Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Engelske sadler med stor bæreflade...
Forfatter: 
Dato:  03-06-2005 10:53
Nogen efter lyser i en anden tråd en anden tråd (...) om engelske sadler med stor bæreflade.

Her på mandag skal Sorcha prøve Bent Branderups sadler (flere modeler) for at se, om det er sådan en, der skal til for at hun ikke fr ondt i ryggen.

Hvis den ikke passer, har jeg overvejet en sadel fra Balance International - dels fordi det er den sadel, både Jaime Jackson og pat Parelli anbefaler som gode for skulderfriheden, stor bæreflade etc - altså hvis man skal have en engelsk sadel.

Jeg har set flere af dem "live", og har endnu ikke mødt nogen, der var utilfredse med dem.

Deres fordel er - udover skulderfriheden, at de (iflg producenten) er lavet til hesteryggens naturlige, muskuløse form etc - at de dels "ligner" en alm. DRF-godkendt sadel, dels at der indbygget i systemet er mulighed for at korrigere for mindre ændringer i hestens muskulatur, uden at skifte sadlen ud.

Ulempen er, at de er relativt dyre, svære at få i Danmark og at de efter sigende skulle ligge en smule mere ustabilt end en traditionel sadel med en traditionel bom.
(Nej, de er ikke bomløse...)

Hvad siger I andre - kender I sadlerne, kender I nogen, der bruger dem, eller har I andre guldkorn?

Link til sadlerne: Balance International's Hjemmeside (engelsk)

:-) 99E :-)

Talent is what you are born with.
Skills can be developed.
Try is intestinal fortitude or guts, that never-give-up-factor.
Luck I spell W-O-R-K, and is defined as when preparation meets opportunity.
Natur Heste.dk - Naturligt Hestehold, Naturlig Hovpleje mm.
0
0
Svar på denne tråd

prøv en mæreklig sadel lørdag
Forfatter: 
Dato:  03-06-2005 13:04
man kan komme og se og prøve "mærkelige" sadler (spanske olign) hos www.klassisk-dressur.dk nu på lørdag kl. 10 -13 på hesselrødvej 19 i karlebo (nordsjælland).
hvis nogen kunne tænke sig det.
hun har flere modeller hjemme men slet ikke alle slags endnu.

Rid smukt
Rid Klassisk.

vi er ved at arrangere en tur til hestefestival i portugal til november (uge 45) for at se på Lusitano heste. læs mere på min præs.
0
0
Svar på denne tråd

Hvis de kan alt det...
Forfatter: 
Dato:  03-06-2005 13:22
.... så ville jeg købe én... :-) De er oven i købet ret pæne.

M.h.t. bæreflade, har min sadelmager kasseret min Hintermeyer fordi han mente puderne var _for store_ til min ret sporty lille varmblodshest. Men den var lige sagen for en anden hest i stalden, som var en ordentlig skude af en hoppe.

Bærefladen afhænger vel dybest set af om sadlen passer til hesten. Selv de største puder kan resultere i en lille bæreflade hvis de ikke ligger ind til hesten. Omvendt kan relativt smallere puder vel gøre det hvis bare hele deres underflade har kontakt.

Held og lykke med købet.

Mvh
¨
Julie

0
0
Svar på denne tråd

jeg tror det er opreklameret
Forfatter: 
Dato:  03-06-2005 13:50
jeg tror balance sadlerne er præcis som almindelige sadler for hesten..

Jeg ror ikke følelesen for hesten er anderledes´.

Hvis din hest konstant lider af ondt i ryggen skulle du da nærmere på specielsyet noget til den eller prøve noget bumløst.

Bitches
have more fun

0
0
Svar på denne tråd

BALANCE sadel
Forfatter: 
Dato:  03-06-2005 15:26
Jeg er en heldig ejer af en BALANCE sadel :-) Både mig og min hest er rigtig glad for den.
Jeg synes helt klart at den er alle pengene værd.
Kender flere som også har en og har kun hørt noget positiv om den.

Mvh Rikke
:-)
Westernsadel sælges se præsentation
0
0
Svar på denne tråd

Rikke - Hvor har
Forfatter: 
Dato:  03-06-2005 15:36
du købt den henne?

mvh
Mie
0
0
Svar på denne tråd

Købte den....
Forfatter: 
Dato:  03-06-2005 15:46
Jeg bestilte den fra England.

Mvh Rikke

:-)
0
0
Svar på denne tråd

Rikke...
Forfatter: 
Dato:  03-06-2005 17:56
..Hvordan vidste du at sadlen ville ligge perfekt, og hvilken slags du skulle have?
Jeg ville da gerne have sådan én, men det er lidt svært, når man ikke kender noget til den.

Mvh. Tine.
0
0
Svar på denne tråd

sadel clinic
Forfatter: 
Dato:  03-06-2005 20:39
Hej Tine.

Jeg var på en sadelclinic med en af sadelkonsulenterne fra BALANCE. Der prøvede jeg så at ride i nogle af deres sadler for at finde den rigtige model og størrelse, som passede bedst til min hest. Og der efter den som jeg følte mig bedst tilpas i.
Man kan kun købe en af deres sadler hvis man har været på sådan en clinic med hest.

Mvh Rikke :-)
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har bestemt mig for en Ansur
Forfatter: 
Dato:  03-06-2005 22:15
som er bomløs men ligner en engelsk, dog uden for meget støtte. De må bruges i konkurrencer også.
Jeg bestiller den så snart jeg har penge - min Cheyenne fejler jo ikke noget. Jeg har kigget grundigt på Balance International men den anden tiltaler mig mere -og foreløbig har jeg altså ikke andet at have det i.
Eva
0
0
Svar på denne tråd

Ansur sadler
Forfatter: 
Dato:  04-06-2005 18:18
har de en hjemmeside? Ville gerne se den :)

Lone
0
0
Svar på denne tråd

Reactor Panel
Forfatter: 
Dato:  04-06-2005 21:09
Jeg har hørt megt godt om Reactor Panel sadler. Har aldrig prøvet en (har kke råd til en), men hvis du skal alligevel brug et del penge på et sadel, det er et godt mulighed.

Se dem her

Held og lykke med det!

-Lisa
0
0
Svar på denne tråd

Hey...
Forfatter: 
Dato:  05-06-2005 13:04
Jeg har en Ainsley sadel med justerbar bom.... Rigtig lækkert når hesten f.eks. går på græs, så kan bommen stilles ud, og ind om vinteren.
Mvh Dithe Den HELDIGE ejer af Sputnik & Oldenborgeren Højskovens Tinto:-)

I kan se billeder af vidunderne på min profil dithe82 {> {> {>

Speciel er jeg, men hvem er ik´ det? ;-)

:-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P

HELT NYT HORSEPOWER VINTER/ALLROUND DÆKKEN STR.115.
0
0
Svar på denne tråd

Her er den
Forfatter: 
Dato:  05-06-2005 17:52
http://www.ansursaddle.com/
0
0
Svar på denne tråd

reactorpanel
Forfatter: 
Dato:  07-06-2005 07:51
Hej

Der er et par stykker hvor jeg rider som har investeret i reactor panel sadler. De skulle være helt enorm dejlige.

Det gode er åbenbart også at de ikke kan klemme skulderen. De bliver nærmest bygget op om hesten og skulle passe helt perfekt. Som jeg kan forstå er kiropraktor Regitze Rising ved at være helt god til at tilpasse dem.

Men ak, prisen!

Hilsen LeneJ

0
0
Svar på denne tråd

BALANCE
Forfatter: 
Dato:  07-06-2005 11:59
Hejsa.

Jeg er også den heldige ejer af en BALANCE-sadel,og syntes at den lever op til alt hvad de skriver.
min sadel passer også flere forskellige typer heste,hvilket jo er et stort plus.
Kan klart anbefale at prøve sådan en.

Venlig hilsen Rosa
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider