Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Omstopning af skæv sadel - pris?
Forfatter: 
Dato:  30-05-2005 21:38
Jeg har en super velholdt Hubertus dressursadel hængene nede i kælderen. Årsagen er at den er blevet redet skæv (af en tidligere rytter) - hesten er tjekket og helt i orden - jeg vil naturligvis gerne have sadlen ud af kældern og op på hestens ryg, men jeg er i tvivl om hvad dette vi, koste...

Nogen der kender en god sadlmager i Københavnsområdet, der også gerne tager ud og tilpasser.

Og hvilket prisleje ligger sådan noget i nu om dage?

// Amanda & Ramses - "Le smuksak"

US-ejer by choise!

Medlem af: Tozzi-Tøsernes Klub

Alle 8 udgaver af "The Sims" sælges!!
Alle spil er originale og intakte, intet mangler!
Se min præs. for mere info.
0
0
Svar på denne tråd

Prøv dem
Forfatter: 
Dato:  30-05-2005 22:24
www.sadelmageren.dk
Der er en masse info på deres hjemmeside om dem selv. Men så kan du da få et indblik i hvad det forskellige koster.
En rigtig hest er en gyngehest!
0
0
Svar på denne tråd

Mange tak Louise1000
Forfatter: 
Dato:  30-05-2005 22:42
Har været inde og kigge på hans ide, men synes godt nok hans priser er meget høje. Ikke at jeg ikke vil betale det, hvis det virkelig er det en ordenli stopning koster, men håbede på at nogen kende nogen der alligevel gør et godt stykke arbejde, dog til en lidt billigere penge...

US-ejer by choise!

0
0
Svar på denne tråd

for billigt?
Forfatter: 
Dato:  31-05-2005 08:57
Bare vær opmærksom på at det også kan blive FOR billigt.. har kendskab til nogen der har fået omstoppet af en i KBH. området som ikke er kompetent, men til gengæld koster under en tusse. Sadlen skulle efterfølgende stoppes om igen (af en ordentlig sadelmager) så det endte med at blive dyrere end først beregnet.

Kig dig for og vælg nogen der har erfaring.

Ane
0
0
Svar på denne tråd

Ane...
Forfatter: 
Dato:  31-05-2005 18:21
Det er præcis derfor jeg skriver herinde...
Vil netop gerne høre om andres erfaringer med de forskellige sadelmagere i KBH...

Ellers mange tak fordi du gjorde mig opmærksom på det :)

US-ejer by choise!

0
0
Svar på denne tråd

En rigtig god sadelmager
Forfatter: 
Dato:  31-05-2005 19:40
Hej
Jeg vil bare sig kig dig for inden du sender din sadel afsted.
Jeg fik for to år siden stoppet min windsor elite dressur stoppet om hos en sadelmager i århus. Da sadlen kom tilbage lå den også bedre på min hest, men det var ikke optimalt. Jeg havde ham ude og kigge på hest og sadel og han sagle at det var min hest der var skæv. Naiv som jeg er troede jeg på det i første omgang.
Jeg sendte et år senere sadlen afsted igen for jeg synes ikke det var blevet bedre. Den kom hjem med besked om at den ikke fejlede noget.
Så havde vi tilfældigt en sadelmager ude hvor min hest står, fordi en af de andre skulle have ny sadel. Jeg bad ham checke min sadel og han sagde omgående at den var skæv og han ville gerne se den på hesten. Vi fant hesten og han kunne godt forstå at min hest ikke ville gå optimalt med den sadel.
Han fik den med hjem til omstopning og da den kom tilbage lå den perfekt på hesten, der også begyndte at gå derefter.

En rigtig god sadelmager er Carsten fra Århus rideudstyr. Han tager ca 500,- for en omstopning.
0
0
Svar på denne tråd

Mange tak...
Forfatter: 
Dato:  01-06-2005 18:14
... for alle jeres råd!

Jeg er dog godt klar over at man virkelig skal se sig for, hvilket også er hovedårsage til at jeg har skrevet dette indlæg.

Men er der virkelig ingen der kender til en super sadelmager i Københavsområdet??

Jeg kender selv til Brian fra Taastrup, men da prise ligger på ca. 1350 k. for en opstopning er jeg interesseret i at høre om andre, der måske gør det en anelse billigere men stadig kan deres kram og har et godt ry!

Ingen der kan hjælpe mig??

US-ejer by choise!

0
0
Svar på denne tråd

forslag
Forfatter: 
Dato:  02-06-2005 08:34
altså der er jo sadelmageren i Ordrup: http://www.sadelmageren.com/

og så er der Dahlman i Fortunstræde i indre by, de er begge (lige som ham i Taastrup) velrennomerede og erfarne. Dem i Ordrup har jeg hørt godt om, men ingen personlige erfaringer. Dahlmann er yderst sød og servicemindet.

v.h. Ane
0
0
Svar på denne tråd

Tusind tak!
Forfatter: 
Dato:  03-06-2005 15:42
Det er lige sådan nogen jeg gerne vil høre om :)
Vil fluks se om de er nogen for mig :)

US-ejer by choise!

0
0
Svar på denne tråd

Tralalala..
Forfatter: 
Dato:  05-06-2005 12:14
Jeg havde Ole Andersen fra Sindal ude og kigge på min hyp og sadel..
Og det kan stærkt anbefales..
Jeg kom af med 1600, som er incl at han kommer og kigger på din sadel og hest, omstopning plus jeg fik en anden rep også.. Og incl moms..
Og det er de bedste penge jeg har givet ud, da min sadel nu ligger optimalt..
Og for mit vedkommende er jeg ligeglad med hvad prisen er så længe det stykke arbejde der er blevet gjort bare er i tiptop og det var det..

Han kommer jævnligt til sjælland da det er ham der ordner garderhusarenes seltøj.. Og når nu de bruger ham ja så må der jo være noget om det..

Nummeret til ham er 98473675
Så er det jo bare at ringe og høre..
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider