Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Ingen svare....
Forfatter: 
Dato:  02-07-2005 21:48
Jeg har stillet et vigtigt spørgsmål, men der er desværre kun en der gav et svar som ikke hjalp mig særlig meget...

Prøver igen:

Har en hest altid puls i benet

Er det rigtigt at man kan mærke puls og hvis den ligger inden for 30-35 puls slag i min er det normalt

Har jeres heste også varme hove her i denne tid...

Håber på svar

Michelle
0
0
Svar på denne tråd

puls i benet
Forfatter: 
Dato:  02-07-2005 22:18
Hej Michelle

Jeg vil da gerne fortælle om hvordan jeg mener det forholder sig vedr. puls i benet, men hæng mig ikke op på det, hvis andre mener noget andet eller er klogere end mig.

Der er altid en meget lille svag puls at mærke i hestens ben - hvis du mærker ved piben. Men der må absolut ikke være puls at føle fra kodeleddet og ned. Det er dårlige tegn - måske en advarsel om en lurende forfangenhed. Husk at opfange signalerne på forfangenhed INDEN det går galt.

Er ikke sikker på det med antal puls - plejer at slå det op i en fagbog, hvis jeg vil vide det.

Mine hestes hove, kan godt være varme i det her lune vejr. Tænk på at hvis det f.eks. er sorte hove blir de jo automatisk varme når solens stråler varmer på dem. Men når de kommer ud om morgenen er de ikke synderligt varme.

Håber du kan bruge mine svar.
0
0
Svar på denne tråd

ingen svar
Forfatter: 
Dato:  03-07-2005 09:32
Hvis vi ikke svarer, kunne det jo være fordi vi ikke ved det...... :-)

Mit bedste bud er at der altid er puls i benet, ellers ville det jo være dødt! Pulsen kan så være kraftigere, hvis blodtilførslen til benet er højere end normalt pga. skade/sygdom. Jeg ved ikke med antal pulsslag.....

Min hests hove er varme, når det er varmt, og kølige, når det er koldere. Det samme gælder hans ben.....
0
0
Svar på denne tråd

Tak til jer
Forfatter: 
Dato:  03-07-2005 09:50
Det var dejligt med lidt fornuftigt svar...tak... :-D

Man kan mærke en meget svag puls i piben på min hest, han virker 100 % rengående, og glad som altid, han er nogle dage varm i sin hove men det er også altid på de varme dage...Så han er ud fra jeres svar nok helt normal...smil

God sommer
0
0
Svar på denne tråd

jeg vil da
Forfatter: 
Dato:  05-07-2005 12:20
håbe du altid kan finde puls i benet ellers er det ikke så godt.

Som en anden skriver ovenfor SKAL der være en puls at finde, den er kraftigere hvis der er inflammation i benet, men antallet af pulsslag er præcis det samme som antallet af hjerteslag -aldrig anderledes!

Venlig Hilsen gamleged

0
0
Svar på denne tråd

har haft dyrlæge i dag
Forfatter: 
Dato:  05-07-2005 14:27
Og hun sage også at nogen heste kunne man altid mærke en svag puls på, man kunne altid tag en sikker puls under kæben på hesten, og hvis de lå mellem 28-48 slag i min. er det helt normalt...Ang varme hove kan det være sommeren og varmen, men skal selvfølge være frisk og rengående...hvilket han er så det er jo bare dejligt.

Tak for svarende..

Hilsen Michelle >o<
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider