Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Overfed hest
Forfatter: 
Dato:  04-07-2005 23:53
Jeg ville lige spørge, om der er nogen der ved, om det kan give permanente skader, hvis en hest er alt for fed, over en længere periode??

Jeg har været ude og se på en hest, men den var meget overvægtig, og det var sandsynligvis ikke "nyfedt", altså for meget græs. Den var virkelig overvægtig.

Så nu vil jeg gerne høre jeres erfaringer, jeg tænker ikke på "Slankekure" men om i har erfaringer med om det kan giver skader???

0
0
Svar på denne tråd

overvægt kan ligesom hos mennesker
Forfatter: 
Dato:  05-07-2005 08:26
give varige skader.

Det er en stor beslastning der kommer på både knogler og sener, når hesten er så overvægtig.

Hjerte mm. har heller ikke godt af overvægten.

Bitches
have more fun

Helt nye golden dress bukser sælges. Billeder på præsentation

nyt bucas turn out light str 140, nye blå fuldskind, nyt rideregndækken mm. sælges
0
0
Svar på denne tråd

overvægt
Forfatter: 
Dato:  05-07-2005 22:09
og i sidste ende kan det ende med forfangenhed, min søsters nordbagge er kommet på jordfold pga. fedme.

Tove
0
0
Svar på denne tråd

Medoc vejede......
Forfatter: 
Dato:  06-07-2005 17:01
iflg dyrlægen ca. 125 kg for meget, da jeg købte ham :-(

Han blev købt i august måned, og havde gået hjemme hos sælgers forældre det sidste år og hygget sig på folden.

For medoc var 20 min skridt i starten MEGET motion.
10 min i longe for at vise ham frem for familie og venner resulterede i 3 hævede sener, et dyrt dyrlægebesøg, 3 dages boksro, og en mega skideballe fra min dyrlæge :{-(

Jeg turde dog godt købe Medoc alligevel, da jeg havde set billeder af ham fra føl til han blev solgt til mig - og det var kun ved salgstidspunktet han havde været overvægtig.

Han går nu knap 2 år efter købet 60 km's distanceløb, springer LC/LB og går LA-dressur uden problemer af nogen art.

Men det er uden tvivl meget usundt for heste at være svært overvægtige.

MVH Charlotte
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider