|
|
| Claus Jørgensen hvor er du? |
| Forfatter:  |
Jane B. |
| Dato:  |
26-05-2005 13:42 |
|
andre end mig der bruger Claus Jørgensen fra Viborg som hovtrimmer?
siden han brændte en aftale af d. 6. maj har jeg forsøgt at få kontakt med ham hvilket ikke er lykkedes endnu, selvom jeg har lagt 4-5 beskeder på hans telefonsvarer.
nogen der har set noget til ham i den periode?
han kan da ikke være forsvundet helt fra jordens overflade?
-JaneMedlem af Parelli sekten PNH-trænede mennesker er sjove mennesker
Eneste forhandler af Regulator Complete mellem Randers og Brønderslev
hjælp til trailerlæsning i Nordjylland tilbydes. Se mere her
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| brugte ham også |
|
|
Jeg havde ham også - dog som almindelig beslagsmed. Han brændte også mig af et par gange. Den første gang pga tilskadekomst med ryggen. Det var tilbage i marts/april. Brændte os så af igen. Kimede ham ned på både den ene og den anden telefon et par dage, som så endte med at jeg fik en besked om at han ikke længere kunne se sig tid til at køre ned til mig og beskære og sko min hest. Hvilket jeg sagde var helt ok, han måtte bare godt have sagt fra noget før, så det ikke gik ud over hesten. Har i dag fundet en anden løsning... men tror ikke det hjælper dig, da jeg går ind for "almindelig" traditionel skoning og beskæring.
Men tror Claus har pænt travlt netop pga barefootstrimning...
Med venlig hilsen Zooropa - Anne **** To touch is to heal. To hurt is to steal. **** - Mysterious Ways, U2 Har jeg hovedpine... Er det fantomsmerter 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja - jeg har kontakt! |
|
|
Faktisk kommer Claus for at beskaere mine to paa loerdag. (Haaber jeg da!!!)
Jeg havde ogsaa problemer med at faa fat paa ham i en maaneds tid, men det var nok fordi han var syg og derefter fordi, som Zooropa ogsaa skriver, han tog skoen paa den anden fod (har har har  ) og helliger sig nu fuldt ud "naturhov-metoden".
Claus har ikke laengere fast telefontid, saa du kan ringe paa hans mobil mere eller mindre naarsomhelst nu.
Jeg kan godt forstaa du efterlyser ham, han er bare en knalddygtig smed! Naar han ellers kommer...  Jeg synes han er en fantastisk forgangsmand for barfodsbevaegelsen (kald den hvad man vil) og jeg ved at han koerer hele vejen fra Viborg til Nyborg for at beskaere. Det kalder jeg dedication!
mvh
Carter
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Carter... |
Jane B. |
26-05-2005 19:46 |
|
alt det med hans tider ved jeg skam godt  især efter han nu frejdigt har sagt det på telefonsvareren i oer 3 uger
problemet er bare lige gyldigt hvornår jeg ringer svarer han ikke!!
Carter gider du ikke skrive om han så kommer på lørdag og hvis han gør så spark til ham så han besvarer mine beskeder
hvornår fik du fat på ham på telefonen?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja sådane... |
|
|
smede kan man ikke bruge til en @!#$...
Men de kan selvølgelig være blevet forhindret, men tre uger  Han virkede ellers til at være rigtig dygtig, men hvis der er noget jeg ikke kan klare er det at de bliver væk og ikke tager deres telefoner...
Rar og godmodig Islænderhoppe sælges...
Ponyudstyr sælges, f.eks. en kombisadel...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja....... |
|
|
sådanne mennesker gider jeg dælme ikke betale til og slet ikke overlade mine dyrs helbred til - det er bare for utroværdigt og for ladt - ikke engang gide give besked og bare brænde folk og dyr af.......
Det er, hvad jeg vil kalde en "kong bæ " - og det kan ingen bruge til noget som helst
Find dog en smed du kan tage seriøst!
Hilsen May-Britt Healing for dyr og mennesker, kurser og tarotkort. Nærmere info hos mig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tja... |
Jane B. |
26-05-2005 23:18 |
|
må indrømme at jeg har oplevet værre fra andre smede førhen. jeg har ikke tænkt mig at skifte, næh jeg er stædig og hænger på. håber på han enten er syg eller på ferie siden han ikke er til at få fat på.
og nu var denne tråd ikke ment for at svine claus til på nogen måde. ville bare høre om jeg var den eneste som ikke kunne få fat på ham.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hør her |
|
|
Jeg tror ikke det handler om Kong bæ, eller arrogance af anden art.
Jeg har selv erfaret, at lige pludselig, hvis ikke man er meget OBS, kan det løbe helt løbsk.
Man kan ikke rigtigt lide at sige fra, og man får måske spredt sig lidt for meget, rent geografisk, samtidig arbejder man så meget, at man er træt, træt, træt, og nærmest ikke kan klare at svare når telefonen ringer.
Nogle kunder bliver åbenlyst vildt sure, og lægger den ene nervepirrende besked efter den anden, så tør man slet ikke ringe tilbage.
Man går rundt med konstant dårlig samvittighed, og skræk for at møde X eller Y til stævner eller lign.
Det er en nødvendighed at melde klart ud, selvom det er svært, og hårdt at skuffe folk.
Vi er nogle, der kunne blive bedre til den slags, også for vores egen skyld.
Personligt er jeg i skarp træning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Matilde |
Jane B. |
27-05-2005 00:09 |
|
jeg giver dig helt ret, faktisk i det hele du skriver
jeg holder fortsat humøret oppe og har ikke lagt nogen hverken sure eller truende beskeder, så tvivler på Claus er blevet bange for at møde mig 
og ja det må jo være hårdt at være omsværmet som smed
tænk hvis man var lige så populære uden en fil i hånden. så ville der ikke være behov for diverse ugeblade mere
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jane og. |
|
|
En fil og et skødeskind er vejen til berømmelse..uønsket eller ej
Med i pakken får man så en masse omtale, hvilket kan være en blandet fornøjelse.
Noget der er gået op for mig, på besynderlig vis, er at der er så meget mere i dette job, end selve jobbét.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sådan... |
Jane B. |
27-05-2005 09:12 |
|
nu har jeg fået en forklaring på hvorfor Claus ikke er til at få fat på, og ja han har en god grund
så flere opstød om hvor meget for dårligt det er osv, behøves ikke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| har prøvet |
|
|
hej
jeg har prøvet for en månedstid siden at få fat på ham, jeg ringede hver dag i en hel uge, lagde beskeder osv. men hørte ingenting, trods jeg var fast kunde ved ham, hvor han før har brændt mig af.... nå men jeg fik endelig fat på ham og aftalt en tid, da dagen kommer står jeg og venter der kommer ingen smed, jeg venter 2 timer over aftalte tid, ringer til ham, han svare ikke, og har ikke hørt fra ham endnu..
så nu gider jeg ham ikke mere
mvh.Liselotte
Hestemassør under uddannelse, så skriv hvis du mangler en 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Jane B. |
LotteC |
28-05-2005 08:51 |
|
Kunne du ikke være så venlig at give grunden da der jo er mange som bruger Claus. Jeg ved godt man ikke skal forklare alt, men hvis man har samvittigheden i orden så er man vel mand nok til at kunne give besked.
Det er da vel det mindste man skylder sine faste kunder.
Mvh. Lotte
"Oldenborg heste kan og vil" www.123hjemmeside.dk/stald_miller
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg vil |
Jane B. |
28-05-2005 20:00 |
|
ikke skrive grunden herinde da det er en personlig ting, men de faste kunder der ønsker forklaringen kan sende mig en privat besked.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jane B |
|
|
Hej igen. Undskyld jeg ikke svarede paa dit indlaeg igen, men jeg er foerst lige logget paa igen nu. Jeg ser nu, at du har faaet en forklaring.
Claus var paa Egeskov traeffet og udfoerte et par demonstrationer paa naturlig hovpleje - bl.a. paa min lille shetlaender, som normalt bliver beskaaret af Claus. Det var en god interessant dag. Han beskar ogsaa min vallak hjemme paa gaarden. Saa, han ER altsaa i sving igen - omend ikke fuld sving, saa sving - jvf Matilde.
mvh
Carter
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej JaneB. |
LotteC |
29-05-2005 07:59 |
|
det lyder godt.
Mvh. Lotte
"Oldenborg heste kan og vil" www.123hjemmeside.dk/stald_miller
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Claus kommer ikke så meget rundt for tiden |
David |
29-05-2005 09:07 |
|
efter han selv er begyndt at gå barfodet har han desværre fået ondt i føderne. Men det hjælper muligvis når han får et par boots..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu har jeg altid.. |
janej |
30-05-2005 10:06 |
|
..fået mine heste beskåret og skoet på traditionel vis, og ved ikke ret meget om det her bare-foot-noget. Nogle der kan fortælle mig lidt om det?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| janej... |
Jane B. |
30-05-2005 10:53 |
|
vil ikke til at forklare om barfodsbeskæring i denne tråd, men hvis du søger inde på røgt og pleje kommer der en bunke andre tråde op som forklarer om barefodsbeskæringer.
du kan også søge på google på Jamie jackson eller pete ramey og du vil finde en del information også.
ellers har Claus en hjemmeside, men den er ikke så opdateret endnu, men den hedder http://www.naturlighovpleje.dk/
ved også 99E og Mikkel har en side, men den kan jeg ikke lige huske adressen på.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Claus... |
Jane B. |
30-05-2005 11:18 |
|
jeg har lige ringet på Claus nummer og han sagde på telefonen at han som konsekvens af sin sygdom flytter tilbage til sønderjylland
det er meget trist alt sammen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vores side... |
99E |
30-05-2005 12:28 |
|
...er der link til i min signatur.
I hvert fald endnu.
Der er desværre vanvittigt stor efterspørgsel på produktet Naturlig Hovpleje -så stor, at der ikke er trimmere nok.
Det er ærgeligt - for det første fordi vi må skuffe folk og sige nej til dem - for det andet fordi det åbner mulighed for, at rigtigt DÅRLIGE trimmere kan komme "på markedet".
Vi tager IKKE kunder ind.
Vi kan pt. heller ikke henvise til nogen, der gør.
INGEN jeg kender til har umiddelbart mere tid - men vi arbejder på sagen, på at finde nogen, der kan tage kunder ind, og som både KAN og VIL trimme heste efrter principperne for Naturlig Hovpleje.
Jeg er meget ked af, at Claus er blevet syg - han har været "god at have", dels fordi han er i Jylland (hvor der ikke er andre), dels fordi han har en smedefaglig baggrund (i modsætning til de fleste andre).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Efterspoergsel vil som regel |
|
|
fremprovokere et stoerre udbud. Det vil Dansk Smedeforbund foer eller senere rimeligvis vaere noedt til at acceptere og ogsaa acceptere, at enkelte smede, eller maaske endda mange, vil vaelge at gaa over til naturlig hovpleje, eller i alle tilfaelde vaere villige til at udfoere baade traditionelle og "naturlige" beskaeringer, uden at heksejagte dem ud af forbundet...
Jeg er overbevist om, at naturlig hovpleje er her for at blive - det er udelukkende et spoergsmaal om tid. Alternative former for behandling i baade dyre og menneskeverdenen vinder som regel langsommere indpas i vores lille land, men vi har nu accepteret baade akkupunktur, kiroprakti, oesteopati og homeopati. Alle disse behandlingsformer (eller forebyggelsesformer om man vil) blev ogsaa til at starte med betragtet som kvaksalveri. Men - hvis skidtet virker, kan man ganske enkelt ikke blive ved at ignorere de kolde facts.
De traditionelle metoder bliver rimeligvis ikke erstattet af disse "nyere" metoder (som i virkeligheden ofte er meget, meget gamle), men ligger sideloebende og giver et alternativt valg. Og det er heldigvis et frit land vi lever i, til trods for at den generelle mentalitet goer mange raedselsslagne for at vaere anderledes...
99E: Jeg haaber virkelig ikke at du faar ret mht "daarlige" trimmere.
mvh
Carter
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|