Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Advarsel - landbohøjskolen
Forfatter: 
Dato:  20-05-2005 09:16
Vi får hvert år troligt taget ormeprøver på vores 14 heste og sender dem til et laboratorie til undersøgelse. I år har vi selvfølgelig gjort det samme da der tit er heste som slet ikke har orm. Vi gør det altid så det passer med at de kommer på sommerfold lige efter at de ormeinficerede heste er blevet behandlet med kur.
I Sidste uge (mandag) ringer jeg og får besked på at de får mange ormeprøver ind i den uge, og de siger at det vil være bedst at jeg får tid næste uge. Vi ringer altid og annoncerer at vi kommer ind med dem. Vi afleverer dem tirsdag og får af vide at der højst går 3-4 dage. Nu har jeg lige ringet ind her til morgen og får at vide at mine svar ikke er kommet endnu. Nu står vi med 14 heste som meget gerne vil på sommerfold og vi har ikke et halmstrå på loftet. Dyrlægen derinde, i ved alle hvem der er inde på LBH skolen siger at så må vi jo bare lukke dem ud. Nu er jeg efterhånden ved at være lidt træt af de her ormeprøver, der er altid problemer med at få dem taget. Jeg kan godt se at det er for hesten bedste, men fidusen går ligesom en lille smule af hvis vi bare kan lukke dem på sommerfold alligevel her i weekenden og så behandle dem mandag eller tirsdag i næste uge.
Jeg fortæller ham også at vi rent faktisk har ringet og bestilt tid til det, og han siger bare at der er så mange som bare kommer ind og afleverer uden at have ringet. Og at damen der foretager undersøgelserne rent faktisk er ved at "drukne i @!#$". Det kan jeg jo bare ikke bruge til noget, så skal han da sige det da jeg ringer og bestiller tid, at de ikke kan tage flere ind.
En ting mere er at da jeg ringer ind i sidste uge, får jeg af vide af den kvindelige dyrlæge at man rent faktisk skal lukke AL luften ud af poserne, hvilket vi efter mange år aldrig har fået af vide før. Ligenu ligger vores ormeprøver bare i et køleskab derinde og venter og jeg er da ikke sikker på om jeg har fået lukket luften helt ud af dem alle. Jeg er bange for at vi ikke kan stole helt på vores resultater, og sådan har jeg haft det alle de andre år, og åbenbart med god grund, da luften jo aldrig har været lukket ud der.
Tak fordi i ville høre på mit lille vredesudbrud... er virkelig irriteret over det! Det er dem selv der har fundet på det her, før i tiden behandlede man jo bare hestene. Så må de også sørge for at der er mandskab og ressourcer nok i starten af sommeren. Ved i hvor vi kan få taget ormeprøver andre steder til næste år?
0
0
Svar på denne tråd

Egen dyrlæge
Forfatter: 
Dato:  20-05-2005 09:37
Du kan få dem taget hos din egen dyrlæge det gør jeg og får svar samme dag...........
0
0
Svar på denne tråd

Kør dem ned på
Forfatter: 
Dato:  20-05-2005 09:54
Højelse dyreklinik.

Der får du svar dagen efter.

Det er jo ikke langt fra jer kan jeg se.

Bitches
have more fun

0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil da nok mene
Forfatter: 
Dato:  20-05-2005 09:57

i har første ret til at få genenmset prøverne.

I har ringet i forvejen og bestilt tid og så må dem der kommer uanmeldt jo bare stå bagerst i køgen.

Jeg bruger vores lokale dyrlæge klinik i st. merløse.

Prøverne lægges i poser med hestenes navne uden på. det hele lægges i en papkasse og sættes af ved dyrlægeklinikken tidligt om morgen.
Jeg ringer et par dage før og giver besked så de ved hvornår jeg lægger prøverne af.

dagen efter ringer jeg og får svar på resultatet.

Jeg har endnu ikke måtte vente på resultat.

ps. hvad er det for en smuk hest i har til salg på din præsentation.

imc
livet er herligt
nyd det mens du kan

0
0
Svar på denne tråd

Hest til salg
Forfatter: 
Dato:  20-05-2005 10:14
Det er min dejlige hest Ferrari, som er halv frieser og halv fuldblod...
0
0
Svar på denne tråd

den ser da ikke dum ud.
Forfatter: 
Dato:  20-05-2005 10:21

Hvor meget er den redet og hvordan er den at ride på.

imc
livet er herligt
nyd det mens du kan

0
0
Svar på denne tråd

må gerne være luft
Forfatter: 
Dato:  20-05-2005 10:30
Normalt opsamler man afføringsprøver dyr/ eller mennesker i nogle speciellt dåser. Og det er ligesom noget besværligt at presse luft ud af en dåse :-)

Hilsen LeneJ

0
0
Svar på denne tråd

det med luften har jeg nu heller ikke
Forfatter: 
Dato:  20-05-2005 10:36

hørt omtalt før.

Jeg arbejder jo på en fabrik der fremstiller disse lorte bøtter, og de er da ikke beregnet til at tømme for luft.

imc :-P
livet er herligt
nyd det mens du kan

0
0
Svar på denne tråd

luft..
Forfatter: 
Dato:  20-05-2005 12:17
Da jeg skulle aflevere gødningsprøve fik jeg også at vide at al luften skulle presses ud af posen.
Fik også svaret dagen efter.

Anita Osk Rasmussen

"vi er ikke alle lige, men vi er alle lige værdige"
"hellere lugte af hest, end bare at lugte"

Tulle er solgt.
>o<
0
0
Svar på denne tråd

hørm...
Forfatter: 
Dato:  20-05-2005 12:32
Jeg tror nærmere det hænger sammen med at det giver et dejlig hørm når man åbner en pose med luft i.

Alle de dejlige duftstoffer :-) har jo haft tid til at gå over i luften og popper op lige i den heldige åbners næse.

Nu er det et stykke tid siden jeg har arbejdet i den ende af laboratoriet men de høm-hømmer kom altid i vores små dåser, eller store.

Prøv at være en stakkel studerende som skal undersøge og blande 8kg prut fra en mand med en formentlig tropesygdom , jums!
En såkladt "elevanalyse"!

Hilsen LeneJ

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider