Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Fælder jeres heste?
Forfatter: 
Dato:  02-03-2002 16:22
Det gør alle mine venners heste/ponyer(både dem der kommer ud hver dag og dem der kun gøre nogle gange om ugen).
Men det gør min hest ikke:-(
Og det undre mig altså. Han går med et tykt dækken og har alligevel en tyk pels-særligt ved halsen og benene.
Men det har mange af de andre heste jo også!

Har det noget med den slags hest de er eller hvad?
Mvh Nancie

Læs mere om mig og min hest her
0
0
Svar på denne tråd

Re: Fælder jeres heste?
Forfatter: 
Dato:  02-03-2002 17:11
Mine heste fælder også -
Jeg har før været ude for at min dækkenløse hest der var opstaldet på rideskole var langt i sin fældning før de frakkeklædte begyndte at skifte pels.
De fleste atf de heste vi har nu er islændere, de er på stald om natten og de første begyndte at fælde i januar
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  02-03-2002 17:14
Min egen hest fælde og har gjort det et par uger, mens den hest jeg rider lidt forejeren ikke er begyndt at fælde endnu, så det er åbenbart lidt med forskel hvornår de begynder.

KH Camilla L
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  02-03-2002 18:59
Jeg har 3 heste.2 travheste og 1 DV.Den ene traver går med dækken da den har været med i travløb indtil december.De 2 uden dækken er begyndt at fælde men den med dækken fælder ikke endnu.
Hilsen Linda
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  02-03-2002 19:04
hejsa

gipsy (min traver) fælder en anelse og har småfældet den sidste uges tid...

molly (min jyde) fælder helt vildt, så hun faktisk er helt umulig at strigle. men hun har også en kæmpe pels i forhold til gipsy. hun har fældet de sidste par uger...

Birgit (Gipsy&Molly) B-)

ringridning det er noget der rykker (y)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  02-03-2002 19:56
Hej
Der er fire heste i vores stald. Nordbakkeren begyndte at fælde allerede i slutning af december.Hende kan man næsten ikke strigle.
Mens det ene af føllene er startet for ca. 4-5 uger siden. Det andet er først begyndt for 2 uger siden.
Den sidste hoppe har en anden vinterpels end de andre, og hun begyndte i sidste uge. De går alle ude hele dagen og har ikke dækken på.
Så det er meget forskelligt.
Anja
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  02-03-2002 20:55
Vores fjordhest fælder rigtig meget, mens vores New Forest ikke er startet endnu. De går i løsdrift.
Hej Hej:-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  02-03-2002 21:09
De 2 "store" fælder rigtig meget - og har gjort det længe, ponyhoppen er nylig begyndt, men shitlænderen taber stadig ikke et hår - han vil nok være HELT sikker på ikke at komme til at fryse maven8-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  02-03-2002 21:53
Halløjsovs...

Min hyp fælder MEGET tidligt i år. Der er flere ting der påvirker deres fældning.

Fodring: Min hyp er det sidste år blevet fodret efter foderplan, og han har aldrig været så flot før som han har været i vinter. Han har energi, blank pels og så er han perfekt i tykkelsen! :-) Det er sikkert også derfor han fælder så tidligt, han behøver ikke pelsen til at varme sig, men kan nøjes med dækkenet og det fedt han har på sidebenene. (y)

-Trivsel: Trives en hest ikke, er den heller ikke pæn. Har ofte en ulden, lang pels, og fælder ofte sent.

Bare lige for at komme med et par eksempler....

Hygge fra Sille.
Hav den BEDSTE søndag!! :-D
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  02-03-2002 23:22
Mine startede dengang det var forår - dér i januar måned hvor græsset pludselig begyndte at gro og fuglene at synge ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-03-2002 00:35

Min hoppe som går i løsdrift uden dækken på, er så småt begyndt at fælde her i disse dage. Men mon ikke hun stopper det nu med den sne der er kommet :-) ?

Mh KatrineHRigtige kvinder rider på islandske uldtotter ;D
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-03-2002 10:19
Min GrisliBjørn(Athos) fælder helt ekstremt!! Det er helt sindssygt! Okay, det har været værre, men det er stadig meget! Tør slet ikke se på indersiden af hans skridttæppe:-)

Ej, jeg kender nogle der fælder, og nogle der taber 2 hårstrå om dagen, sååå der er vel forskel.Nu er min præsentation blevet opdateret med lidt billeder:-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-03-2002 17:39
Min hoppe har fældet de sidste 4-5 uger nogle dage dog mere end andre, men det er kommer MEGET af hver gang, at hun bliver striglet.

Eva L
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-03-2002 19:58
MIn den store har fældet det sidste tre uger og min lille dartmoor hingst fælder ikek et hår ...selvom han nok ikke kommer til at fryse da han har ca 8 cm pels (ja jeg har målt det) så han er nok ligsom sidste år først færdig med at fælde når han bagynder at sætte pels igen
0
0
Svar på denne tråd

I den grad !
Forfatter: 
Dato:  03-03-2002 21:13
Hejsa
Ja Morgan fælder nu en hel del, det ligner et helt snevejr rundt om ham når jeg strigler ;-D
Han har stået med et tykt + et tyndt dækken her i vinters, men er nu skiftet ud til to tynde dækner. Det skal også lige nævnes at han er jagtklippet, samt går ude ca.5 timer hver dag.
Så jeg tror det bare er lidt forskelligt fra hest til hest hvornår og hvormeget de fælder.

MVH Charlotte - som for tiden døjer med løse hvide Morgan-hår på alt sit ridetøj.

>o< Heste er som vin - jo ældre jo bedre ! >o<
0
0
Svar på denne tråd

Jeg står i pels til halsen.....
Forfatter: 
Dato:  04-03-2002 09:31
når jeg forsøger at strigle min pony..... det er en haflinger og har den mest tætte pels jeg længe har set, så min staldjakke er ikke sort som plejer at være, li for tiden er den rød af hendes løse hård, det samme er sadel, sadelunderlag, tæpper, strigler osv osv. Grunden til at dækkenhestene ikke er begyndt at fælde endnu er måske at skal bruge mere energi på at holde varmen og derfor ikke smider pelsen på hals og ben endnu.....

Dette var et bud.....

Knus Tine:-D
0
0
Svar på denne tråd

Re: Jeg står i pels til halsen.....
Forfatter: 
Dato:  04-03-2002 13:46
Ørva (min hyp!) fælder også helt vildt meget...;-) Det har hun gjordt her i de sidste 3-4 uger... :-(

0
0
Svar på denne tråd

Re: Jeg står i pels til halsen.....
Forfatter: 
Dato:  04-03-2002 21:26
Min hest fælder stadig ikke....
Men de andre i stalden gør stadig.
Og hestene kommer alle ud lige fra morgenstund til når vi selv vil have dem ind.
Hans pels er skam pæn og blank-så blank en langpelset nu kan være*gg* og han har det godt-er fuld af spilopper!
Hmmmm..når, måske synes han bare ikke der er varmt nok endnu...
Mvh Nancie

Læs mere om mig og min hest her
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  08-03-2002 18:49
Har din hest fået ormekur i år?
Det kan godt være derfor at den ikke fæller!
Det er noget med at ormene gør det eller noget underligt! Prøv at tjekke om den har orm, det kan godt være grunden!!

Knuz fra Onno
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider