Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hvad var nu det?
Forfatter: 
Dato:  12-06-2005 22:10
Igår havde jeg besøg af dyrelægen 2 gange (hvorfor bliver heste altid syge på en lørdag eller på helligdage?!)
Min ponyhoppe, der er nu har været på sommergræs i en måned, stod som limet til stedet og blev vildt sur, når jeg ville nærme mig hende. (unormal opførsel, da hun normalt er en kælepot). Det var tydeligt at se, at hun havde det dårligt, både i hendes ansigtsudtryk, men også udfra den måde ud skiftevis løftede bagbenene op imod bugen på... Jeg tog hende ind i stalden, og på grus/ asfaldt virkede hun ømtået og "stak" med bagbenene. Desuden dirrede hun som om hun frøs.
Dyrlægen blev tilkaldt... Han mente, det kunne være nyreslag eller mild kolik og gav hende noget smertestillende, der også bliver brugt mod kolik. Efter han var kørt begyndte hun at lægge sig og rejse sig uden at virke irriteret. Hun virkede nærmest fuld og krængede overlæbe hele tiden. Ind imellem lagde hun sig helt ned på siden og lukkede øjnene... Dyrlægen blev igen tilkaldt... Han lyttede til hjertet og maven og alt virkede ok. Hun sked også og gumlede hø, men dirrede stadig i bagparten. Selvom hun havde et varm tæppe på.

Han mente, at jeg bare skulle la hende være og efter et par timer virkede hun også frisk igen, men var stadig ømtået på grus. Hun stod inde i nat og har været på græs et par timer idag og ellers inde.

Hvad var det, der skete igår, og hvordan ville i behandle hende nu? Jeg aner ikke, hvorfor hun pludselig fik det så dårligt, og jeg mangler en ordentlig forklaring fra doktoren.

Det skal nok lige tilføjes at hun er 12 år og aldrig har fejlet noget som helst!

Jeg er spændt på at høre fra jer...

Hilsen Maria
0
0
Svar på denne tråd

Maria....
Forfatter: 
Dato:  12-06-2005 23:46
Det lyder vældig meget som en mild form for nyreslag din hest har haft der.

Men hvis du står i den situation at du ikke er tilfreds med det svar du fik af dyrlægen, så synes jeg bestemt at du skal ringe til ham/hende igen og få den forklaring du har brug for! Det er vigtigt at man kan det!
Du betaler rigeligt for at få dem til at se på hesten, så må de også kune have tid til at forklare dig situationen og det videre forløb.

Det er svært for os herinde at råde dig til noget, da vi ikke har set hesten og ved noget om den ellers.

Husk min hjemmeside!
Læs om krybbebidning, mavesår, vævning, korrekt fodring, dækkentilpasning osv.
Samt mere om os, stævner og Bob historier!

www.prettyfancy.ridesiden.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hej Maria
Forfatter: 
Dato:  13-06-2005 08:20
Det var da pudsigt. Det du beskriver der, det var havde min hoppe på 12 også for for et par måneder siden. Dyrlægen vidste heller ikke hvad det var. Hun fik lidt smertestillende, og var bare træt i 3-4 dage derefter. Så blev hun frisk igen, og har haft det fint siden.

Håber da at hun snart er på dupperne igen.

MVH Vibeke
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider