|
|
| Wintec Isabell Werth |
|
|
Er der nogle, der har erfaringer med Wintec Isabell Werth sadlen?
Jeg står og skal igang med min unghest og tænkte det kunne være alletiders sadel, da man jo kan skifte kopfjernet.
Jeg er lidt i tvivl, da jeg egentlig også synes en Windsor Elite er rigtig lækker, men den skal vel stoppes om i takt med min hest udvikler muskler...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi har |
|
|
....en Wintec Isabel Werth og er meget glade for den. Vi har 2-3 heste, som Søren rider på skift, og kun en sadel. Desuden tilrider han ofte ungheste. Det tager ca. 10 minutter at skifte kopfjernet og så passer sadlen til den nye hest.
Så vi anbefaler den til alle. Det tager dog lidt tid at vænne sig til at sidde i den, da stigremmene er sat på længere tilbage end normalt. Men når man først har vænnet sig til det, så får man et bedre sæde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg bruger selv en.. |
|
|
Wintec PRO dressur til mine to heste. Faktisk havde jeg problemer med min 3 års, men efter jeg har skiftet sadel fra en udemærket Winsor Elite til min Wintec PRO dressur med CAIR, er der slet ikke nogle problemer mere. Desuden synes jeg også at jeg har en pænere opstilling i min Wintec end i en alm. dressur sadel.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har selv wintec Isabell |
| Forfatter:  |
Trine SH |
| Dato:  |
07-07-2005 09:03 |
|
Jeg har selv en Wintec Isabell sadel og er enormt glad for den.
Den er enm at tilpasse hvis man har en hest som "vokser" og har alle fordelene af en kvalitets dressur sadel + den er lettere at bære rundt på og vedligeholde.
mvh.
Trine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Den er go´! |
|
|
Har netop selv erhvervet mig en "Isabel Werth Wintec Pro"....og det er en drøm at ride i....den vejer ingenting, er god bred i bommen, nemt med udskifteligt kopfjern, den er utrolig nem at vedligeholde, og med de flytbare bananer er sadlen både egnet til dressur og terræn....jeg kan KUN anbefale den.
VH Mette
CABALLUS tilbyder :* Dobbeltlinetræning af heste & mentaltræning til ryttere *(Bestil brochure via mail)mette.hauge@tiscali.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øh Marsil |
|
|
En hvorfor én????
En Wintec Isabel Werth og en Wintec Pro er to vidt forskellige sadler, eneste fælles er producenten, nemlig Bates.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Irritation |
|
|
Jeg var rigtig irriteret på min. Den var hård og slet ikke så fleksibel, som det var at ønske - jeg kunne næsten ikke få den ind i mit skab, fordi den var så "stiv" i det. Efter min mening skal en sadel var fleksibel, så hesten har frihed til bevægelse
Så syntes jeg i øvrigt at den var for hård i puderne. OM det var lige den eller om det forholder sig sådan med alle wintec CAIR, skal jeg ikke kunne sige. Syntes ikke det var godt nok.
Det er dog en dejlig sadel at ride i...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Originalmodel kontro Pro |
|
|
Charlotte : "Isabell Werth Wintec Pro" er en krydsning mellem den origanle "Isabell Werth Wintec" og "Wintec Pro" - den har samme grundidé som originalen, men ikke så udtalt stolesæde, på dét punkt er den mere "normal".
"Isabell Werth Wintec Pro" laves kun i UK idag.
Så sådan hænger det sammen.
VH Mette.
CABALLUS tilbyder :* Dobbeltlinetræning af heste & mentaltræning til ryttere *(Bestil brochure via mail)mette.hauge@tiscali.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen dog |
|
|
Selv jeg kan blive klogere  Jeg har bare set så mange der ikke kan finde rundt i navnene, så jeg troede du også var én af dem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det kan jeg godt forstå... |
|
|
Det kan jeg godt forstå, Charlotte....jeg må indrømme jeg også selv syntes det var noget af en navnejungle da jeg stiftede bekendtskab med fabrikanten.
VH Mette. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bates Isabell Werth |
|
|
Rider selv i en Bates Isabell Werth (desværre står den til salg grundet skift af hest), men jeg har været MEGET glad for den, og agter at finde en magen til, bare str 16,5".
Er en fantastisk sadel når man vænner sig til den, og så er det jo genialt at kopfjernet kan skiftes, så man kan benytte den på forskellige heste. Og som Charlotte siger, tager det ikke mere end max 10 min - så er sadlen tilpasset.
Mvh,
Juliette
Indehaver af tre dejlige OX-araberhingste (én lånt fra Amlet Arabians). Se mere om dem, og vedrørende bedækning, på vores HjemmesideBøchmann Comfort trailer udlejes. Skriv for information eller reservation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|