Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

slagtepris?
Forfatter: 
Dato:  14-06-2005 18:08
hvad er ca. slagte prisen for en lille hest?
0
0
Svar på denne tråd

Hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  14-06-2005 18:29
Sidste år fik jeg slagtet en 1'er pony, alm. af bygning. Hende fik vi kr. 1000,- for.

Det kommer an på hvor du kører hen. Det er jo først og fremmest vigtigst at stedet er godkendt af Hestens Værn, så mener jeg de 200 kr fra eller til kommer i sidste række!

Da min egen hest blev slagtet fik vi heller ikke så meget, men det var også på et godkendt sted hvor det foregik så fint som det nu kan i sådan en situation. Han var forsikret, så forsikringen supplerede bare op til det forsikrede beløb.

Håber du ku bruge det til noget.

Louise

If you're not making dust - you're eating it!
Kik min hjemmeside her
0
0
Svar på denne tråd

skal ikke
Forfatter: 
Dato:  14-06-2005 18:35
jeg skal heldigvis ikke have slagtet min hest, men står med chancen for at købe en hest som er hel ok. bare umulig at ride, som ellers ryger til slagteren. så vil jeg bare vide hvad slagterne ca giver da jeg ikke vil ofre alt for mange penge på en hest som måske aldrig bliver ridelig.

(har alerede en hest af en såden slags, som idag er helt normal, så jeg ved godt hvad jeg går ind til)
0
0
Svar på denne tråd

Det kommer
Forfatter: 
Dato:  14-06-2005 18:51
meget an på sælgeren moral, for hvis de er indstillet på at sende den til eksport og det er muligt (hvis den vejer over 500 kg) så kan de få omkring 4000 kr for en lille hest. Herhjemme vil prisen nok ligge på omkring 15-1800 kr hvis du er heldig.

Mattie/Louise: det har da ingen betydning hvilken slagter du vælger. Jeg kender da flere af dem der står på den nævnte liste som snyder og sælger hestene videre. Den eneste garanti man har er når man selv ser på hesten bliver slagtet!
Lækker 2 års welsh cob hingst sælges til ridning eller show/avl. Se min præsentation
0
0
Svar på denne tråd

Så ring
Forfatter: 
Dato:  14-06-2005 18:52
Så ring da lige og hør en slagter.
Men jeg vil ikke tro det er mere end kr. 1.500,-

Men når folk vil sælge til slagtepris bliver det jo hurtigt 3-5.000,- i Deres øjne.

Håber du får den så den kan få lov at hygge sig lidt ;-)

Louise

Kik min hjemmeside her
0
0
Svar på denne tråd

Louise E
Forfatter: 
Dato:  14-06-2005 18:53
Selvfølgelig skal man da sikre sig den er død!

Det har jeg bestemt også gjort begge gange, jeg kunne dog ikke se min egen men min veninde der var med gjorde det for mig.

Louise
Kik min hjemmeside her
0
0
Svar på denne tråd

sidst jeg spurgte en slagter
Forfatter: 
Dato:  14-06-2005 21:14
og der er ca 2 måneder siden ...
ville de i hillerød give 2 kr. kg levende vægt og i nykøbing Sj. 3 kr. kg. levende vægt

Heste & ponyer sælges. Tlf: 22156996
0
0
Svar på denne tråd

prisen er ca 7 - 10 kr/kg
Forfatter: 
Dato:  15-06-2005 09:15
for heste. Det varierer en del men ligger for det meste der imellem!
0
0
Svar på denne tråd

Knogler eller kød
Forfatter: 
Dato:  15-06-2005 11:04
Det beløb jeg fik for min egen hest var for det antal kg. der var i rent kød, og det er altså ikke meget på en hest.

Den 1'er pony jeg afleverede var for hele ponyen, det var afregning med det samme.

Så de 7-10 kr/kg må være i rent kød ik?

Louise

Ps: yarks for et emne, håber I bliver enige om en pris så du kan få ham købt ;-)

Kik min hjemmeside her
0
0
Svar på denne tråd

Linse har ret
Forfatter: 
Dato:  15-06-2005 11:43
Prisen for en hest er 2-3 kroner i levende vægt, det eneste der giver mere er belgiere og lignende heste typer. Og så selvfølgelig export til Itailen, men det taler vi vist ikke om. >:-(

Vi fik 4 kroner pr. kg slagtet vægt for den sidste vi kom af med.

0
0
Svar på denne tråd

Slagteheste
Forfatter: 
Dato:  16-06-2005 22:22
Vi har et slagtehus hvor vi slagter heste. Vi afregner 7,00 kr pr. kg slagtet vægt. Dog skal der fratrækkes udgifter til slagtning og evt. transport = ca. de første 100 kg går til slagtelønnen. Da vi som ryttere er klar over hvilken beslutning det er at få slagtet sin hest, er det det første der sker når hesten ankommer. Hurtigt overstået, og der er mulighed for at se det ske.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider