Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

mit 3 månder føl hoster
Forfatter: 
Dato:  29-06-2005 13:52
Jeg har lige købt en hoppe med et 3 månder gl føl, ved siden..

føllet er frisk, men indimellen hoster det en tør hoste..

næsen løber en lille bitte smule, men den er ikke snottet,,

har talt med sælger , (den kommer fra et stutteri)
og hun siger at deres dyrlæge har tjekket de ander da de var til landskude i herning, og sagt at det var en let forkøles, ..

men ellers kunne det være den skulle have en ormekur, da hoppen ikke har fået siden efteråret,,,

er der andre der har et føl der hoster lidt, (kun engang imellen ) og skal jeg mon have en dyrlæge ud at se på det,, kan jeg give så ung et føl ormekur...

håber der er nogen der har et svar, da jeg ikke selv ved hvad jeg skal,,

vini
0
0
Svar på denne tråd

halløjsa
Forfatter: 
Dato:  29-06-2005 14:58
Hej Vini..

Måske kan det være en form for allergi 8-)

Men jeg syntes du skal ringe og forhører dig hos en dyrlæge:o)

Knus

HUSK at værdsætte det du har! Mange i denne varden Misunder DIG!
0
0
Svar på denne tråd

hoste...
Forfatter: 
Dato:  29-06-2005 17:25

Min har også haft en smule tør hoste da hun var et par uger gammel. Hun var så ikke snottet, men det kom ovenpå en dag med koldt og vådt vejr. Dyrlægen mente vi først lige skulle se tiden an 1-2 uger, før vi begyndte at gøre noget, da det er bedst, hvis de selv kan komme sig over det og for at være sikker på, at det ikke "bare" var en virus. Og så er det vist heller ikke altid at antibiotika virker på sådanne nogle små størrelser. Det var mest om morgenen, jeg hørte det. Og der gik godt 14 dage, før det var væk. Da blev vejret også endelig ordentligt og de kom på døgnfold.
Og ja ormekur vil være en god idé både til mor og barn. Man anbefaler at hoppen får ca en måned før foling og føl skal normalt have oftere end voksne heste.
0
0
Svar på denne tråd

Allergi
Forfatter: 
Dato:  29-06-2005 18:34
heey ..

Har du snakket med dyrlægen om det ?! For det kunne godt lyde som allergi, men på den anden side nej. Det kunne også godt være at det var en forkøelse. Men prøv at spørge dyrlægen, for at være sikker..

hilsen Jeannet
0
0
Svar på denne tråd

tak for hjælpen
Forfatter: 
Dato:  30-06-2005 00:30
Jeg har ikke talt med dyrlægen,, da hende jeg købte den af havde fået undersøgt et par føl på samme aldre da de var til herning, og deres næser løb også lidt,,

men om de hostede ved jeg ikke..

den dag jeg så hende første gang, havde det været et frykelig uvejr,, jeg har hentet hende oppe nordpå, så damen der havde hende fortalte at nomal, løb hoppere ned i laden når det regnede, men da det kom så hurtig ind over landet nåede de ikke ned,, marken de gik på var kæmpestor 15 tønder land,,, så både føl og mor var våde,,, 4 dage sender hente jeg dem, .. så det er nok rigtig , når jeg tænkter over det, at den jo var bleven godt gemmen blød,, bliver det ved snakker jeg med en dyrlæge om det,, har kun hørt det en gang idag.... tak for hjælpen vini
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider