hej Mette
Jeg har selv for et år siden overtaget en gård med korn på marken, bonden sået græs for mig, som han købte i DLG, det hed vist nok heste græs delux.
Jeg var glad, og græsset voksede, her i maj kom de så der ud for at blive græsset til og det gik godt efter planen. Indtil de skulle til at gå der fast på dagfold, efter to dage ( hvor de kom i boks om natten, og jeg satte dem ned i foder og hø ), var den gal med min den store hest, som jeg har haft fra ung af, og aldrig har haft problemer med græs før. Han kom i første fase af forfangehed....... Det kom vi heldigvis hurtigt over da jeg ringede til dyrlægen med det sammen så han kom i behandling. Når så skulle vi jo finde ud af hvorfor han var blevet det....Og det viste sig at der kom en masse korn frem på vores fine græsmark, som bonden bare havde sagt var bred bladet græs, men faktisk rest korn, som der altid vil ligge i en korn mark. Så vi fik fat i et firma der ordner marker, og han har lige været at slå vores marker og wrappet det, han kunne menlig godt bruge det til køer. Så nu skulle græsset komme op og kornet skulle gå i sig selv da man stresser kornet ved at slå det allerede.
Det var min oplevelse med gamle korn marker, håber du kunne bruge det til noget.
Mange Sommer hilsner
Michelle