Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Brug for råd??
Forfatter: 
Dato:  13-06-2005 10:29
Jeg købte for 1 1/2 år siden en dejlig traver som var underernærret, havde forfærdelig hove og dårlig selvtillid.. han er desuden blind på det ene øje pga en ubehandlet skade!! Han har været igennem meget med dyrlæger osv, da han har fået følgesygdomme pga at han ikke er blevet behandlet ordentlig... nu - efter ca. 15.000 kr i dyrlæge regninger, og meget sved og tåre er han endelig blevet en go hest... MEN nu begynder jeg for alvor at blive alvorligt sur på hende jeg købte ham af..
Folk som hende burde ikke have med dyr at gøre... ALLE har konstant sagt at jeg skal levere ham tilbage, men hvem levere en hest tilbage til en hestemishandler????? Kan jeg gøre noget nu efter 1 1/2 år eller mener I det er for sent??? Er der nogen som kender til noget godt foder til ældre og underernærede heste???

håber meget at få nogen gode råd
0
0
Svar på denne tråd

Jeg føler med dig, men
Forfatter: 
Dato:  13-06-2005 10:57
Hvis du ikke har reagereet før nu, tror jeg desværre ikke der er så meget at komme efter. Så vidt jeg ved er der stadig kun et års reklamationsret på privat køb.

Jeg tror bare du skal være glad for at du trods alt til sidst har fået en dejlig og sundt og rast hest.

Held og lykke med ham.

Maja
0
0
Svar på denne tråd

mishandling
Forfatter: 
Dato:  13-06-2005 12:00
Hej...
Jeg tror desværre også det er for sent at gøre noget ved det, og som du selv siger hvem ville levere hesten tilbage til en ejer der ikke har behandlet den ordentligt, når du nu har brugt så meget tid, penge osv. på at få den dejlige hest du endelig har fået...

Glæd dig over din dejlige hest, og alt den erfaring det har givet dig...

Held og lykke frem over
0
0
Svar på denne tråd

Foder.....
Forfatter: 
Dato:  13-06-2005 12:00
Mht foder, så synes jeg du skal tjekke Brogaardens foder til din hest. Min traver lever vidunderligt på det foder og han har altid haft tendens til at være lidt på den tynde side.

Husk min hjemmeside!
Læs om krybbebidning, mavesår, vævning, korrekt fodring, dækkentilpasning osv.
Samt mere om os, stævner og Bob historier!

www.prettyfancy.ridesiden.dk

0
0
Svar på denne tråd

Reklamationsret
Forfatter: 
Dato:  13-06-2005 15:00
Jeg har lige i en anden forbindelse fået af vide at der er 2 års reklamationsret også på privat handel. Indtil ½ år efter køb/salg har sælger bevisbyrden, og derefter og indtil 2 år efter køb/salg har køber bevisbyrden.

Dvs. hvis du kan bevise, at hesten havde skjulte fejl eller mangler da du købte den, kan du reklamere over for sælger. Feks. at den var blind på det ene øje. Om du får noget ud af det er en helt anden sag, for som du selv siger sender man jo ikke hesten tilbage til den som har behandlet den dårligt. Om der er mulighed for at du kan få nogle af dine penge tilbage, ved jeg ikke.

Men som sagt, idet du ikke har reageret før nu, tror jeg ikke der er så meget at komme efter.

Maja
0
0
Svar på denne tråd

hejsa...
Forfatter: 
Dato:  13-06-2005 16:40
Hvis hun stadig har med heste og gøre og behandler dem som din, så kan du i hvet fald gøre noget for dem...Men med din ved jeg ikke om det er for sent, prøv evt at rådføre dig med nogen fra hestens værn de må have forstand på sådan noget!

Held og lykke

Tina
0
0
Svar på denne tråd

Ups!!!
Forfatter: 
Dato:  14-06-2005 17:16
Det lyder som noget jeg engang selv skrev!!

Jeg har været i din situation med min egen hest, Hende der havde hende viste sig dog ikke at eje hende men en hun havde lånt af en hestehandler. Min hest var mildest talt forsømt og udsultet. Jeg var bare lykkelig over at jeg kunne købe denne hest uden om hende ved at jeg gik direkte til hestehandleren.

Jeg henvendte mig bagefter til hestenes værn og til DRF. Men det hjalp intet, og det var endda selv om at jeg havde dyrlægens udtalelser bag mig hvori han havde sagt til mig at hvis hesten ikke blev flyttet overlevede den ikke. Stedet hvor min hest stod var en rideskole. Den er lukket den dag i dag og alle hestene har fået gode hjem.

Jeg har også gået i lang tid og været gal, hvad min hest ikke har måtte igennem for endelig at få det godt, desværre nytter det ikke så meget. Jeg bærer da stadig en sur mine over hende, men er lykkelig når jeg kigger på min hest der strutter af sundhed.

Jeg havde også problemer med at få fodret hende op men jeg har fået det bedste resultet med brogårdens fase III, vitamin blanding, lucerne fra dangrønt, olie. jeg har regnet foderplaner efter programmet "fordeplan hest" dog vil jeg lige pointere at min hoppe har reageret ved at have genfundet hendes energi og hun nu er gået fra at være en meget rolig hest til at være ret temperamentsfuld. men selvfølgelig stadig sød og rar.

Du skriver også noget om at din hest er ældre. et godt råd fra mig ville også være at begynde med at give ham lidt glucosamin og msm da dette er godt for leddene, det bruges både som forebyggende og hvis den allerede har lidt stive led. Ledproblemer kan ofte komme i forbindelse med dårlig fodring. jeg har givet det til min og resultatet er virkelig flot.

Håber du kan bruge lidt af dette til noget.

Held og lykke.
:-)
0
0
Svar på denne tråd

Du vidste hvad du købte
Forfatter: 
Dato:  14-06-2005 18:55
Hejsa.

Der er jo kun reklamations- og tilbageleveringsret på skjulte fejl og mangler.... Hvis der ikke er købekontrakt, er der ikke meget at gøre, og i dette tilfælde lyder det som om, at du vidste, hvad du købte.

Der er vist ikke noget at gøre, som jeg ser det! Du kan i værste fald risikere at miste endnu flere penge på advokatomkostninger mv.

Det koster mange penge at købe en hest, der ikke er i orden fra starten af.

Mvh. Lene
0
0
Svar på denne tråd

tak for hjælpen
Forfatter: 
Dato:  15-06-2005 16:11
Tusind tak for de mange gode råd - det er rart vi kan hjælpe hinanden ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Jeg syntes, det
Forfatter: 
Dato:  17-06-2005 11:04
er flot, at nogle mennesker vil bruge deres tid og energi på at redde forsømte heste. Bliver glad, når jeg hører om jeres kamp og succes, men samtidig harm, for det kan ikke være rigtig, at nogle holder deres heste så dårligt, at de er døden nær.

Jeg er ret sikker på, at jeg ikke ville have købt hesten, hvis den var i så dårlig stand. Stort klap til jer
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider