Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Vitaminer.
Forfatter: 
Dato:  24-05-2005 09:49
Ja nu spørger jeg altså igen..
Jeg forstår ikke hvorfor der ikke er B vitaminer i mange fodertyper, jeg kikker især på Krafft Pony, de skriver at køber man dette foder, så behøver man ikke blande mange forskellige ?? Men skal de ikke ha B vitaminer ?

Jeg har længe spekuleret over dette, og håber nu på svar.
.
Hilsner Lisab.

Hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

B-vitaminer.
Forfatter: 
Dato:  24-05-2005 10:23
Mange fodertyper indeholder faktisk B-vitaminer, men det er ikke pligtigt at angive det, og derfor vælger producenterne ofte at undlade det. B-vitaminerne optræder ofte naturligt i de ingredienser, der er i foderet.

Din hests B-vitaminbehov vil som regel være dækket ved tilstrækkelig adgang til grovfoder, idet hesten selv producerer B-vitaminer, når den fordøjer grovfoderet.

Med venlig hilsen
Thomasminde
Forhandler af Spillers Horse Feeds på Lolland-Falster

Nu med sponsorrytter, se vores hjemmeside.
0
0
Svar på denne tråd

1000 tak
Forfatter: 
Dato:  24-05-2005 10:29
Thomas :) Endelig en der kan give mig et ordentligt svar :)
Men så skulle det være rigtigt nok at hvis man fodre med Krafft Pony så skulle det dække hans behov ?

.
Hilsner Lisab.

Hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

Jeg kender ikke
Forfatter: 
Dato:  24-05-2005 14:18
Kraffts sammensætning, men det skulle undre mig meget, hvis ikke der er B-vitaminer i deres produkter. Forhør dig eventuelt hos Dangrønt. Hvis din hest får tilstrækkeligt med grovfoder, burde der dog ikke opstå problemer.

Med venlig hilsen
Thomasminde

0
0
Svar på denne tråd

Det er korrekt
Forfatter: 
Dato:  24-05-2005 16:03
at B-vitaminer under optimal trivsel ikke burde være nødvendigt som tilskud til heste.

Men er immunforsvaret blot det mindste stresset (som f.eks. hos heste med sommereksem, hoste, krybbebidning, vindslugning, vævning, headshaking, stres, under medicinering m.m) går det meget ofte ud over fordøjelsens funktion til udnytte foderet optimalt og dermed også B-vitaminoptagelsen.

Så jeg synes klart, at man bør afstemme B-vitamin indholdet i den daglige foderration så det svarer til minimumsnormerne. Især forekommer det tit, at heste i arbejde ikke få tildelt nok B1- vitamin, når dette afstemmes i en foderplan.
0
0
Svar på denne tråd

Heidi:
Forfatter: 
Dato:  24-05-2005 20:56
Har man en normalt fungerende pony/hest, bør det ikke være nødvendigt at tilføre ekstra B-vitaminer i foderet. Som jeg skrev ovenfor, danner hesten selv B-vitaminer ved tilstrækkelig tilførsel af grovfoder, og de fleste fuldfoderblandinger vil sandsynligvis indeholde rigelig mængder naturligt forekommende B-vitaminer. F.eks. indeholder alle Spillers' produkter B-vitaminer på trods af, at det ikke er angivet på sækken.

Taler vi om heste med "skavanker" af den ene eller anden art, er det selvfølgelig en anden sag, og det skal der selvfølgelig tages hensyn til i foderplanen.

Med venlig hilsen
Thomasminde

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider