Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Lovlig indførsel i DK af glucosamin?
Forfatter: 
Dato:  06-07-2005 10:14
Hejsa.

Jeg har et spørgsmål.

Siden glucosamin nu ikke længere må stå på hylderne som kosttilskud i Danmark, må man så gerne købe det hjem fra udlandet?

Hvorfor kan man stadig købe glucosamin i pilleform til mennesker i nogle butikker? Hvorfor må de og ikke andre? Har det noget at gøre med markedsføringen af produktet og hvor meget producenten "lover"?

Er det lovligt at købe glucosamin i Tyskland og indføre det i Danmark med det formål at give det til sin hest som kosttilskud?

Eller kan man risikere at postvæsenet opsnapper sådan en pakke under eftersøgning og beslaglægger den?

Håber at der er nogen, som kan besvare dette - måske Sune, hvis du er med os for tiden?! Det er da ret så relevant og aktuelt i hvert fald.

Mvh. Lene
0
0
Svar på denne tråd

Lene...
Forfatter: 
Dato:  06-07-2005 10:29
Da jeg købte min sidste nye hest, skulle den også have sådan noget. Jeg anede ikke det var blevet forbudt.

Men da jeg var ude i den lokale forderstofbutik, gav de mig et andet produkt, hvor de sagde at det var det samme der var i, bare med et andet navn.

Jeg kan jo ikke lige huske hvad det hedder, og jeg ved heller ikke om du er klar over det. Men jeg har det ude i stalden hvis du vil have navnet.

Jeg kan ikke svare dig på dit spørgsmål, for jeg ved det ikke. Men jeg tror ikke du må få det sendt ind i landet, når det er ulovligt.
0
0
Svar på denne tråd

glucosamin
Forfatter: 
Dato:  06-07-2005 10:37
Glucosamin er ikke ulovligt og du kan få det i de fleste foderstofbutikker.

Problemet har været, så vidt jeg ved, at man ikke kunne finde ud af om det skulle sælges som kosttilskud eller som lægemiddel.
0
0
Svar på denne tråd

makul..
Forfatter: 
Dato:  06-07-2005 11:28
Er du sikker på det??

Da jeg var ude for at købe det, fik jeg i hvert fald af vide, at de ikke måtte sælge det under det navn, men de havde jo så noget andet, bare under et andet navn.
0
0
Svar på denne tråd

klynen
Forfatter: 
Dato:  06-07-2005 11:33
Ja, det er jeg sikker på. Jeg købte nemlig selv glucosamin igår i en foderstof.

Min far har taget det i en del år nu men var i en længere periode nødt til at få det fra england. Men nu får han det fra egen læge.

0
0
Svar på denne tråd

okay.....
Forfatter: 
Dato:  06-07-2005 13:23
..der kan man bare se, det vil jeg da lige se efter næste gang jeg skal der ud.

Det ville jo også være skørt at det ikke må hedde det, men så laver de det med et andet navn og så må de. Men man hved sgu aldrig hvad de finder på i dag. :-)
0
0
Svar på denne tråd

Det er stadig
Forfatter: 
Dato:  06-07-2005 18:49
ikke lovligt at sælge "ikke-lægemiddel" godkendt glucosamin i DK. Man kan købe det lægemiddel godkendte glucosamin hos apoteket eller matas og selvfølgelig til en lidt anden pris end inden det blev godkendt.

Mig bekendt er der stadig ingen firmaer der har fået lægemiddel godkendt nogle glucosamin produkter til dyr, hvorfor det stadig ikke er lovligt at sælge disse produkter i DK. Derfor er f.eks. Arthroflex nu også uden rigtigt glucosamin (sulfat eller HCL).

Det er dog ikke ulovligt at importere glucosamin fra udlandet til eget forbrug. At importere med henblik på videresalg er stadig ikke lovligt.
0
0
Svar på denne tråd

så kom der brugbart svar
Forfatter: 
Dato:  07-07-2005 11:50
Hejsa.

Så kom der svar - og det lyder logisk korrekt.

Jeg VED nemlig med sikkerhed, at glucosamin ikke må sælges som kosttilskud herhjemme mere. Når nogle butikker så kan sælge det til mennesker i tabletform, er det naturligvis fordi, det pågældende produkt er godkendt som lægemiddel. Men det er også temmelig dyrt!

Såvel Artroflex som Joint Aid indholdt tidligere glucosamin, men gør det ikke længere. Det er det samme produkt som tidligere, men GLUCOSAMIN er taget ud. Dvs. de virksomme stoffer er chondroitin sulfat og forskellige maritime skaldyr og smertestillende urter.

Jeg har selv bestilt glucosamin og MSM hjem fra Tyskland, og jeg håber, at det er lovligt til eget forbrug. Det fremgår jo af ovenstående indlæg, at det er det!! Jeg fik hjem til et års forbrug i sidste måned, så jeg skal forhåbentlig ikke bevæge mig ud i denne gråzone mere forløbig. Jeg bryder mig ikke om sådan noget!!

Mvh. Lene
0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  07-07-2005 15:18
jeg har lige købt en dåse i en foderstof hvorpå der står: Ren Glucosamin....
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider