Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Ifeed Foderautomater
Forfatter: 
Dato:  13-06-2005 11:16
Hejsa,

Er der nogen der har erfaringer med foderautomater til heste, specielt fra firmaet Ifeed?

Overvejer kraftigt at få dem installeret da jeg synes konceptet er særdeles godt. Vil dog gerne høre om folks erfaringer, da det jo ikke er en helt billig løsning.

Tak,


0
0
Svar på denne tråd
 
 Afhænger af dit foder
Forfatter: 
Dato:  13-06-2005 13:10
De fleste Foderautomater kan ikke anbefales til muslie-foder med melasse i da det klumper og dermed ikke kan komme ud - så med mindre du fodre med Havre/og eller piller kan jeg ikke anbefale dem.

dem fra Ifeed ligner meget dem fra Svendborg rideskole og der har jeg kun hørt skidt om dem fra hende som fodre (som selvom der er automatisk fodreing på klokkeslet, skal rundt og tjeck om fodret kommer ud.

Charlotte
0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg vil give charlotte ret
Forfatter: 
Dato:  13-06-2005 16:09

har selv sådan en automat til en af mine heste.

Problemet er at vi fodre med blandinger der indeholder tørret snittet hø og melasse.
det betyder desværre at de ikke kan bruges til foderet.

imc
livet er herligt
nyd det mens du kan


dressur underviser søges


pony søger rytter
0
0
Svar på denne tråd
 
 ok.....................
Forfatter: 
Dato:  14-06-2005 08:42
Kan man slet ikke bruge musli foder i automaterne, men kun ren korn.

Planen er at man skal kunne fodre sin hest individuelt. Ved godt at man ikke kan bruge lucerne og Fiper P og den slags, men det er jo heller ikke nødvendigt når de får masser af grovfoder.

Automaterne skal dog kunne tage alm. musli blandinger ala Spillers Cool Mix...kan det lade sig gøre??
0
0
Svar på denne tråd
 
 foderautomat
Forfatter: 
Dato:  18-12-2005 07:54

Vores foderautomater har intet problem ved müsliblandinger. Fra sælgers side fik vi dengang at vide at de ikke kunne tage lucerne, hvilket vi heller ikke bruger.


B.

0
0
Svar på denne tråd
 

Tråden er låst for tilføjelse af nye indlæg.



Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider