Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hvordan får jeg min hest til at spise vitam
Forfatter: 
Dato:  27-06-2005 21:16
Hejsa,

I sidste uge var jeg ude at købe Salvimin grøn og knust hvidløg til min hest Charmeur. Meningen er, at han skal have dette, mens han går på sommergræs.

Jeg doserer i en spand, som jeg vil give ham efter endt arbejde.

Men ak, han vil ikke spise det.

Har prøvet at blande lidt alm. foder i plus masser af gulerødder, men han æder gulerødderne og ikke andet.

Har prøvet i dag, at skære gulerødderne i bitte små skiver, da jeg tænkte foderet så nok ville smutte ned sammen med dem. Men brugte næsten en hel bakke gulerødder, og der var stadig foder tilbage.

Er der ikke nogen, der kan komme med et godt råd til hvordan jeg får ham til at spise det??

Tænker at det er fordi han er på døgngræs, og derfor ikke er sulten, når han får tilbudt foder.

Er der noget heste elsker, som jeg kan blande i?

Med venlig hilsen
Trine
:-)
0
0
Svar på denne tråd

ja det er altid et problem
Forfatter: 
Dato:  27-06-2005 21:26
for mig.

jeg er en af dem deer ejer en anoreksi hest ;-D

Melasse er det eneste der virker, men da jeg ikke mener det er hestefoder har jeg måtte bide i det ure æble og købe vitaminpiller til hendei stedet.

Puha det er dyrt, men godt.

De bedste skulle være dem fra Spillers.

Så nu er det slut med at smide dyre vitamintilskud ud hver dag fordi hesten ikke vil æde og guuud hvor er det nemt at give den 7 godbidder om dagen.

Bitches
have more fun

Helt nye golden dress bukser sælges. Billeder på præsentation

nyt bucas turn out light str 140, nye blå fuldskind, nyt rideregndækken mm. sælges
0
0
Svar på denne tråd

Limelight
Forfatter: 
Dato:  27-06-2005 21:32
Hvor dyrt er det at fodre med vitaminpiller/godbidder?

Det er bare så pokkers ærgeligt, hvis jeg slet ikke kan bruge det jeg har købt. Sure spilte penge...

Med venlig hilsen
Trine
0
0
Svar på denne tråd

HVad med
Forfatter: 
Dato:  27-06-2005 21:35
en smule roepiller?
Kan det ikke lokke lidt...

Bimboe

Der hvor volden går ind, går forstanden ud.
0
0
Svar på denne tråd

Pasture Plus
Forfatter: 
Dato:  27-06-2005 21:38
fra Spillers koster vejledende kr. 225,- for 3 kg. Til en hest af normal størrelse vil der være til 1 - 2 måneder.

Med venlig hilsen
Thomasminde
Forhandler af Spillers Horse Feeds på Lolland-Falster
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har prøvet
Forfatter: 
Dato:  27-06-2005 21:42
at blande lidt alm. foder i, det vil sige grønpiller og havre. Begge dele har han spist før med stor behag, da han gik på en fold uden så meget græs.

Tror simpelthen bare ikke han er sulten, når han får alt det græs :-(

Med venlig hilsen
Trine
0
0
Svar på denne tråd

Sjovt...
Forfatter: 
Dato:  27-06-2005 21:49
mine heste gad heller ikke deres Racing Mineral. Men da jeg skiftede til Regulator Complete, fik piben en anden lyd, og alle spiser deres vitaminer/mineraler med velbehag.

Bimboe

Der hvor volden går ind, går forstanden ud.
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-06-2005 22:19
Min Athene er også ekspert i at sortere i foderet. Jeg plejer at blande flydende vitamin-tilskud i en håndfuld melasse. Det er hun helt vild med.

Hvis hun skal have tilskud i pulver-/pilleform, kommer jeg det i hendes foder og fugter det hele med lidt vand. På den måde klistrer tingene sammen, og hun kan ikke sortere noget fra. Det virker rigtig godt.

Mvh Stine

0
0
Svar på denne tråd

vitamin
Forfatter: 
Dato:  28-06-2005 08:30
Vi har også en hest der rynker på næsen når den får noget nyt.
Her om sommeren får alle hestene vitaminpiller fra Eggersmann, og alle spiser dem som slik.
De er noget (meget) billigere end de priser der ellers er på vitaminpiller.
En 25 kilos sæk koster omkring 300.
Man kan også få det i en 4 kilos spand, den koster vidst omkring 150 kr.

Jeg kan huske at vi engang også brugte salvimin, og det var ikke særlig populært hos hestene. En af dem skulle have REVET sine gulerødder på et råkostjern for at hun gad spise dem. Det er synd/ærgeligt når de ikke kan lide foderet.

Venligst Lone

Oldenborgavl.dk

- 2 Oldenborghopper til salg - Se hjemmesiden -
0
0
Svar på denne tråd

Vitamin/mineral kager fra Pavo
Forfatter: 
Dato:  28-06-2005 09:49
Før løb jeg rudt over ½ time når jeg synes mine heste skulle fra græsset.

Men nu - fløjter jeg bare og de kommer galoperende op til mig for at få deres kage :0) det er da kanon ikk

se www.pavo.dk - der er også forhanlerliste
frieserhilsen laila
Hilsen

Clara, Cici

og

Klat Mølle Perle

Hvis du har en haflinger og bor i østjylland så kontakt mig!
haflinger og friesere
0
0
Svar på denne tråd

kan pasture plus bruges på plage?
Forfatter: 
Dato:  28-06-2005 11:27
...min på et år kan nemlig godt lide det, jeg har prøvet at give ham en enkelt, selvom de egentlig er indkøbt til min hoppe på tolv.

For jeg har samme problem, har købt surelimb fra Brogaarden til ham, men han kan ikke fordrage det. Så indtil videre bliver det udrørt i æblejuice og sprøjtet ind i munden på ham. Men det er jo heller ikke så sundt for tænderne.

roepiller, grønpiller, revne æbler og gulerødder eller havre hjælper ikke. Han kan simpelt hen ikke lide smagen af surelimb.

Har også prøvet salvanas PS-kiks, men dem er der ingen af de to kræsenpinde, der vil sætte tænderne i.

mange hilsner Lone

0
0
Svar på denne tråd

Pasture Plus
Forfatter: 
Dato:  28-06-2005 13:50
kan sagtens bruges til plage, men jeg synes du skal skrive til Spillers Helpline for en korrekt dosering.

Med venlig hilsen
Thomasminde
Forhandler af Spillers Horse Feeds på Lolland-Falster

Vi leverer Equivite produkter fragtfrit i hele landet ved køb af minimum 2 spande. Se vores hjemmeside for yderligere oplysninger.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider