Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

små blodsugende dyr i ørerne - hjælp
Forfatter: 
Dato:  16-06-2005 00:01
Hej

Her i dag opdagede jeg nogle små dyr i ørerne på min hest. De er omkring 2-3 millimeter, lidt grøn/gullige og har små striber ... lidt som bittesmå grøn/gule bænkebiddere ... Min hest har virret noget med hovedet og de små bæster har rigtigt gnavet eller stukket for han var fyldt med små blodpletter i ørerne.

HVAD ER DET???

Jeg vil kontakte dyrlægen i løbet af i morgen, men er helt på bar bund - kan ikke finde noget hverken her eller andre steder på nettet. Er der nogen som kender til noget lignende?

Jeg tænker selv på øremider, men jeg kan kun finde det i forbindelse med katte og hunde.

Elisabeth
0
0
Svar på denne tråd

Er det....
Forfatter: 
Dato:  16-06-2005 00:52
...ikke små larver? Små irriterende, gnavende fluelarver?
Det vil være mit gæt, men jeg aner det ikke. Monsterhesten har også haft "kryb" i ørene, men ingen af dem var grøn/gullige med striber... :-)

Gider du fortælle hvad dyrlægen siger? :-)

Camilla

- NU MED HUND!!! :-D

Store ånder er ofte nedgjort af middelmådige tåber...
0
0
Svar på denne tråd

Himmelfjer
Forfatter: 
Dato:  16-06-2005 17:35
Skægt... vi har samme citat i vores signatur :-)
Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds.... *Albert Einstein*

:-D Velkommen Qidar
Formand for Foreningen til den Frie Mans Bevarelse
0
0
Svar på denne tråd

Himmelfjer
Forfatter: 
Dato:  16-06-2005 17:39
Skægt... vi har samme citat i vores signatur :-)
Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds.... *Albert Einstein*

:-D Velkommen Qidar
Formand for Foreningen til den Frie Mans Bevarelse
0
0
Svar på denne tråd

Tag et billede
Forfatter: 
Dato:  16-06-2005 18:11
Hvad med at tage et billede af de små kryb, og læg det ind her - det er jo lidt svært at svare på.

0
0
Svar på denne tråd

Ikke rigtigt beskrevet...
Forfatter: 
Dato:  16-06-2005 21:04
...i dag var jeg ude med syltetøjsglas og fik fanget et af bæsterne!!! Jeg har åbenbart set helt forkert, for de er sorte med vinger, ca. 2-3 mm og flueagtige. Deres bagkrop er - set nedenfra - stribet og har en lidt gullig farve. Så jeg tror jeg har set den der bagkrop som hele dyret ... om igen!

Så kender I så til fluerne nu? Jeg vil køre forbi dyrlægen i morgen med et eksemplar og så få noget der kan fjerne dem. Min lille hest's ører er helt for-ædte....synd :-(

Elisabeth
0
0
Svar på denne tråd

mitter
Forfatter: 
Dato:  17-06-2005 14:55
er mit bud. Det er små myg som suger blod. De er ca 2-3 mm .Jeg bruger fluenet til mine heste med ører på så fluerne ikke kan komme til.
Det er i hvert fald effektivt og hestene elsker det.
Venlig hilsen Lone
0
0
Svar på denne tråd

Mitter
Forfatter: 
Dato:  17-06-2005 18:30
Hej igen

Ja det kunne godt være mitter. Jeg har haft fluen under lup og synes den ligner det billede jeg kunne finde under "mitter" godt nok. Jeg har fået noget af dyrlægen som jeg skal smøre med.

I dag - hvor jeg så skal smøre - er der INGEN fluer eller mitter og sårene der var blodige de sidste dage, er nu med skårpe på. Tja ... jeg smurte alligevel.

Tak for jeres svar.

Elisabeth
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider