Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hvidløg...
Forfatter: 
Dato:  09-06-2005 19:31
Hey..
Min hoppe er her for et par uger siden begyndt at klø sig oppe i manen og ved halen. Hun har lidt skæl, men jeg synes ikke det er mere end nogen heste normalt har... Og desuden har hun også altid haft lidt skæl. Jeg har haft hende i et år, og sidste sommer var der ikke noget.
Da jeg jo ikke præcis ved hvad det er, havde jeg tænkt på at give hende noget hvidløg, det er jo ret uskadeligt og kan holde de insekter, der kan være væk. Jeg har engang læst om hvordan man sku give hesten det hvidløg, men jeg kan ikke finde det igen.
Er der nogen der har nogen gode råd??
På forhånd tak, både fra mig og min hypper!

camilla...

Respektér din hest, så respekterer den dig! (y)
0
0
Svar på denne tråd

Hvidløg
Forfatter: 
Dato:  09-06-2005 19:46
Hvidløg kan du købe i de fleste foderbutikker, enten som, pulver, flager eller pasta.

Mine får i øjeblikket hvidløgsflager og de får 20 g hver som der er anbefalet på spanden med hvidløg.

Jeg gave 135 kr for 2 kg.

mvh.

Trine
0
0
Svar på denne tråd

Sommereksem
Forfatter: 
Dato:  09-06-2005 22:50
Er du sikker på at det ikke er sommereksem - det lyder sådan. Hvidløg skader i hvert fald ikke. Men EquiSupport styrker immunforsvaret og modvirker derfor sommereksem. Prøv at se www.equidan.dk.
Charlotte
0
0
Svar på denne tråd

Sommereksem
Forfatter: 
Dato:  10-06-2005 14:29
Ja jeg har også tænkt på sommereksem, men tænkte at jeg ville prøve at starte med hvidløg, for at se om det kan tage det, det skader jo netop ikke.. Det vil jeg hellere bruge, hvis jeg kan nøjes med det, end alt muligt "stads"...

Trine, kan hvidløgsflagerne bare blandes i foderet???

Respektér din hest, så respekterer den dig! (y)
0
0
Svar på denne tråd

Hvidløg blander
Forfatter: 
Dato:  10-06-2005 15:13
man bare i foderet, ja.

Men hvis din hest har sommereksem, er det godt nok synd, hvis du først prøver med hvidløg.

Det kan være ret smertefuldt, så igang med dyrlægen, så en evt. kur mod eksem kan komme igang.

BImboe

Der hvor volden går ind, går forstanden ud.
0
0
Svar på denne tråd

lige et spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  11-06-2005 12:48
jeg har hørt noget om det med at bruge hvidløg...
og det var noget med at man kunne knuse et hvidløg og blande det med vand, lade det stå et stykke tid og derefter sigte hvidløgen fra... så skulle man komme vandet i en forstøverdunk og sprøjte det på hesten...

Kan det passe at man kan gøre det??

min heste har nemlig problemer med fluer.. de har fluenet på, men det hjælder jo ikke på resten af kroppen.. de virker meget irritetede af det så ville høre om man også kunne gøre det....

Hilsen Rikke, Hallas, Pippi og Surprise..!!!

Pas på lykken og lykken vil passe på dig >o<
0
0
Svar på denne tråd

Hvidløg
Forfatter: 
Dato:  11-06-2005 22:45
Hejsa :)

Jeg har en plag på knap 2 år, som har døjet en del med hævelser efter insektstik her i maj måned. I går prøvede jeg for 1. gang at blande 2 friskpressede fed hvidløg direkte i foderet! Allerede i dag var hævelserne stort set væk! Så det virker i hvert fald på insekter!

Venlig hilsen Rikke B-)
0
0
Svar på denne tråd

Hvidløg
Forfatter: 
Dato:  12-06-2005 22:58
I dag gav jeg min plag HELE hvidløgsfed! Han åd dem med glæde hehe....

Venlig hilsen Rikke B-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider