfatter: 
Dato:  11-07-2005 13:17
bruger 3 baller til opstart i en tom baoks, fjerner klatter + tis hver dag. bruger 1 baller til efterfyld hver 5-10 dag afhængig af årstiden.

koster 36+moms pr balle ved 5 paller leveret, så jeg finder det ikke dyrt kontra de goder der er ved dem:
bedre staldklima, mindre støv, let at fodre en stævnehest på spåner, man ved 100% havd den får at spise ved siden af, mindre mødding osv.
mine får ca 8-10 kg wrap hver om vinteren for der skal meget ståfoder til når de ikke har adgang til halm
.
0
0
Svar på denne tråd

fungerer godt
Forfatter: 
Dato:  11-07-2005 13:19
for mig. Min hest står altid pænt, jeg fjerner klatter 2-3 gange om dagen, og giver 1/4-1/3 balle nye spåner hver anden dag. Han står inde min. 12 timer om dagen (ude nat lige nu).
Starter op på 2 baller, men det kommer jo nok an på boksstørrelsen. Spåner er lækrere i brug, synes jeg, da de tager mere lugt og støver ikke. Men det er lidt dyrere...
Jeg bruger ca. 150-200 kr. om måneden til en hest.
Men det kommer også an på hesten - har hørt fra flere at deres heste slet ikke kan stå på spåner, da de sviner for meget.
0
0
Svar på denne tråd

både godt og skidt.
Forfatter: 
Dato:  11-07-2005 13:27
Hvis man kan finde ud af at muge korrekt -og det er bestemt ikke alle der kan det! Så er spåner faktisk ikke så dyrt igen. Men det kræver at man ikke muger halvdelen af boksen ud hver gang man muger. Der er halm nemmere at sortere i!

Jeg bruger selv ca ½-1 balle om ugen, alt efter hvilken hest det er. Den lille er lidt en gris og derfor bruger han ca 1 balle om ugen i vintermånederne, hvor den gamle hest kun får ½ om ugen ca.

Jeg starter med 3 baller i en boks.

Og jeg giver også lige rundt regnet 36 kr plus moms. Men jeg behøver ikke købe flere paller af gangen for at få den pris.

0
0
Svar på denne tråd

pretty fancy
Forfatter: 
Dato:  11-07-2005 13:56
Hvor sørensen køber du spåner henne til den pris? jeg giver 50 kr/ballen - hvilket er ret billigt i Østjylland! Der kunne jeg sagtens aftage en palle eller to fra :o)

Kristina
0
0
Svar på denne tråd

ysatis....
Forfatter: 
Dato:  11-07-2005 17:32
Bergsaker Import hedder det. Ligger i Nordsjælland.
0
0
Svar på denne tråd

Har de en........
Forfatter: 
Dato:  11-07-2005 18:46

Hjemmeside bergsaker import????

Mvh Louise
0
0
Svar på denne tråd

jep den kommer
Forfatter: 
Dato:  11-07-2005 19:15
her

bersaker

hilsen Jane
0
0
Svar på denne tråd

Spåner af Rapshalm
Forfatter: 
Dato:  12-07-2005 08:57
Vi bruger spåner af Rapshalm de er støvfri og billige i brug koster pr balle afhentet kr. 47 og de er drøje i brug.
endvidere
nemmere at styre en slanke-kur
giver næsten ingen møddingeplads - jordforbedrende
nemme at arbejde med.
hafferhilsen Clara
Hilsen

Clara, Cici

og

Klat Mølle Perle

Hvis du har en haflinger og bor i østjylland så kontakt mig!
haflinger og friesere
0
0
Svar på denne tråd

Ærgeligt
Forfatter: 
Dato:  12-07-2005 12:44
at Bersaker ikke kører på FYN, har spurgt dem på mail, men har aldrig fået svar. surt.

Med venlig vrinsk
Helle

SE PRÆSENTION: Billig opstaldning med ridehus

Wraphø, 50 kg´s baller sælges

Hingst søges til bedækning, Oldenborg / Friser / DV

0
0
Svar på denne tråd

Det er min far...
Forfatter: 
Dato:  12-07-2005 18:15
Det er min far der kører firmaet...

Han levere kun på Sjælland, det står også på hans hjemmeside.....

De svare sjældent på mail, man skal ringe til dem.

Hilsen Carina

Everybody is looking for that something. One thing that makes it all complete. You will find it in the strangest places. Places you never knew it could be.

Det eneste vi aldrig får nok af er kærlighed. Og det eneste vi aldrig giver nok af er kærlighed.
0
0
Svar på denne tråd

hejsa..
Forfatter: 
Dato:  13-07-2005 10:53
Vi giver 55 kr for spåner, det synes jeg ikke er dyrt..
Men vi er heller ikke interesseret i at have 4 PALLER stående det er vildt meget at opbevare...
Vi ligger kun spåner i bunden og så halm ovenpå... Ellers bruger vores 4 staldkatte spånerne i boksen som toilet.. klamt..
0
0
Svar på denne tråd

Jeg bruger også
Forfatter: 
Dato:  13-07-2005 11:28
...spåner.

Og vil ikke bruge andet. Det er nemt, og møddingen fylder ikke nær så meget som efter halm.

Jeg bruger 6 baller til opstart (12 m3 boks - med kanter så hesten ikke ligger fast) og derefter 1-1½ balle pr uge pr hest. Som Pretty Fancy skriver, kommer det helt an på hvem der muger ud. Men det kan godt lade sig gøre, at holde boksen pæn, selv om det er en gris af en hest. Du skal dog anskaffe dig noget ordentligt at muge med, f.eks. en spånegreb eller en stengreb.

Jeg plejer at bestille 72 baller (4 paller) ved Spanvall, de holder en hel sæson (okt-maj) og koster 4500,- alt incl. (moms, kørsel, paller osv) De bliver leveret til min stalddør, og kan sagtens stå ude hvis du vil det. De er pakket ind i plast, og wrappet så de ikke vælter på pallerne.

Det er desværre dyrere på Fyn og Jylland end på Sjælland. Sjælland ligger tættere på Sverige hvor de vælter i billige spåner, og vi andre må betale broafgift og kørsel oveni. Desværre!

MVH Sussie :-D
0
0
Svar på denne tråd

Spørgsmål?
Forfatter: 
Dato:  13-07-2005 16:10

Kan man stille en hest på spåner, hvis der kun bliver møget ud en gang om dagen?
Min hest skal, når den kommer på stald, stå et sted, hvor der bruges halm til de fleste heste og nogle enkle på spåner. Jeg overvejer at sætte min kære hest på spåner for halmvommens skyld. Der hvor hun skal stå, bliver der møget ud en gang om dagen efter behov, jeg kan ikke selv nå at møge ud flere gange om dagen, så ville høre om det kunne gå med udmøgning en gang om dagen?

Hakuna Matata
0
0
Svar på denne tråd

Kirstine
Forfatter: 
Dato:  13-07-2005 18:30
Mener du en gang om dagen eller en gang om ugen?

Jeg tror ikke du finder mange hesteejere der muger flere gange om dagen. Langt de fleste muger kun en gang om ugen eller mindre.

Jeg muger en gang dagligt og mine heste står fint på spåner.

0
0
Svar på denne tråd

Okay...
Forfatter: 
Dato:  13-07-2005 20:13

Jeg skrev i mit tidligere indlæg en gang om dagen. Jeg hørte en her inde, der sagde hun gjorde det 2-3 gange om dagen, men det ville være rart, hvis det er nok med en gang, da jeg ville være meget ked af det, hvis min hest kom til at stå på en dårlig og ulækker bund?

Hakuna Matata
0
0
Svar på denne tråd

Kirstine....
Forfatter: 
Dato:  13-07-2005 20:21
Det er jo naturligvis alt efter hvordan din hest sviner, man skal muge ud, men det er meget almindeligt at folk kun muger 1 gang dagligt.

Bare sørg for at muge godt ud hver dag og så læg et godt lag spåner, så har du ingen problemer.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider