Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

At stå alene i en periode??
Forfatter: 
Dato:  20-05-2005 22:07
Hejsa.

Hvad er jeres meninger om at lade en hest stå alene en månedstid og ikke længere?

Mvh Sara
0
0
Svar på denne tråd

måske.
Forfatter: 
Dato:  20-05-2005 22:29
ikke det mest optimale, men nogen gange kan det jo være nødvendigt. Vi har en lille pony der også er nødt til at stå alene i ca en måned.
Vi er kommet af med en idag, og den nye er ikke klar til at komme før om en måneds tid. Sådan er det jo desværre nogen gange.

Anita Osk Rasmussen

"vi er ikke alle lige, men vi er alle lige værdige"
"hellere lugte af hest, end bare at lugte"

Tulle er solgt.
>o<
0
0
Svar på denne tråd

Det er jo
Forfatter: 
Dato:  20-05-2005 22:32
Lidt træls for den, men det kan jo være nødvendigt som Anita skriver.. Et forslag kunne være, at du måske kunne finde nogle kreaturer den kunne gå med så længe, det hjælper lidt på humøret hos dem.
Lev mens du gør det
Elsk mens du tør det

Er IKKE medlem af rygklapperklubben (RKK)

Dækkener byttes, se her
0
0
Svar på denne tråd

hvilken hest.
Forfatter: 
Dato:  21-05-2005 08:44
Hejsa

vi er nok alle enige om at heste ikke bør stå alene. men somme tider kan man komme i en situation hvor det er nødvendigt for kortere perioder.

det kommer efter min mening meget an på hvilken hest det er.

min ville nok ikke have så godt af det, han bliver meget stresset når der ikke er andre heste i nærheden.
han løber rundt og vrinsker og puster sig op.

men kender også heste som der ikke reagerer på at være alene, hvis det er her i sommerperioden burde det ellers være rimeligt nemt at finde et sted med sommergræs og andre heste ?

hilsen sjanna
0
0
Svar på denne tråd

Alenehest
Forfatter: 
Dato:  21-05-2005 09:10
Jeg skulle faktisk lige til at skrive det samme som Sjanna... Det er nemlig ikke alle heste der kan stå alene, vi kan alle komme i den situation, men har du en meget flokorienteret hest, ville det måske være bedre at finde et sommergræssted i den periode.

F.eks:
Min Charlie, så længe der er noget at gumle på, kan de andre gøre hvad det passer dem :)
Men min gammelsmølf, ville rende rundt og kalde og der ville gå lang tid før han fandt ro.

Så Charlie turde jeg jeg godt udsætte for en kortvarig periode, hvis der ikke lige var andre løsninger, men ikke gammelsmølfen...

Du kender jo bedst selv din egen hest...

Hilsner fra Monica

Tænk dig om to gange, inden du taler. Så vil du opdage, at de andre taler om noget helt andet.

0
0
Svar på denne tråd

de skal lære at være alene!
Forfatter: 
Dato:  21-05-2005 11:45
Min klare mening er jo at enhver hest bør lære at være alene, så man undgår situationer som dem i beskriver her, med stress og hysteri.

Jeg er ked af at jeg ikke kan lære min den lille at være alene. Det er et kæmpe problem for mig at han er så afhængig af min gamle hest. I boksen står han og laver bukspring og stejler, hvis min gamle hest bliver hentet ind fra fold senere end ham. Det bliver et kæmpe problem, når gammelhestes sætter hesteskoene.

Så hvis det drejer sig om en måned, så se det som en slags træning, men vær obs på hesten hele tiden, så den ikke ændre alt for voldsomt adfærd og bliver helt modvillig.

Men generelt vil jeg sige at man jo skal prøve at begrænse det til så få dage som muligt.

Husk min hjemmeside!
Læs om krybbebidning, mavesår, vævning, korrekt fodring, dækkentilpasning osv.
Samt mere om os, stævner og Bob historier!

www.prettyfancy.ridesiden.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider