Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

blodprøve - hvor meget tjekker I?
Forfatter: 
Dato:  09-06-2005 15:07
Hejsa!

Min hest har nu set træls ud i to-tre måneder. Ridelærer og dyrlæge opfordrer mig fortsat til at "klappe hesten", men nu har jeg klappet nok.
Jeg vil ikke fortsætte med at kigge på en tynd, oppustet, bøvsende hest med mat pels, som heller ikke tåler græs.

Derfor har jeg i dag beordret dyrlægen til at tage en blodprøve på dyret. Min tanke er, at hesten må mangle noget, siden hun fortsat ikke trives, og nu vil jeg vide hvad det er, så jeg kan rette op på det. Dyrlægen siger så, at man slet ikke tjekker på en lang række vitaminer og mineraler, som kan give det resultat, som jeg ønsker.

Men jeg synes da, at jeg på indlæg herinde kan forstå, at nogle har fundet ud af, at deres hest mangler dit og dat efter blodprøve - uden specifik mistanke til dette og hint.

Så derfor: Hvad får I tjekket i blodprøve? Noget specifikt, eller er der en "pakke", som man typisk tjekker?

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd

Jeg fik tjekket
Forfatter: 
Dato:  09-06-2005 15:33
Smukke Ganger i marts .

Og vi var enige om ,det var nu noget jeg ville ha´ bedt om lige meget om vi havde været enige eller ej ,
at det blev den store udvidet , for mangler ,orm og hvideblod legemer .

Så du kan bare be´ om den "store" .

Illum
0
0
Svar på denne tråd

Hvad koster det?
Forfatter: 
Dato:  09-06-2005 16:41
Var det ikke dyrt? - Ellers meget smart med sådan en blodprøve!
0
0
Svar på denne tråd

Aner jeg ikke
Forfatter: 
Dato:  09-06-2005 16:47
Kikkede ikke efter , betalte bare , men under 500 kr mener jeg .

Illum
0
0
Svar på denne tråd

Blodprøve
Forfatter: 
Dato:  09-06-2005 18:19
Jeg har en 5 års hoppe. Hun var begyndt at opføre sig lidt mærkeligt når jeg red hende, og så fik jeg at vide at det kunne være en ide at få taget en blodprøve for at se om hun voksede. Og da jeg fik svarene fik jeg at vide at hun manglede selen og zink. Og jeg tror jeg gav omkring 500-600 kroner, og der fik jeg alt tjekket.
0
0
Svar på denne tråd

blodprøve
Forfatter: 
Dato:  09-06-2005 18:44
Jeg ringede til Ansager, hvor prøven bliver sendt hen, og det er åbenbart noget i den stil, som den store pakke, som Illum snakker om.

På Ansager tjekker de ikke for kobber, selen og zink og hvad de ellers hedder (mikromineraler, kan det passe?) sagde dyrlægen på Ansager. Han sagde, at man alligevel ikke kan bruge målinger i blodet til noget, da de varierer fra indholdet i knoglerne - som åbenbart er det væsentlige.

Så nu er jeg temmelig forvirret. Skal jeg få det tjekket eller ej?

mvh. tina
0
0
Svar på denne tråd

Jeg gjorde
Forfatter: 
Dato:  09-06-2005 19:11
Det som sidste løsning . ALT andet var tjekket , foder , orm og tænder .

Men jeg viste at Smukke Ganger ikke var i topform .

Så jeg fik det gjort , og han var lidt væk fra det ønskede tal mht. Magnesium .

Jeg ville .

Illum
0
0
Svar på denne tråd

blodprøve
Forfatter: 
Dato:  09-06-2005 20:21
du kan få en udvidet blodprøve som bliver sendt til Tyskland for at blive analyseret. iden ser man efter stort set alt den kostede i mit tilfælde 1000 kr

lotte
0
0
Svar på denne tråd

det var jo også planen
Forfatter: 
Dato:  09-06-2005 22:21
Hvor skal den sendes hen for at de tjekker for det?
I hvert fald ikke Ansager - hvor min er på vej hen :-(

Puha, det vil jeg godt nok gerne vide inden i morgen tidlig - I tror det er løgn som svesken brænder af, når hun skal stikkes. Hellere sende den blodprøve videre, inden de piller ved den, i stedet for at starte forfra :-@

Illum: Det lyder som om du har været, hvor jeg er nu. Jeg er helt blank med hensyn til, hvad der kan være i vejen med den hest.

mvh. tina
0
0
Svar på denne tråd

Ja min
Forfatter: 
Dato:  12-06-2005 13:43
Ja min plag fil også tjekket alt også muskelværdi, alle mineraler og vitaminer. Den blev oså sendt til tyskland fordi de der har mere udstyr til at tjekke for alt.
Det kostede omkring 1500 kr.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider